AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Om to stk velger seg det nest billigste rommet på hotellet, blir de behandlet annerledes enn noen som velger et av de dyrere rommene? (Nå tenker jeg på vanlige folk, ikke kjendiser og andre.) Anonymkode: 73781...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om to stk velger seg det nest billigste rommet på hotellet, blir de behandlet annerledes enn noen som velger et av de dyrere rommene? (Nå tenker jeg på vanlige folk, ikke kjendiser og andre.) Anonymkode: 73781...4a8 Har jobbet på hotell. Svaret et definitivt ja. De som bodde på standard billigrom gjorde vi minst mulig for. Anonymkode: fe3f4...edd 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet på hotell. Svaret et definitivt ja. De som bodde på standard billigrom gjorde vi minst mulig for. Anonymkode: fe3f4...edd Har jeg aldri opplevd. For et dritt hotell med drittfolk du jobbet hos. Anonymkode: 0a4e0...1b8 33
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har jeg aldri opplevd. For et dritt hotell med drittfolk du jobbet hos. Anonymkode: 0a4e0...1b8 Det er vanlig, men man pleier heller å si at man gjør mer for gjestene som betaler mest. I praksis blir det samme greia, men det høres bedre ut og virker mer logisk når man sier det slik. Og det sier seg i grunn selv, selvsagt får man mer service om man leier hotellets beste suite, enn et billig enkeltrom. Anonymkode: fa89e...54b 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har jeg aldri opplevd. For et dritt hotell med drittfolk du jobbet hos. Anonymkode: 0a4e0...1b8 Det er faktisk ganske vanlig Anonymkode: 07c42...610 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Hvor jeg jobber, er svaret nei. Gjør like mye for alle. Anonymkode: a7250...bfe 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 På hvilken måte? Kjappere innsjekk? Renere rom? Bedre frokost? Kjappere utsjekk? Utover disse punktene har ikke jeg noe kontakt med de hotellansatte. Anonymkode: 68d9f...9c3 12
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 De ansatte i restauranten vet ikke hvilket rom du har. De eneste som vet dette er ved innsjekk og utsjekk eller værelsesbetjeningen. Med mindre man opplyser romnummer selv andre steder da. Anonymkode: 76459...7ab 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: På hvilken måte? Kjappere innsjekk? Renere rom? Bedre frokost? Kjappere utsjekk? Utover disse punktene har ikke jeg noe kontakt med de hotellansatte. Anonymkode: 68d9f...9c3 Som renere/ryddigere rom, ekstra sjokolade på puta, prioritet over andre hvis du trenger hjelp til noe, muligens vise vei til rommet, hjelpe med bagasje. Alt ettersom hva slags hotell og standard vi snakker om. Anonymkode: fa89e...54b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som renere/ryddigere rom, ekstra sjokolade på puta, prioritet over andre hvis du trenger hjelp til noe, muligens vise vei til rommet, hjelpe med bagasje. Alt ettersom hva slags hotell og standard vi snakker om. Anonymkode: fa89e...54b Bortsett fra rent rom er dette uinteressant for meg så da har jeg ikke gått glipp av noe. Anonymkode: 68d9f...9c3 16
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har jobbet på hotell. Svaret et definitivt ja. De som bodde på standard billigrom gjorde vi minst mulig for. Anonymkode: fe3f4...edd Vel, jeg spør fordi jeg skal ha et premiumrom (hakket opp fra økonomirom) på et ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️-hotell i et annet land. Så da lurer jeg på hva som kan forventes..? ~Ts Anonymkode: 73781...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg aldri opplevd. For et dritt hotell med drittfolk du jobbet hos. Anonymkode: 0a4e0...1b8 Jobbet på en av Norges mest anerkjente hoteller. Anonymkode: fe3f4...edd 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, jeg spør fordi jeg skal ha et premiumrom (hakket opp fra økonomirom) på et ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️-hotell i et annet land. Så da lurer jeg på hva som kan forventes..? ~Ts Anonymkode: 73781...4a8 Premium er ok, forvent god service. Anonymkode: fe3f4...edd 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Du kan ikke sammenligne Norge med andre land når det kommer til hotellservice. Hva du kan forvente kommer helt an på hvor i verden du er! Anonymkode: 618b2...2c0 11
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobbet på en av Norges mest anerkjente hoteller. Anonymkode: fe3f4...edd Grand? Plaza? Royal Christiania? Eller Continental? Anonymkode: 618b2...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke sammenligne Norge med andre land når det kommer til hotellservice. Hva du kan forvente kommer helt an på hvor i verden du er! Anonymkode: 618b2...2c0 Et grønt land skal jeg til. Har knapt bodd på hotell i Norge så kan ikke uttale meg om det. ~Ts Anonymkode: 73781...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et grønt land skal jeg til. Har knapt bodd på hotell i Norge så kan ikke uttale meg om det. ~Ts Anonymkode: 73781...4a8 Vi har bodd på mange 5⭐️ i utlandet. Merket ikke forskjell når vi bodde på suite kontra vanlig rom. Men vi merket forskjell dersom hotellet har egen Club etasje med lounge og egne rom. Da blir innsjekk et annet sted og servicen enda bedre. Selv om service på bra hoteller skal være bra uansett. Jeg hadde ikke forventet noe spesielt ved å bo på et premium rom dersom det bare er rommet over det billigste. Anonymkode: 9976e...335 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Absolutt. For 10 år siden tilsvarte inntekten til mannen min og jeg kun billigste rom. Nå som vi tjener ca. 4 millioner i året, har vi råd til f.eks suite. Blir definitivt behandlet annerledes nå. Anonymkode: cdcd2...7ad
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 Min erfaring er at servicenivået avhenger mer av selve hotellet enn romtype. Om man velger et "standard" 3 eller 4-stjerners turistklassehotell er servicen ganske middelmådig uansett romkategori. På 5-stjerners hoteller har jeg kun fått super service, uavhengig av romkategori, men servicen har vært ekstra god den gangene jeg har kostet på meg et deluxe-rom eller en suite. Anonymkode: a096c...350 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå