Gå til innhold

Gravid uke 5+4, mye vondt i magen og korsrygg normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det normalt å ha mye vondt i magen i 1 trimester og i uke 5 som jeg er nå?:/ noen ganger gjør det vondere enn andre ganger i magen, og da tenker jeg «nei nå begynner jeg vel og blø og så blir det spontanabort».. men har vært sånn i flere dager og ikke en eneste dråpe blod. Er det vanlig?? 

Anonymkode: 887ba...662

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligamentsmerter

Anonymkode: 130cd...858

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sterke smerter ville jeg undersøkt om du f.eks har uvi som har spredt seg til nyrene. Spesielt hvis smertene er på siden av magen

Anonymkode: 9362f...883

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke normalt å ha smerter i magen. 

Anonymkode: ee67e...b5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvis du har sterke smerter ville jeg undersøkt om du f.eks har uvi som har spredt seg til nyrene. Spesielt hvis smertene er på siden av magen

Anonymkode: 9362f...883

Det er ikke på siden men nederst i magen, og i korsryggen..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ligamentsmerter

Anonymkode: 130cd...858

Men det høres ikke ut som ligamentsmerter, ligamentsmerter får du vel helst hvis du bytter stilling, strekker deg osv trodde jeg.

Men jeg har mest vondt i mage og rygg når jeg sitter i ro. Kjennes ut som menssmerter.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er de sterke, eller mer svake murringer? For sterke smerter skal man ikke ha. Men murringer er vanlig siden livmora vokser.

Anonymkode: a6f70...45e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse murringer de første 7 ukene. Jeg lå rolig men hadde fortsatt vonde menssmerter. Var ubehagelig, men det gikk bra. Trodde hele tiden at mensen skulle komme eller jeg spontanaborterte, men det var visst helt normalt. 

Måtte bruke varmepute husker jeg. 

Anonymkode: 962cc...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I uke 4 og 5 hadde jeg mye menssmerter, og noen dager var det sterkere enn andre. Smertene var ikke intense og verre enn jeg vanligvis får med mens. I tillegg til dette blødde jeg. Hadde jeg hørt på KG og div artikler, hadde jeg vist hatt en spontan abort.

Jeg tok UL to ganger og alt var fint heldigvis. Hcg var også fint. 

Anonymkode: c1914...cef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tidvis en del ganske intense menssmerter i varierende grad i den tiden. Tenkte og «shit, nå begynner jeg å blø» en del ganger. Hadde ikke noe særlig smerter i korsryggen, men har lest at det også er helt normalt! 

Fikk se et bankende hjerte i uke 7, så alt var bra her i hvert fall🤗 Om du er veldig bekymret ville jeg bestilt en tidlig ultralyd for å berolige deg selv☺️

Anonymkode: 01944...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...