Gå til innhold

Trenger vi egentlig kakeservering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss borgerlig, og kun nærmeste familie og forlovere skal ut å spise med oss etterpå. :bryllup: Denne uka skal vi til restauranten for å diskutere meny/pynt osv.

Har noen spørsmål... og trenger deres synspunkter.

Det blir servert velkomstdrink.

Så ser vi for oss en tre retters. (Muligens en fem rettes, vi får se.)

Trenger vi egentlig kake + kaffem/tilbehør etter en slik middag?

Kan man feks ta kaffe og konjakk sammen med desserten?

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig å varte opp med masse kaker da iallfall, men kanskje en? Evt en bryllupskake som alternativ til dessert, sammen med kaffe og evt konjakk?

Skrevet

Ikke noe must med kaker.

Var i bryllup der de hadde tapas-koldtbord, og der var desserten bryllupskake + et par andre kaker med kaffe og avec. Syns det var helt greit.

Skrevet

Dere er gode å ha! :)

Det med bryllupskake som dessert var ingen dum idé!!

Skrevet

har hatt mange sånne små brylluper på jobben, men det har ikke vært kake i noen av dem. Kun for de som har vært et større antall og som har booket en egen salong etter middagen har gjort det.

Skrevet

Hva regner du som et lite antall? Vi blir 14 til middag.

Skrevet
Hva regner du som et lite antall? Vi blir 14 til middag.

Okei.... På jobben hos meg ville en gruppe på 14 fått en egen salong etter middagen der vi serverer kaffe avec og kake. Hvis de ønsker. Noen velger å ta kaker hjemme etterpå.

Andre igjen velger å avslutte selskapet ved middagsbordet etter dessert,kaffe avec. Det faller seg jo helt naturlig på restauranter der man ikke har tilgang på egen "kaffesalong" etterpå.

Synes kanskje ikke det var en god ide å ha bryllupskake til dessert, med mindre du vet at alle gjestene kan spise/liker kaken. Dersom du velger det bør det være en dessertkake, garnert med en del frukt fordi det ofte er godt med en litt frisk avslutning på et stort måltid.

Men til syvende og sist er det dere som velger om dere ønsker kake eller ikke!

Lykke til! :)

Skrevet

Vi skal også ha bryllupsmiddag med nærmeste familie på restaurant. Vi har foreløpig tenkt at det ikke blir kake på restauranten (tre retters middag), men heller bryllupskake (og kaffe o.l.) hjemme hos oss senere på kvelden.

Skrevet

Jeg synes det er litt stas med en bryllupskake jeg da, så jeg ville hatt det. Men dere kan jo ha den som dessert som noen her foreslo. :)

Skrevet

Jeg hadde også min bryllupsfest på et hotell og vi valgte å droppe kaker.

Angrer ikke et sekund! Ingen av gjestene savnet kaker heller.

Vil absolutt anbefale deg en dessert "utenom det vanlige", f.eks. bryllupskake.

Det vil jo også, for så vidt, være med på å sette et eget preg på din (og mannen din) sin dag!

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...