AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Har det skjedd med deg? Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Nei, men hadde et fag der 40% av de som tok den strøyk 😮 Anonymkode: 040fe...712
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Ja, det har skjedd med meg. Jeg var en av de 45% som strøk. Kjedelig, men ikke annet å gjøre enn å ta konten og sørge for å stå der. Anonymkode: 9573e...0a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, men hadde et fag der 40% av de som tok den strøyk 😮 Anonymkode: 040fe...712 😮😮 og hva var grunnen til det, tror du? Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det har skjedd med meg. Jeg var en av de 45% som strøk. Kjedelig, men ikke annet å gjøre enn å ta konten og sørge for å stå der. Anonymkode: 9573e...0a8 Gikk det bra da du tok den på nytt? Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Just now, AnonymBruker said: 😮😮 og hva var grunnen til det, tror du? Anonymkode: 22925...ae2 Vanskelig fag bare, rett og slett. Anonymkode: 040fe...712
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vanskelig fag bare, rett og slett. Anonymkode: 040fe...712 Kan dårlig lærer være grunnen? Jeg husker da jeg studerte, hadde vi en skikkelig uhyggelig lærer som presenterte seg med "Hei dere. I fjor var det nesten 35% som ikke besto faget mitt. Velkommen". Anonymkode: 22925...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Varierer veldig fra emne til emne. Sjekk stryk% hvor hvert enkelt emne du lurer på. Anonymkode: 0ee9f...a4f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dårlig lærer være grunnen? Jeg husker da jeg studerte, hadde vi en skikkelig uhyggelig lærer som presenterte seg med "Hei dere. I fjor var det nesten 35% som ikke besto faget mitt. Velkommen". Anonymkode: 22925...ae2 Nei, professoren var faktisk veldig god, men var mange som sleit med hele studiet av ulike grunner. Majoriteten tror jeg rett og slett hadde valgt feil, undervurdert vanskelighetsgrad og annet (datateknikk, men relativt lavt poengsnitt for å komme inn). Anonymkode: 040fe...712
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, professoren var faktisk veldig god, men var mange som sleit med hele studiet av ulike grunner. Majoriteten tror jeg rett og slett hadde valgt feil, undervurdert vanskelighetsgrad og annet (datateknikk, men relativt lavt poengsnitt for å komme inn). Anonymkode: 040fe...712 Vet du om de besto fra andre forsøk? Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde et emne der jeg strøk på eksamen, men så klagde jeg - og fikk medhold. Anonymkode: 69dee...14a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): 😮😮 og hva var grunnen til det, tror du? Anonymkode: 22925...ae2 Hos oss var dette faget det første mattefaget ved sivilingeniørstudiene. Der var strykprosenten skyhøy, i alle fall i hine hårde dage. Grunnen til dette er nok sammensatt: det var første fag i høyere utdanning for de fleste. Sammenliknet med matte på videregående gikk dette unna i et forrykende tempo. Mange av oss var vant til å være best i klassen og hadde ikke god nok studieteknikk, noe man virkelig trenger i denne typen fag. Foreleserne var slett ikke dårlige, men faget gikk for å være vanskelig. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Gikk det bra da du tok den på nytt? Anonymkode: 22925...ae2 Ja, jeg besto i alle fall konten med helt grei margin. Anonymkode: 9573e...0a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Det varierer veldig fra emne til emne. Jeg har ikke tatt noe der strykprosenten var så høy som over, men jeg tok et fag der 20% strøk, 70% fikk E og de skarve siste 10% delte seg på B,C og D. Anonymkode: f5c19...b36
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde et emne der jeg strøk på eksamen, men så klagde jeg - og fikk medhold. Anonymkode: 69dee...14a Aha. Det hjelper altså å klage? Venninna mi strøk på eksamen og var helt ute av seg. Hun er en typisk A-student og plutselig fikk hun F! Hun klaget ikke 😮🤔 Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det varierer veldig fra emne til emne. Jeg har ikke tatt noe der strykprosenten var så høy som over, men jeg tok et fag der 20% strøk, 70% fikk E og de skarve siste 10% delte seg på B,C og D. Anonymkode: f5c19...b36 70% fikk E??? Oi jøss. Jeg ville ikke turt å ta et slikt fag 😀 Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aha. Det hjelper altså å klage? Venninna mi strøk på eksamen og var helt ute av seg. Hun er en typisk A-student og plutselig fikk hun F! Hun klaget ikke 😮🤔 Anonymkode: 22925...ae2 Man skal ALLTID klage på stryk, uansett. Har NADA å tape. Mange klager ikke fordi de som regel kan konte, men det er ikke gitt at en står på den heller. Og de fleste steder får man ikke fortsette studiet om man stryker på både ordinær eksamen og konte. Da må man vente til året etter. Er man student på deltid må man kanskje vente to år fordi de starter det studiet kun annethvert år. Får man F, så klager man. Får man medhold har man bestått og kan uten risiko ta opp eksamen året etter for å forbedre karakteren. Har så langt ikke strøket selv, går deltid samlingsbasert bachelor over 4 år. Om jeg skulle stryke vil jeg være den første til å klage på resultatet. Å i verste fall måtte vente 2 år for å fortsette studiet er ikke noe jeg vil gamble på, skulle så skje skal jeg ihvertfall ha vissheten om at jeg gjorde alt jeg kunne for å forhindre forsinkelse. Anonymkode: 44084...fa4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Man skal ALLTID klage på stryk, uansett. Har NADA å tape. Mange klager ikke fordi de som regel kan konte, men det er ikke gitt at en står på den heller. Og de fleste steder får man ikke fortsette studiet om man stryker på både ordinær eksamen og konte. Da må man vente til året etter. Er man student på deltid må man kanskje vente to år fordi de starter det studiet kun annethvert år. Får man F, så klager man. Får man medhold har man bestått og kan uten risiko ta opp eksamen året etter for å forbedre karakteren. Har så langt ikke strøket selv, går deltid samlingsbasert bachelor over 4 år. Om jeg skulle stryke vil jeg være den første til å klage på resultatet. Å i verste fall måtte vente 2 år for å fortsette studiet er ikke noe jeg vil gamble på, skulle så skje skal jeg ihvertfall ha vissheten om at jeg gjorde alt jeg kunne for å forhindre forsinkelse. Anonymkode: 44084...fa4 Tusen takk! Får man ikke begynne på det andre semesteret før man har bestått eksamen etter første? Anonymkode: 22925...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Jeg strøk på matte-eksamen, tok den på nytt året etter og fikk en treer. Anonymkode: 96ad2...584
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Er nesten dronning av stryk. Har tatt opp flere fag og strøket i en del av dem. Fullførte ikke graden min, orket ikke å ta opp flere fag. Har heldigvis en jobb jeg er fornøyd med, selv om det ikke innenfor mitt studieområde, men ville uansett ikke orket å jobbe med det jeg skulle utdanne meg i. Anonymkode: 18e3f...3b3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er nesten dronning av stryk. Har tatt opp flere fag og strøket i en del av dem. Fullførte ikke graden min, orket ikke å ta opp flere fag. Har heldigvis en jobb jeg er fornøyd med, selv om det ikke innenfor mitt studieområde, men ville uansett ikke orket å jobbe med det jeg skulle utdanne meg i. Anonymkode: 18e3f...3b3 Hva tror du var grunnen til det? Har du ikke lest? Anonymkode: 22925...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå