Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer gjorde det slutt i desember ifjor. Det var i hovedsak han som ønsket det. Vi var kjærester i 11år og jeg tok bruddet med et sjokk der og da. Jeg møtte etterhvert en ny kort tid etter, men det ble aldri kjærlighet mellom oss. Men hjalp meg gjennom den verste kneika. 

Nå flere mnd etterpå kjenner jeg minnene dukker opp, savnet kommer spes på kveldene. Alle turene vi hadde. Helt absurd å tenke en annen mann som skal fylle opp skoene. 

Går det tid å komme over dette? Jeg vil liksom ikke komme over han heller. Jeg håper han angrer, men tør ikke spørre. Følelsene er nok forsvunnet, men kjenner jeg savner alt vi gjorde sammen. Lo sammen, tøyset, den tryggheten vi hadde. 

Andre som kjenner seg igjen? Vi har 2 barn. 

L.m 32

Anonymkode: 72d76...f55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Aldri. Fortid er fortid og det av en grunn eller flere. 

Anonymkode: 78b97...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt... 😞

Har du noengang spurt han om hvorfor han ville gjøre det slutt? 

Anonymkode: 1a0c7...f5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og min samboer gjorde det slutt i desember ifjor. Det var i hovedsak han som ønsket det. Vi var kjærester i 11år og jeg tok bruddet med et sjokk der og da. Jeg møtte etterhvert en ny kort tid etter, men det ble aldri kjærlighet mellom oss. Men hjalp meg gjennom den verste kneika. 

Nå flere mnd etterpå kjenner jeg minnene dukker opp, savnet kommer spes på kveldene. Alle turene vi hadde. Helt absurd å tenke en annen mann som skal fylle opp skoene. 

Går det tid å komme over dette? Jeg vil liksom ikke komme over han heller. Jeg håper han angrer, men tør ikke spørre. Følelsene er nok forsvunnet, men kjenner jeg savner alt vi gjorde sammen. Lo sammen, tøyset, den tryggheten vi hadde. 

L.m 32

Ja følt på savnet til tider, men det gikk bort etterhvert. 
Har et barn med han og ting ble bedre når jeg fikk ting litt på avstand. 
Har nå ny samboer og påvei med nr 2 😊 

Anonymkode: 08228...b5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner på det samma fortiden, vi slo også opp i desember i fjor etter nesten 5 år sammen. Men jeg tror kanskje det bare er det at vi savner noen og at det er litt ekstra tungt alene… for det ble jo slutt pga en god grunn… og det vil jo ikke gå bort dersom vi blir sammen igjen. 

Anonymkode: 52e18...973

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt... 😞

Har du noengang spurt han om hvorfor han ville gjøre det slutt? 

Anonymkode: 1a0c7...f5e

Ikke nå i ettertid. Bare der og da. Det var nok litt økonomisk begrunnet, jeg hadde lite jobb og vi hadde mye lån. Nå er alt snudd seg, har fast jobb 100% og fått ned lånet på kort tid. 

Jeg sitter liksom med tusen spm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja følt på savnet til tider, men det gikk bort etterhvert. 
Har et barn med han og ting ble bedre når jeg fikk ting litt på avstand. 
Har nå ny samboer og påvei med nr 2 😊 

Anonymkode: 08228...b5e

Så godt å høre.☺

Ja man finner som regel nye. Men jeg kjenner jeg ikke helt klarer å få nye vaner med en ny en riktig enda. Redd om jeg sammenligner. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ganske ofte. Jeg har ny partner og har litt dårlig samvittighet for det, men har man elsket noen, så tror jeg ikke det noen gang er noe som forsvinner helt. Man må bare lære seg å være takknemlig for det man fikk, på en eller annen måte. 

Anonymkode: 9a9fb...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan savne enkelte ting ved ekser. Men først og fremst er jeg der jeg er. Og ser heller mot framtida. 

Anonymkode: f4402...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svaner ennå eksmannen over fire år siden bruddet. Jeg gikk, mitt dummeste valg noensinne. Vil elske han til mitt siste åndedrag.

Anonymkode: 6b1ea...f25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg svaner ennå eksmannen over fire år siden bruddet. Jeg gikk, mitt dummeste valg noensinne. Vil elske han til mitt siste åndedrag.

Anonymkode: 6b1ea...f25

Uff så trist? Hvorfor gikk du? Og prøvde du å løse ting først? Og har du spurt om det er sjans igjen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg savner en av mine ekser. Vi var sammen i tre år, til jeg var 24. Han var nydelig, mye finere enn meg. Supersmart og veldig morsom, utrolig mild og snill. Men, han gled sakte men sikkert inn i en depresjon, noe jeg ikke så i det hele tatt. Jeg merket bare at han var tiltaksløs og dro ned humøret mitt. Så selv om han var min beste venn og aldri noe annet enn god mot meg, gikk jeg fra ham. Det føltes bra der og da, og jeg ble raskt forelsket i en annen. Eksen gikk helt i kjelleren, og problemene hans eskalerte, uten at jeg evnet å vise empati for det. Da forelskelsen min for den nye typen bleknet, skjønte jeg hva jeg hadde gjort. (Ca 6 mnd etter bruddet, og da hadde eksen ringt meg på fylla hver eneste helg med tårer og savn.)

