AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg har hatt en lignende innlegg her før, men da ble jeg kritisert og frarådet på det sterkeste å flytte med barnet mitt på 8 og 1 Det har seg sånn at mor i hus(meg) ikke trives på denne plassen, faktisk så mye at jeg er deprimert pga det. Jeg føler ikke at jeg er en god mor lenger, jeg er innesluttet og orker ikke leke, rydde osv. Jeg hater rett å slett plassen. "Problemet" er da han på 8 som skal begynne i 3.klasse jeg har egentlig ikke samvittighet til å dra han fra det kjente og bytte skole. Han er ikke mye ute å leker på fritiden, bare inni mellom med klassevenner. Leker en del med nabogutten som går i klassen under. Jeg fikk bare servert skrekkhistorier her sist på KG når jeg spurte og ble ikke akkurat mindre deppa. Så om en eller annen har en godfortelling å komme med så blir jeg så glad🙂 Må legge til at det blir ikke langt å besøke vennene ved savn, og vi tenker oss nærmere familie med barn, bestemor, tante, fettere osv Anonymkode: 22399...181
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Barn tåler flytting, men jeg ville gjort det i sommerferien slik at man slipper midt i skoleåret. Anonymkode: 9f2f9...355 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Så lenge det blir med den ene gangen tenker jeg det er ok. Anonymkode: 45b79...62c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Flytting er ikke noe problem. Slutt å hør på alle hysteriske mødre på kg. Anonymkode: 0ad05...35b 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Det kommer til å gå bra. Jeg har flyttet med tre barn og byttet skole. Både de og jeg har det mye bedre nå. Men vi flyttet rett før sommerferien, lekte med nye klassekamerater iløpet av sommeren og engasjerte meg raskt i nærmiljøet Anonymkode: 129ca...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 DU kan jo prøve å ta deg sammen, før du rykker barna opp fra røttene sine? Jeg synes det er egoistisk å flytte bare fordi du ikke trives. DU kan gjøre noe med det, det kan ikke barna dine om de ikke trives på plassen dere flytter til. Anonymkode: f7f80...aed
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): DU kan jo prøve å ta deg sammen, før du rykker barna opp fra røttene sine? Jeg synes det er egoistisk å flytte bare fordi du ikke trives. DU kan gjøre noe med det, det kan ikke barna dine om de ikke trives på plassen dere flytter til. Anonymkode: f7f80...aed Er det nødvendig å være så krass mot et menneske som allerede ligger nede? 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Det er faktisk viktig at mor også trives, støtter deg ts, men snakk mye med eldste❤️gooo klem til deg ❤️ Anonymkode: e1230...c83 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 For å være en god mor, så må man faktisk ta vare på seg selv og pleie seg selv. Tenk hvor fælt sønnen din vil føle det om han hadde visst at han var grunnen til at du ikke tok tak i problemet som kunne gjort livet ditt bedre? Anonymkode: 855f2...d14 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Jeg selv byttet skole i 4.klasse, og stortrivdes på den nye. Fikk raskt nye venner, selv om jeg var av den litt sjenerte typen. De aller fleste barn er tilpasningsdyktige. Lykke til Ts, dette går nok bra🥰 Anonymkode: dd468...85c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Jeg tror det er bedre nå enn senere. Vi flyttet da jeg var 12/13. Det gikk ikke så bra. Har senere lært at dette er en veldig sårbar alder. Tenker at det er bedre når barna er yngre. Anonymkode: 6d0e0...4a6 2
tirben Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Barn tåler helt klart å flytte! Jeg er lærer, og ser at mange elever blomstrer når de kommer på en ny skole. Elevene synes det er spennende å få en ny elev, og den nye eleven føler seg viktig når mange vil leke med hen de første dagene. Ville ikke betenkt meg i det hele tatt med å flytte med en åtteåring for å forbedre mors trivsel. Din trivsel er svært viktig for barnas trivsel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå