Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mye hår i ansiktet, men jeg har blitt mer bevisst på de tynne lyse hårene jeg har på siden av ansiktet mitt, neden for ørene mine. Jeg har også litt "fuzz" helt øverst på halsen under haken. Jeg vet at i fremtiden så kommer jeg sikkert til å bli litt mer hårete over munnen, i alle fall hvis jeg er min mors datter! Og jeg kommer til å plukke ut svarte hår med pinset i ny og ne før jeg går ut av huset. 

Min mor har kjøpt seg en Flawless Delux, og jeg vet at det er mange unge som bruker en sånn. Men jeg har alltid hørt at hvis man barberer seg så vil hårene bli mørkere etter en stund, og de vil kanskje bli hardere. Er det sant?  Jeg har barbert leggene mine siden jeg var 16 og de blir ikke harde, men likevel... jeg er livredd for å få skjegg fordi jeg fjerna litt fersken hår i ansiktet. 

Noen som har erfaring?

Anonymkode: bfb6d...6dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er denne hun har kjøpt:

P-92541.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Tror det lureste er å la dem være. Litt dun har alle. Men begynner du først å barbere, er det umulig å slutte.

Anonymkode: ca04b...77c

• Liker 2
Skrevet

Hårene blir ikke mørkere over tid. De blir derimot kuttet rett av så de vil oppleves som stivere. Og de kan oppleves som mørkere fordi de ikke rekker å bli f.eks solbleket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er denne hun har kjøpt:

P-92541.jpg

Denne kan jeg anbefale. Jeg har alltid hatt mye hår på overleppa. Denne kan du bruke hver dag. Brukte hårfjerningskrem for ansiktet før og det tok tid. Denne må lades. Bruker den nesten hver dag da håret i ansiktet vokser fort. Kjøpte nå i sommer og angrer jeg ikke kjøpte før. Du får ikke mer hår av og bruke denne.

Anonymkode: b4317...156

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne kan jeg anbefale. Jeg har alltid hatt mye hår på overleppa. Denne kan du bruke hver dag. Brukte hårfjerningskrem for ansiktet før og det tok tid. Denne må lades. Bruker den nesten hver dag da håret i ansiktet vokser fort. Kjøpte nå i sommer og angrer jeg ikke kjøpte før. Du får ikke mer hår av og bruke denne.

Men... Tar den helt inntil? Eller ser man stubber? Kan vel ikke ta like bra som en høvel?

AnonymBruker
Skrevet

Bruk voks beregnet for ansiktet i stedet, holder i ukesvis. 

Anonymkode: 9d6ae...d8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men... Tar den helt inntil? Eller ser man stubber? Kan vel ikke ta like bra som en høvel?

Blir helt glatt, jeg har også denne, og noen mørke hår rundt munnen.

Anonymkode: e9036...00b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vokser det ut helt likt som før? 🤔 Ja, jeg vet det vokser fort... jeg har litt problemet med øyebryna mine! 😄 Napper hele tiden. 

Skrevet

Jeg har også Flawless, og jeg er veldig fornøyd. Bruker den på/under haka der det har kommet noen lengre hår med alderen og på barten. Har ikke begynt å ta kinn og sånt, der har jeg bare lyse dunhår. Den er veldig skånsom, og den kutter helt inntil. Nå har jeg brukt den annenhver dag i flere måneder, og den har ikke behøvd lading ennå. Bestilte den på Lyko. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 16.26):

Vokser det ut helt likt som før? 🤔 Ja, jeg vet det vokser fort... jeg har litt problemet med øyebryna mine! 😄 Napper hele tiden. 

Du kan ikke forandre farge og struktur på et hår ved å barbere det. Hadde hår blitt mørkere og tjukkere av å bli barbert så hadde alle menn hatt svarte ekstremskjegg. 

Anonymkode: 84727...7d2

• Liker 4
Skrevet

Grunnen til at du har blitt bevisst på dette håret tror jeg er fordi det har blitt "trendy" at kvinner også barberer ansiktet. Plutselig er dunet man har hatt der hele livet noe man vil fjerne fordi "alle andre" gjør det. 

Hårene vil ikke bli mørkere. Det er en myte. Men du vil nok bli vandt til at huden er helt glatt, og da vil det nok virke litt voldsomt når alt håret har grodd ut igjen. Har en del dun på kinnet jeg også, og kommer ikke til å fjerne det. Nok å barbere bein og underarmer for min del. Ser heller ikke poenget i å barbere bort det i ansiktet. Hadde kun gjort det om det var snakk om sjenerende, mørkt hår. Rett og slett bortkastet tid og meningsløst å gjøre det i mine øyne. 

Skrevet

Mine ansiktshår ble mørke og stive da jeg begynte å nappe dem. 

Anonymkode: 3f4c0...ea2

Skrevet
On 8/9/2021 at 6:32 PM, Meadow said:

Jeg har også Flawless, og jeg er veldig fornøyd. Bruker den på/under haka der det har kommet noen lengre hår med alderen og på barten. Har ikke begynt å ta kinn og sånt, der har jeg bare lyse dunhår. Den er veldig skånsom, og den kutter helt inntil. Nå har jeg brukt den annenhver dag i flere måneder, og den har ikke behøvd lading ennå. Bestilte den på Lyko. 

Hva gjør denne maskinen? Napper den eller barberer den?

Skrevet
10.54 skrev (12 minutter siden):

Hva gjør denne maskinen? Napper den eller barberer den?

Barberer, veldig skånsomt. 

Her er en anmeldelse fra youtube som jeg synes var ganske nøytral (og laget av mann): 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 18.25):

Jeg har ikke mye hår i ansiktet, men jeg har blitt mer bevisst på de tynne lyse hårene jeg har på siden av ansiktet mitt, neden for ørene mine. Jeg har også litt "fuzz" helt øverst på halsen under haken. Jeg vet at i fremtiden så kommer jeg sikkert til å bli litt mer hårete over munnen, i alle fall hvis jeg er min mors datter! Og jeg kommer til å plukke ut svarte hår med pinset i ny og ne før jeg går ut av huset. 

Min mor har kjøpt seg en Flawless Delux, og jeg vet at det er mange unge som bruker en sånn. Men jeg har alltid hørt at hvis man barberer seg så vil hårene bli mørkere etter en stund, og de vil kanskje bli hardere. Er det sant?  Jeg har barbert leggene mine siden jeg var 16 og de blir ikke harde, men likevel... jeg er livredd for å få skjegg fordi jeg fjerna litt fersken hår i ansiktet. 

Noen som har erfaring?

Bruk pinsett eller voks, holder i ukevis. Ved å barbere vil hårene bli kuttet tvers av, når de vokser ut vil de se tjukkere og stivere ut og vil være mer synlig i kraft av at de vokser «rett fram». 

Anonymkode: 695c8...984

Skrevet

Bruk voks eller ta laser.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke laser da hårene er helt lyse. Jeg bruker hårfjerningskrem for ansikt på overleppe og det holder ca 14 dager. Litt dun tåler jeg.  Fjernet med voks i salong tidligere men det holdt ikke lenge. Noen lyse hår på hake napper jeg med pinsett. 

Anonymkode: f95dc...6b4

Skrevet

Så langt har jeg bare klipt, da jeg har helt lyse og få, men lange, dun. Nappet om det er et og annet mørkt hår. Men ser de har blitt tettere og lengre med årene, så valget har nå falt på flawless, som vist over. Har sensitiv hud, så krem gir lett utslett. 

Anonymkode: 2eec3...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan ikke bruke laser da hårene er helt lyse. Jeg bruker hårfjerningskrem for ansikt på overleppe og det holder ca 14 dager. Litt dun tåler jeg.  Fjernet med voks i salong tidligere men det holdt ikke lenge. Noen lyse hår på hake napper jeg med pinsett. 

Anonymkode: f95dc...6b4

Vet ikke hva du mener med at det ikke holdt lenge etter at du vokset, men det er en mulighet for at hårene røk i stedet for å bli dratt ut fra roten. Anbefaler deg å forsøke litt mer med med voks, oppsøk gjerne et annet sted. Det med voksing krever litt teknikk, ikke alle er like gode ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...