Vi tok opp vennskapet igjen, men eksen hadde flyttet langt bort på det tidspunktet. Han fortsatte å slite, jeg fant enda en ny mann og fikk barn. Samtidig brukte jeg sikkert ti år på å bli kvitt den kvelende følelsen av savn og sorg over han første.

Han har nå stablet livet på beina igjen, men han fikk aldri egen familie (er jo ikke for sent, han er bare 40, men likevel, det knuser meg å tenke at han ikke har noen). Vi er fremdeles venner, og ingen vet at jeg kommer til å elske ham til den dagen jeg dør. 

Tragic love story right there 😅

Anonymkode: 40c29...559

Skrevet

Ja, jeg sliter veldig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

L.m 32

Jeg kjente på dette lenge. Veldig lenge. 

Helt til jeg innså noe. 

Jeg savnet ikke eksen i seg selv. Jeg savnet noen. Og ettersom eksen var det siste og beste jeg hadde, så ble det til at jeg så tilbake på den tiden og trodde at jeg savnet henne. 

Men jeg savnet faktisk ikke henne som person. Jeg savnet noen å skape øyeblikk med. Noen å dele tiden min med. Noen å le med. Noen å kose med. Noen å ha sex med og sove i skje på natten med. Noen.... Ikke henne som person. 

Så vær obs på det. Skill mellom noen og han. Skill mellom ensomhet og "kjærlighetssorg". Mange tror at dette er kjærlighetssorg. Det er faktisk ikke det. Det er ensomhet fordi du ikke har noen. Du er alene. Og dette kjenner du helt typisk på på kveldene, natta og dine fridager. Men om dagen, når du ellers har mye å gjøre og tenke på, så er det ikke like sterkt. 

Kanskje tar jeg feil angående din situasjon. Kanskje du savner han, og ikke noen. Men jeg skriver dette slik at en av dere kanskje klarer å relatere, og da slipper opp tilhørigheten med sin eks. Det er viktig å skille dette slik at man kan finne ut om man er "kun" ensom eller faktisk enda føler på ting mot eksen. Hvis man oppdager at det er faktisk ikke eksen man savner, men noen, så får man fort et helt nytt perspektiv på tankene sine. En befrielse. For da kan man tillate seg å bytte ut eksen med andre man kanskje drømmer eller fantaserer om for å døyve på denne ensomheten for noen. 

Hva tenker du, TS? Kan du relatere? 

Anonymkode: 492d9...335

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Savner ex dama min, selv om hun ga meg endel juling..

Anonymkode: 23465...76a

Skrevet

Overhodet ikke. Hadde vært det samme som å savne helvete! 

AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (13 timer siden):

Ja, jeg sliter veldig. 

Huff da. Fortell.. Hvor lenge var dere sammen? Jeg slet også med å akseptere at mannen min ville dra ifra meg. Det kom som lyn fra klar himmel. Han bare bestemte seg og fullførte det. Jeg håper også det blir bedre. Det er bedre i perioder, heldigvis. 

😊 TS. 

AnonymBruker
Skrevet

I starten etter eksmannen min dro, savna jeg ham så vannvittig. Ville han skulle holde meg, trøste meg og såklart ha sex med meg. 

Så kom jeg på at eksmannen mislikte katter og hadde nekta meg katt "fordi vi snart skulle få baby uansett" (as if). Så jeg fant noen som ga bort kattunger, og begynte å kjøpe inn utstyr og mat. Den dagen jeg fikk katten min, var den lykkeligste sia bruddet.

Og så fikk jeg jo kjæreste etterhvert. 

Anonymkode: f4402...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Tips er å aldri ha sex med eksen. Dette drar bruddet ut. Ikke gi kjærestefordeler til en mann som ikke vil ha deg. Dette lærte jeg. Etter 20 år gikk min eks fra meg. Å begynne livet på nytt uten han jeg trodde var min bestevenn var brutalt. 2 uker etter siste sexopplevelse så var han i et nytt forhold. Da ble det jo enda verre. Jrg var totalt knust og mistet troen på alle menn! 

Tok par år før jeg turte å se på en mann igjen. 

Anonymkode: ee8d4...689

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig.. Men det er ikke rart, er bare 1 mnd siden bruddet og vi har et lite barn sammen! Og vi elsker hverandre :( Det er hardt, er kvalm hver morgen og gjennom dagen gråter jeg flere ganger. Savnet er så stort og det er så vondt.. Desverre sliter han med depresjoner og stakk fra oss begge, vet ikke om han noengang våkner opp fra hva han driver med! Men jeg sitter ikke å venter, prøver oppriktig komme meg videre… Kommer aldri ville finne kjærligheten med noen igjen! Er ikke bare fordi jeg er ensom, for jeg liker generelt å være alene også.

Anonymkode: 9fbef...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...