AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 barn på overnatting? min begynner i 3 klasse, er bort hver 3 helg og er ofte borte på overnatting hos venner de andre helgene, og mine foreldrene har barnet en del på hytta og hjemme hos dem. Jeg er 100% alene med barnet. I sommer var barnet borte i 15 dager ,synes det var utrolig lenge, det er jeg ikke vant til, men barnet koset seg mye. Faren har barnet en dag i uka i 8 timer. så det jeg lurer på, skal jeg si nei de helgene barnet er hjemme og vil ligge hos venner? på hverdagen ellers og alle andre feriene uten sommerferien er barnet hos meg Anonymkode: 07da9...310
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 ingen ? spiller ingen rolle om barnet er litt eldre eller yngre altså men helst ikke over 12 Anonymkode: 07da9...310
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 1-2 ganger i året. 8 år. Anonymkode: 7a1b1...59a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1-2 ganger i året. 8 år. Anonymkode: 7a1b1...59a takk for svar Men da er du vel sammens med pappan? Anonymkode: 07da9...310
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): takk for svar Men da er du vel sammens med pappan? Anonymkode: 07da9...310 Ja, vi er to. Men det er slik "trenden" er her i området. Ingen av barna er så mye på overnatting 🙂 Jeg tenker at normen jo varierer fra sted til sted. Et sted i vår kommune bruker "alle" xplora klokke til barn i 3. klasse, mens hos oss har "alle" allerede fått egen tlf i 2. klasse. Så ting er ulikt fra sted til sted. Jeg ser ikke at det er noe galt i at barnet overnatter, men jeg håper det går toveis? At også ditt barn har overnattingsgjester. Ellers føles det muligens litt "rart" for foreldrene til de andre barna, om ditt overnatter rundt forbi, og ingen hos det. Anonymkode: 7a1b1...59a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vi er to. Men det er slik "trenden" er her i området. Ingen av barna er så mye på overnatting 🙂 Jeg tenker at normen jo varierer fra sted til sted. Et sted i vår kommune bruker "alle" xplora klokke til barn i 3. klasse, mens hos oss har "alle" allerede fått egen tlf i 2. klasse. Så ting er ulikt fra sted til sted. Jeg ser ikke at det er noe galt i at barnet overnatter, men jeg håper det går toveis? At også ditt barn har overnattingsgjester. Ellers føles det muligens litt "rart" for foreldrene til de andre barna, om ditt overnatter rundt forbi, og ingen hos det. Anonymkode: 7a1b1...59a Min har verken klokke eller mobil , mange i klassen har da,men synes det er for tidlig, barnet er en surrekopp. ja barnet har overnattingsgjester også, men det virker som de helst vil ligge hjemme de han sover hos, han har 4 faste han leker med, men ja de sover her også,men mest hos dem Anonymkode: 07da9...310
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: så det jeg lurer på, skal jeg si nei de helgene barnet er hjemme og vil ligge hos venner? Anonymkode: 07da9...310 Det må du nesten vurdere ut fra eget barns behov. Vi kjenner jo ikke barnet ditt. Merker du at han har behov for mer tid hjemme, eller blir sliten, så bør du kanskje si nei av og til. Men ikke hver gang selvsagt, overnatting er jo stas for mange barn. Min 10-åring overnatter svært sjelden hos venner, men det er fordi han ikke er så interessert i det. Det blir kanskje 4-5 ganger i året, og omtrent like ofte har han overnattingsbesøk selv. Men han overnatter ofte hos bestemoren, i perioder blir det annenhver helg. I de periodene han er mest ivrig på det vil han helst hver helg, men det sier jeg nei til. Mest av hensyn til bestemoren som ikke har den beste helsen lenger, men som elsker å ha barnebarnet på besøk og aldri ville sagt nei. Men også fordi jeg tenker at det er bra for ham å være hjemme noen helger og være sammen med oss foreldre og vennene hans, siden hverdagene gjerne forsvinner fort med lekser og fritidsaktiviteter. Hos bestemoren har han ikke tilgang på noen å leke med, og jeg tenker vennene kan fort gi opp å ringe på her hvis han aldri er hjemme. Anonymkode: 06662...5c4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Det med telefon og klokke var bare et eksempel (som er reelt her) og ikke relatert til det du spør om, annet enn at det forklarte hvor ulikt det kan være fra sted til sted 🙂 Jeg tenker at det er helt greit, så lenge du og barnet føler at det er greit 🙂 og selvfølgelig at de andre foreldrene synes det er greit, men de hadde vel ikke sagt ja om ikke 🙂 Anonymkode: 7a1b1...59a
GammelKaktus Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Mitt barn er sjelden på overnatting, sånn gjennomsnittlig en gang og to i året. Vennene hans foretrekker å være her på besøk både dag og natt for da slipper de irriterende søsken. 😄 Men som noen andre kommenterer så har ikke overnatting vært en stor greie her... De fleste guttene driver med gaming så de fleste liker å være hjemme hos seg selv med sin pc, game og prate sammen på hangouts og slik. Er visst ikke like vanlig med overnatting som det var når jeg var ung, vet at jentene på trinnet overnatter mer hos hverandre men det er ikke som det var når vi var små. Vi har lite familie og så da blir det ingen å reise til der heller, de vi har som er brukandes er for gamle, syke eller begge deler. Når han begynte i 3 klasse fikk han mobilen med seg hver dag, den lå i sekken, greit at han kunne ringe å gi meg beskjed hvis de bestemte seg for å gå å leke etter skolen og slikt. Ser ikke helt problemet jeg hvis du og barnet er fornøyde med å ha det slik så er det vel ikke noe å tenke på?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 10 åring her, hun har hatt tilsammen 5 overnattingsbesøk av hennes venninner i hele hennes liv. Og hun har overnattet 5 ganger totalt i hele hennes liv, hos venninner. Jeg er 100% alene om omsorgen. Anonymkode: 3ea96...d5e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Har ei jente på 10 år, og hun overnatter ofte borte. Nå har hun nettopp vært på overnatting hos to forskjellige venninner i tre netter på rad. Er stadig overnatting hos venner. Hos den ene venninna er ofte i to netter. Og så er hun hos besteforeldre på overnatting. Jeg lar henne styre på så fremt hun ikke blir sliten. Men, da pleier hun å si i fra. Anonymkode: 34622...4d3
Chantielle Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Chantielle mod. 1
Anbefalte innlegg