Mann87-8 Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Naboen bygde seg nytt hus og flyttet egentlig inn under byggeperioden. Huset er nå ferdig for en god stund siden og jeg var bare for nysgjerrigheten sin skyld inn for å sjekke om huset var registrert på kartverket. Der står huset registrert med ingangssettingstillatelse. Er det ikke ganske strengt å bo i et hus som ikke har ferdigattest? Bør jeg si ifra eller går slike saker av seg selv?
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Er mange hus i Norge uten ferdigattest, bor selv i et slikt hus 3
PetterKanin Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 De kan ha midlertidig brukstillatelse. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 8 minutter siden, Mann87-8 said: Bør jeg si ifra eller går slike saker av seg selv? Hva ønsker du å oppnå ved å si ifra ev.? Jeg synes ikke du burde si ifra. Anonymkode: 2d121...df0 1
Mann87-8 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva ønsker du å oppnå ved å si ifra ev.? Jeg synes ikke du burde si ifra. Anonymkode: 2d121...df0 Slik at de får dette i orden om det er gjort en feil fra kommune e.l jeg er ikke ute etter å ta de på noe vis, vi har et veldig godt naboskap, men vil jo ikke framstå som en snik heller
PetterKanin Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Mann87-8 skrev (2 minutter siden): Slik at de får dette i orden om det er gjort en feil fra kommune e.l jeg er ikke ute etter å ta de på noe vis, vi har et veldig godt naboskap, men vil jo ikke framstå som en snik heller Da snakker du med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Vi ordnet akkurat ferdigattest for huset. Har bodd her i snart åtte år. Det kostet 15.000 kroner.... 😛 Anonymkode: 7944e...38c 1
Mann87-8 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi ordnet akkurat ferdigattest for huset. Har bodd her i snart åtte år. Det kostet 15.000 kroner.... 😛 Anonymkode: 7944e...38c Det var prisen for å få ferdigattest eller var det gebyr for å ikke ha det i orden?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 15 minutter siden, Mann87-8 said: Slik at de får dette i orden om det er gjort en feil fra kommune e.l jeg er ikke ute etter å ta de på noe vis, vi har et veldig godt naboskap, men vil jo ikke framstå som en snik heller Ah, si ifra til dem ja, hehe, sorry. Jeg tenkte med en gang at du skulle si ifra til kommunen. Det spørs litt på forholdet, men du må jo samtidig stå for det du har gjort ("sneket" i grunnboka"). Anonymkode: 2d121...df0
Hengebuksvinet Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Trodde dette var forandret. At man ikke lenger kan bo i årevis på midlertidig botillatelse? Vi fikk alt på plass før innflytting, men tror naboen fikk beskjed om at han måtte få på plass ferdigattest i løpet av et år etter midlertidig.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Fru Uperfekt skrev (29 minutter siden): Er mange hus i Norge uten ferdigattest, bor selv i et slikt hus Vi også. Og huset vårt sto ferdig i 1939 (eller sannsynligvis lenge før, da det er flyttet hit fra en annen landsdel). Anonymkode: 43f4a...f20 1
Mann87-8 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2021 SS skrev (42 minutter siden): Trodde dette var forandret. At man ikke lenger kan bo i årevis på midlertidig botillatelse? Vi fikk alt på plass før innflytting, men tror naboen fikk beskjed om at han måtte få på plass ferdigattest i løpet av et år etter midlertidig. Jepp, akkurat dette jeg har lest også, at man ikke har lov til å flytte inn i et hus uten at ferdigattest er i orden. At dette kan føre til dagbøter, bruksforbud osv. Derfor reagerte jeg den gangen de flyttet inn uten at noen ting var ferdig. Men han brydde seg ikke da. vet at andre i samme situasjon har bodd i campingvogn e.l frem til ferdigattest var ok. Han er btw veldig bestemt, verdensmester og tar ikke så godt imot råd fra andre 😅 men veldig grei ellers altså
Mann87-8 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 8. august 2021 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Er mange hus i Norge uten ferdigattest, bor selv i et slikt hus Spørs om dette har tilbakevirkende kraft da, eller om dette er strengt på helt nye hus?
A-hunter Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 PetterKanin skrev (1 time siden): De kan ha midlertidig brukstillatelse. Da står det i matrikkelen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Mann87-8 skrev (1 time siden): Det var prisen for å få ferdigattest eller var det gebyr for å ikke ha det i orden? Det var prisen for å få ferdigattest.... (Bergen kommune).... Anonymkode: 7944e...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå