AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Sa til samboer i dag at vi trenger hjelp i forholdet, spesielt med tanke på kommunikasjon. Han mener det er bare jeg som trenger hjelp. Blir så oppgitt over hvor lite selvinnsikt han har, vi er to til å kommunisere og jeg tenker at vi begge trenger hjelp. Jeg tenkte parterapi, han mener at jeg trenger psykolog. Men, han var «storsinnet» nok til å si at han kunne være med meg. Kommer til å søke hjelp alene, men aldri om han skal bli med, dette skal jeg klare alene uten han. Anonymkode: 0e8ab...ec3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 I så fall ville jeg avsluttet forholdet. Orker ikke folk med dårlig selvinnsikt Anonymkode: 521ff...ddb 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sa til samboer i dag at vi trenger hjelp i forholdet, spesielt med tanke på kommunikasjon. Han mener det er bare jeg som trenger hjelp. Blir så oppgitt over hvor lite selvinnsikt han har, vi er to til å kommunisere og jeg tenker at vi begge trenger hjelp. Jeg tenkte parterapi, han mener at jeg trenger psykolog. Men, han var «storsinnet» nok til å si at han kunne være med meg. Kommer til å søke hjelp alene, men aldri om han skal bli med, dette skal jeg klare alene uten han. Anonymkode: 0e8ab...ec3 Har du kommunikasjonsproblemer med andre mennesker enn samboeren din? Hvis svaret er nei, er det mulig at det er samboeren din som er problemet. Anonymkode: 72ee5...94b 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Her ble vi enige om parterapi, men det kom frem etter hvert at han mente at det var kun jeg som trengte hjelp. Jeg gikk dermed til psykolog alene. Hjalp det? Nei. For i et forhold er man 2 og det er sjeldent kun den enes feil om det ikke går knirkefritt. Vi er dog fremdeles sammen, kun pga felles barn. Anonymkode: e2908...a8f 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du kommunikasjonsproblemer med andre mennesker enn samboeren din? Hvis svaret er nei, er det mulig at det er samboeren din som er problemet. Anonymkode: 72ee5...94b Er kun med han jeg sliter. Har f.eks aldri hatt kommunikasjonsproblemer med eks mannen, verken da vi var gift eller i ettertid. Har også god kommunikasjon med både venner og familie. Anonymkode: 0e8ab...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her ble vi enige om parterapi, men det kom frem etter hvert at han mente at det var kun jeg som trengte hjelp. Jeg gikk dermed til psykolog alene. Hjalp det? Nei. For i et forhold er man 2 og det er sjeldent kun den enes feil om det ikke går knirkefritt. Vi er dog fremdeles sammen, kun pga felles barn. Anonymkode: e2908...a8f Er det jeg også tenker, vi er jo to om denne dårlige kommunikasjonen. Anonymkode: 0e8ab...ec3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvis svaret er nei, er det mulig at det er samboeren din som er problemet. Nei, all den tid det er hun som opplever problemet, så er det også hun som har problemet. Det er tross alt hun som har valgt denne mannen. Jeg er enig med mannen i at det er hun som bør oppsøke hjelp. Hjelpen vil sannsynligvis resultere i at hun blir konfrontert med sin (manglende) evne til å velge mann, og det er mulig hun dumper han. Likevel, det er dette som er den rette måten å gjøre det på. Mennesker som selv har problemer og som legger disse problemene på andres skuldre, må lære seg at det ikke fungerer. Anonymkode: 0a9db...42b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I så fall ville jeg avsluttet forholdet. Orker ikke folk med dårlig selvinnsikt Anonymkode: 521ff...ddb Akkurat. Det er å ta ansvar selv. Det å forsøke å få et annet menneske til å ta ansvar for noe man selv opplever som feil, er som å løpe på en vegg. Anonymkode: 0a9db...42b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sa til samboer i dag at vi trenger hjelp i forholdet, spesielt med tanke på kommunikasjon. Han mener det er bare jeg som trenger hjelp. Det er jo ikke du alene som definerer at dere har et problem. Det må dere eventuelt gjøre sammen. Er han uenig er det du som har et problem. Ikke han. Ikke dere. Men det er veldig typisk kvinne å påta seg retten til å definere, du er ikke først og ikke sist til å gjøre det. Anonymkode: c5944...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Jeg er så lei av gubber som ikke "skjønner noe" eller "jeg har ikke noe problem jeg". Du får lure han og si dere skal på butikken og så dra til parterapi som du allerede har bestilt time til. Eller du ber han om å flytte ut. Anonymkode: d7250...77a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo ikke du alene som definerer at dere har et problem. Det må dere eventuelt gjøre sammen. Er han uenig er det du som har et problem. Ikke han. Ikke dere. Men det er veldig typisk kvinne å påta seg retten til å definere, du er ikke først og ikke sist til å gjøre det. Anonymkode: c5944...b2e Akkurat! Anonymkode: 0a9db...42b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, all den tid det er hun som opplever problemet, så er det også hun som har problemet. Anonymkode: 0a9db...42b Dette er en klassiker fra mennesker som ikke forstår grunnleggende kommunikasjon. Om du har et problem med noe jeg sier eller gjør, så går vi til bunns i hvorfor vi har et problem. Dette med at "hen har et problem, ergo er det hennes problem" er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: dfec8...f6b 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er en klassiker fra mennesker som ikke forstår grunnleggende kommunikasjon. Om du har et problem med noe jeg sier eller gjør, så går vi til bunns i hvorfor vi har et problem. Dette med at "hen har et problem, ergo er det hennes problem" er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: dfec8...f6b Beklager, skulle gjøre det kjønnsnøytralt. Anonymkode: dfec8...f6b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er en klassiker fra mennesker som ikke forstår grunnleggende kommunikasjon. Om du har et problem med noe jeg sier eller gjør, så går vi til bunns i hvorfor vi har et problem. Dette med at "hen har et problem, ergo er det hennes problem" er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: dfec8...f6b Det må du gjerne mene, det blir ikke sant for det. Hen er forøvrig et personlig pronomen som brukes om mennesker som ikke ønsker å kjønnskategoriseres. Dersom du mener han eller hun, så skriv det, eller velg h*n. Anonymkode: 0a9db...42b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er kun med han jeg sliter. Har f.eks aldri hatt kommunikasjonsproblemer med eks mannen, verken da vi var gift eller i ettertid. Har også god kommunikasjon med både venner og familie. Anonymkode: 0e8ab...ec3 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det jeg også tenker, vi er jo to om denne dårlige kommunikasjonen. Anonymkode: 0e8ab...ec3 Hadde han vært tilstrekkelig glad i deg og ønsket å beholde deg, slik eksmannen din nok var, så hadde han nok tenkt på dere som et ‘vi’. Men fordi det bare er du som er tilstrekkelig glad i han og ønsker å beholde han, så tenker han på seg selv som ‘jeg’ og på deg som ‘henne’, mens du tenker på dere to som ‘vi’. Anonymkode: 0a9db...42b 1
Gjest Skogsalv Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 Det blir som hu dama ( uten selvinnsikt) , i Kongsvikserien, som sier til mannen sin hos terapeuten: " Hvorfor skal jeg gå i terapi,når det er DU som er defekt? " 😎 Jeg sier bare lykke til. Slike kan være vanskelige å nå inn til.....
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 Eksmannen min sa at sønnen vår kommuniserte dårlig med han, og om jeg kunne snakke med han om det :-P Jeg prøvde å forklare han at kommunikasjonsproblemer var noe to mennesker måtte løse seg i mellom, men eksmannen min mente at han ikke hadde kommunikasjonsproblemer 🙄 Anonymkode: 00c77...c0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå