AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Vi skal ha snitter i dåpen til minstemann. Lurer på hvor mange vi skal ha til hver? Dette er utvalget: - eggerøre og røkt laks - reker og majones - karbonade og løk - roastbiff og remulade - italiensksalat og kokt skinke. Vi blir 40 stykker til sammen, der alle er voksne. Etter snittene blir det kaker og kaffe. Anonymkode: 4237a...9ba
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Fire til fem per pers. Anonymkode: c226d...218 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Just now, Brunello said: En av hver. Så 5. Jeg ville beregnet mer enn det. Anonymkode: ab866...852 2
Fabienne Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): En av hver. Så 5. Brunello skrev (2 minutter siden): En av hver. Så 5. Enig. det vanlige er vel å beregne 4-5 pr person? (Jeg hadde savnet en med brie eller blåmuggost, men jeg er veldig glad i ost) 4
Brunello Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville beregnet mer enn det. Anonymkode: ab866...852 Jeg spiser en del og fem snitter er nok til meg. Kona spiser ikke så mange, og hun er heller ikke småspist. Det er snakk om lunsj. Endret 8. august 2021 av Brunello
Fabienne Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville beregnet mer enn det. Anonymkode: ab866...852 Jeg tror ikke det er nødvendig i dåp. Det er tidlig på dagen og det blir kaker etterpå. 5 pr person er garantert nok. 2
Blomsterpotta Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Med det utvalget av pålegg ville jeg hatt ett koldtbord. Da smører de maten selv og sparer dere for mye jobb. Jeg ville beregnet 6-8 per person. 1
Fabienne Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Med det utvalget av pålegg ville jeg hatt ett koldtbord. Da smører de maten selv og sparer dere for mye jobb. Jeg ville beregnet 6-8 per person. 8 snitter pr person til sen lunsj er veldig uvanlig. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 På smørbrød regner en 3-4 Per person. På snitter ville jeg ha regnet litt flere, særlig hvis det er på loff og ikke grovere brød. Men så kommer det jo litt ann på hvor storspiste gjestene er, det har du kanskje en formening om? Anonymkode: 71833...92c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 11 hours ago, Fabienne said: Enig. det vanlige er vel å beregne 4-5 pr person? (Jeg hadde savnet en med brie eller blåmuggost, men jeg er veldig glad i ost) Jeg ville også byttet ut et av alternativene (kanskje reker og majones) med et vegetaralternativ (noe ostebasert eller rent vegansk). Anonymkode: a2171...2cd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Ville regnet 2,5 i snitt pr person til dåpslunsj iom at det er kaker etterpå. Anonymkode: faa14...f21
Butter Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Normalt ville jeg tenkt 4 snitter pr pers til lunsj. Men sørg for at det evt er «vanlige» snitter. Jeg skulle veilede min far en gang og anbefalte 4 snitter pr pers, men det viste seg at snittene fra stedet vi bestilte var ganske så store, og alt for mye. Kan være lurt å høre med stedet dere bestiller fra hva de vil anbefale. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 De med karbonade er vel hele smørbrød? Hadde byttet ut den med italiensk salat og skinke med ost. Er vel en av hver som beregnes pr person + karbonadesmørbrødet. Anonymkode: dd355...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 Blomsterpotta skrev (12 timer siden): Med det utvalget av pålegg ville jeg hatt ett koldtbord. Da smører de maten selv og sparer dere for mye jobb. Jeg ville beregnet 6-8 per person. Det er mye enklere å få ferdigsmurte snitter som bare kan dras over på et fat enn å begynne med koldtbord. Koldtbord krever en del bestikk, det er gjerne ørten skåler og fat som få ordnes etterpå, og noe skal ofte leveres tilbake til cateringselskapet. Snitter kommer ferdig dandert, dra over på fat, kast pappbunnen og kakeservietten snittene ligger på når fatet er tomt. Krever kun en smøbrødklype eller kakespade for å ta snittene med. 8 per pers er for øvrig alt for mye. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville også byttet ut et av alternativene (kanskje reker og majones) med et vegetaralternativ (noe ostebasert eller rent vegansk). Anonymkode: a2171...2cd Nei nei nei, man bytter ikke en av de gode snittene med veggisdill. Er noen vegarianere så bestill noe eget til dem, evt ha noen ekstra med ost, men ikke kutt en av de mest populære snittene. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville regnet 2,5 i snitt pr person til dåpslunsj iom at det er kaker etterpå. Anonymkode: faa14...f21 Det er alt for lite, hjelper ikke at det er kaker etterpå. Snitter er maten, kaken er desserten. TS beregn 5 per pers så pleier det å være bra, har du mange storspiste mannfolk så bestiller du et fat ekstra. Anonymkode: d1680...c14
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 Alle må i det minste få anledning til å smake på alt, så jeg ville beregnet 5-6 pr stk. Savner også et alternativ med en god ost. Anonymkode: a1ce4...d18
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 Ville byttet ut italiensk salat med ost. Anonymkode: 41e53...887
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er mye enklere å få ferdigsmurte snitter som bare kan dras over på et fat enn å begynne med koldtbord. Koldtbord krever en del bestikk, det er gjerne ørten skåler og fat som få ordnes etterpå, og noe skal ofte leveres tilbake til cateringselskapet. Snitter kommer ferdig dandert, dra over på fat, kast pappbunnen og kakeservietten snittene ligger på når fatet er tomt. Krever kun en smøbrødklype eller kakespade for å ta snittene med. 8 per pers er for øvrig alt for mye. Nei nei nei, man bytter ikke en av de gode snittene med veggisdill. Er noen vegarianere så bestill noe eget til dem, evt ha noen ekstra med ost, men ikke kutt en av de mest populære snittene. Det er alt for lite, hjelper ikke at det er kaker etterpå. Snitter er maten, kaken er desserten. TS beregn 5 per pers så pleier det å være bra, har du mange storspiste mannfolk så bestiller du et fat ekstra. Anonymkode: d1680...c14 Det er barnedåp. En festdag. Hvorfor skal det være enklest mulig? Snitter er det tristeste i verden å servere- og det skriker begravelse på 90-tallet. Anonymkode: 0e1d2...589
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er barnedåp. En festdag. Hvorfor skal det være enklest mulig? Snitter er det tristeste i verden å servere- og det skriker begravelse på 90-tallet. Anonymkode: 0e1d2...589 Snitter er greit i barnedåp/navnefest, av den enkle grunn at det er lunsjtid, selskapet varer normalt ikke så lenge, og ikke minst er det gjerne et foreldrepar midt i verste babytiden med lite søvn, hormonpreget mor med såre brystvorter og en hverdag med så der rutiner som er vertskap, da er det greit å gjøre det enkelt. Anonymkode: d1680...c14 1
Meadow Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 Jeg elsker snitter, men spiser nok ikke mer enn 4. Sist jeg var i et sånt "kalas" ble eggerøre og laks og de med reker spist opp først, og de litt kjedeligere med skinke liggende igjen. Så jeg tror jeg hadde bestilt mer av de populære. Skinke og italiensk salat er litt hverdagslig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå