Gå til innhold

Har romtype noe å si for hvordan hotellansatte behandler en?


Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De som ikke forstår slikt mangler noe mellom ørene

Anonymkode: 6da29...79b

Dette var en totalt idiotisk kommentar.

Anonymkode: 68d9f...9c3

  • Liker 6
Skrevet

Hva slags "behandling" er det folk vil ha, egentlig? En ting er spahotell osv, men på et vanlig hotell er mitt opphold stort sett sånn: 

Sjekke inn. Stort sett gjort på 1-3 minutter. 
Gå på rommet. Gjøre det jeg skal på reisemålet i x antall dager.
Sjekke ut. Stort sett gjort på 1 minutt.
Ferdig.

Ut over det har jeg knapt kontakt med noen ansatte, bortsett fra nikk og hils når man passerer resepsjonen. Hvis jeg en sjelden gang trenger svar på noe google ikke kan gi meg, har det aldri bydd på problemer å få svar i resepsjonen selv om jeg har det billige rommet. 

En "service" vil jeg gjerne slippe, og det er at folk kommer på døra og banker på selv om jeg har hengt opp ikke forstyrr-skiltet. Helt unødvendig å re senger for gjester som bor i et par dager. Påfyll av toalettpapir er for det meste det som trengs, og selv det er ikke nødvendig om det er nok i utgangspunktet.

Anonymkode: 2a1d3...68e

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 7.37):

Uten tvil. Har selv bodd på ulike typer rom/suiter, og forskjell i behandling merker du allerede ved innsjekk. De smiler litt finere når rommet er oppgradert. Vi er dessverre slik som mennesker at vi er mer hyggelig og yter mer for folk som (vi tror...) har penger, de med dyre klær og som er pene å se på - dette gjelder i alle yrker/generelt. Trist, men sant.

Anonymkode: 70eb3...73b

Dette gjelder heldigvis ikke alle. Det er trøsten. Jeg er ikke slik, bryr meg ikke et kvekk om penger. Og derfor kan jeg umulig være den eneste. Jeg er intet unikum. Så de finnes 😄

Anonymkode: 430db...77e

Skrevet

Når jeg har bodd på en del 5 stjerners hotell, så merkes det at de behandler deg ekstra godt om du bor i en av de dyrere suitene (type ferietur når man bryr seg om dette) vs når man bare er på business tur. Forskjellen er egentlig mest i hvor «på» de er, og selvsagt at de beste rommene kommer med egen butler, det merkes jo også svært godt når man har, det er jo en service man ikke får med mindre rom.

Anonymkode: 18e66...c67

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg har bodd på en del 5 stjerners hotell, så merkes det at de behandler deg ekstra godt om du bor i en av de dyrere suitene (type ferietur når man bryr seg om dette) vs når man bare er på business tur. Forskjellen er egentlig mest i hvor «på» de er, og selvsagt at de beste rommene kommer med egen butler, det merkes jo også svært godt når man har, det er jo en service man ikke får med mindre rom.

Anonymkode: 18e66...c67

Jeg liker ikke at hotellansatte er "på", vil bare at de skal være tilgjengelige hvis jeg skulle trenge dem mellom innsjekk og utsjekk. Grensen mellom service og brysomhet kan være hårfin. Men jeg er heller ikke typen som liker å gå i butikker når personalet løper mot deg i døra ved ankomst.

Anonymkode: 2a1d3...68e

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke at hotellansatte er "på", vil bare at de skal være tilgjengelige hvis jeg skulle trenge dem mellom innsjekk og utsjekk. Grensen mellom service og brysomhet kan være hårfin. Men jeg er heller ikke typen som liker å gå i butikker når personalet løper mot deg i døra ved ankomst.

Anonymkode: 2a1d3...68e

Men nå er det også sånn at på de aller beste hotellene så er ansatte trent til å yte den beste service uten at en merker det. De er ikke plagsomme og de gjør ting som en ikke trodde en trengte.
 

Et eksempel. Vi pleier å bo på et veldig bra hotell som er kjent for sin service. Har truffet mange kjente folk der. Når vi bor der, så bruker vi stranda til søskenhotellet deres. Den er rett over en veldig trafikkert motorvei. Pga dette så benytter vi oss av tilbud om minibuss som hotellet kjører hele tiden. En gang så skulle vi tilbake fra stranda og da vi kom så hadde bussen akkurat kjørt. Noen min senere så kom luksusbilen til hotellet for å hente oss så slapp vi å vente 15min på bussen. 
 

Sånne ting skjer kun på de beste hotellene. De ser kunden og gjør alt for dem.

Anonymkode: 9976e...335

Skrevet

Vi har bodd på mange hoteller av ulike kvaliteter. I sommer bodde vi tre ganger ganske fint.

I et stort, kjent hotell i Oslo hadde vi booket premium, som er to hakk over standard. Vi merket egentlig ingenting til noen ekstra service, siden det var så travelt i resepsjonen og restauranten.

Men på et snobbete hotell på vestlandet fikk vi en deilig hjørnebord i restauranten når vi stakk innom for å si om vi skulle spise buffet eller á la carte. Bordet skulle følge oss gjennom frokost og middag i to døgn og det var helt strålende plassert, helt uten trafikk forbi. Jeg er sikker på at det hadde å gjøre med rommet vårt, som var på 45 kvm og kostet tilsvarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...