Gå til innhold

Ja, ja. Da er jeg i hvert fall en erfaring rikere. Ba ham ut, ble avvist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I lengre tid har jeg vært nysgjerrig på og litt betatt på avstand av en mann jeg har en felles venn med, men som jeg aller først traff da min sjef med teamet sitt ble innkalt til å bistå ham på jobben. Så har det gått lang tid og vi vært på noen sosiale tilstelninger via vår felles  venn. Har ikke kunnet forstå at han er singel, og jeg tenkte vel at det bare var nummeret før han møtte en kjæreste, men nei. Og covid kom og tiden gikk, til slutt tenkte jeg rett og slett at jeg bare skulle hoppe i det og be ham ut på en kaffe eller øl. 

For etter det jeg har sett og hørt, og etter samtalene våre å dømme har jeg følt vi har en utrolig god kjemi, og han som en fantastisk bra og god mann. Vår felles venn har også oppmuntret meg til å be ham ut, ettersom hun har vært sikker på at han liker meg, og mener hun har sett han sende meg blikk osv. Jeg har tenkt at han må ha høye standarder som ikke har vært i et forhold på lang tid, men så har det faktum at jeg er en del yngre og det at han ikke er noen utpreget typisk hunk ved første øyekast gjort at jeg har tenkt at jeg muligens kan ha en sjanse. 

Så jeg hoppet omsider i det og ba ham på middag hos meg. Han var veldig hyggelig i svaret, men en avvisning er og blir en avvisning 😅 Fikk noen fine komplimenter i retur, men saken var at han var nok litt ekstra svak for ambisiøse kvinner, sikkert de som er som ham selv. Han har doktorgrad, jeg har bachelor og en videreutdanning. Jeg er jo fornøyd med min faglige bakgrunn, men det stikker likevel litt at jeg ikke er bra nok i hans øyne. Jeg liker han nemlig så inderlig, inderlig godt og har bare blitt mer betatt av ham. 

Jeg er veldig glad for at jeg turte da, så jeg fikk en avklaring for min egen del og slipper å gå rundt i enda lenger tid og erte opp denne betattheten når det uansett ikke kan bli noe mellom oss. Vår felles venn virket overrasket og ønsket å kontakte ham for å høre om det stemte at han hadde takket nei. Men det er jo klart at det stemmer og det blir nok bare ytterligere flaut for min egen del om hun gjør dette?

Dette var noen ord og et hjertesukk på en søndag fra meg 😅💔 Veldig, veldig synd. Men det var ikke like jævlig som fryktet, faktisk, å bli avvist. Kanskje det kan få andre til å ta sjansen, og enda bedre, lykkes? 😄 Og kanskje jeg tør en vakker dag, å gjøre det igjen om jeg skulle møte en som ham  🙈

Anonymkode: 118c0...834

• Liker 40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri be ut en mann, de som jakter, noen er veldig uenig i dette men der er sant, nok interesse og de ber deg ut.

Anonymkode: a9397...551

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Verkar som ein fornuftig kar, å starte romanser med damer på jobb er ein uting (skite i eiget reir).

Anonymkode: 4cc2b...59c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oisann. Takket han virkelig nei med henvisning til at du ikke er ambisiøs nok i karrieren? Høres skikkelig arrogant ut.

Anonymkode: 20cfa...79c

Kan jo være ts tolka ham dithen. Eller at hun pressa ham for ei forklaring og at referanse til utdanning var lettere enn å si "beklager, jeg er ikke kåt på deg". 

Anonymkode: 059c3...ac0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Kudos til deg. Og ellers er jeg enig med ab over her. Kanskje like greit at det ikke ble noe med han, antakelig ville det vært et konstant press om å være perfekt hvis han er så opptatt av jobbstatus.

Anonymkode: 8db44...406

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri be ut en mann, de som jakter, noen er veldig uenig i dette men der er sant, nok interesse og de ber deg ut.

Jeg har ikke for vane å gjøre dette nei, men jeg tenker at man lever bare en gang :) Det var litt befriende! 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Verkar som ein fornuftig kar, å starte romanser med damer på jobb er ein uting (skite i eiget reir).

Anonymkode: 4cc2b...59c

Vi jobber overhodet ikke sammen, men det har hendt et fåtall ganger at min sjef som har spesialkompetanse innen et felt har bistått ham. Har skjedd kanskje en gang på et år, og da varer det samarbeidet toppen en uke. Og det er slettes ikke sikkert at jeg er del av det assisterende teamet den uken. Han og jeg har kun "jobbet sammen" i en dag :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan også være at han spilte litt arrogant for at ts skulle miste interessen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For noe tull!
Jeg heier på damer som TS, og synes det var kjempebra at hun tok ansvar for eget liv og egen skjebne. At han avviste deg var selvfølgelig kjipt, men nå vet du at du klarer å ta initiativ når du er interessert i noen. Du overlevde til og med, og er en erfaring rikere. Neste gang går det bedre :) 
At han takket nei på et sånn grunnlag, framstår som noe nedlatende, men ok. Han vet hva han ønsker seg.

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oisann. Takket han virkelig nei med henvisning til at du ikke er ambisiøs nok i karrieren? Høres skikkelig arrogant ut.

Det er jo ikke det. Alle har sine preferanser. At det handlet om karriere, og ikke utseende, ser jeg bare som positivt. 

Anonymkode: cafe7...e1a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jo være ts tolka ham dithen. Eller at hun pressa ham for ei forklaring og at referanse til utdanning var lettere enn å si "beklager, jeg er ikke kåt på deg". 

Neida, det har jeg ikke gjort. Han svarte på tilbudet og gav selv en uoppfordret forklaring 😅 TS 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tøft gjort av deg. Å bli avvist pga grader og ambisjoner hadde jeg avfeid glatt… en slik snobb hadde jeg klart meg fint uten.

Anonymkode: 73def...e3d

Takk for svar! Greia er at han har ikke et eneste snobbete bein i kroppen. Han er skikkelig jordnær og en sånn type "naturens mann." Han behandler alle like respektfullt, uansett stilling og viser alle takknemlighet for jobben de gjør. Men han er jo svært ambisiøs på egne vegne og ønsker vel kanskje en som er helt lik ham der da. Han jobber jo stort sett sammen med mennesker med en mye mer generell og mindre spesialisert kompetanse enn ham selv, kanskje han derfor vil komme hjem til en som er annerledes der da. I don’t know. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke det. Alle har sine preferanser. At det handlet om karriere, og ikke utseende, ser jeg bare som positivt. 

Anonymkode: cafe7...e1a

Er enda mer overfladisk at det handler om karriere og ikke utseende spør du meg

Anonymkode: 5ee86...546

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Neida, det har jeg ikke gjort. Han svarte på tilbudet og gav selv en uoppfordret forklaring 😅 TS 

Takk for svar! Greia er at han har ikke et eneste snobbete bein i kroppen. Han er skikkelig jordnær og en sånn type "naturens mann." Han behandler alle like respektfullt, uansett stilling og viser alle takknemlighet for jobben de gjør. Men han er jo svært ambisiøs på egne vegne og ønsker vel kanskje en som er helt lik ham der da. Han jobber jo stort sett sammen med mennesker med en mye mer generell og mindre spesialisert kompetanse enn ham selv, kanskje han derfor vil komme hjem til en som er annerledes der da. I don’t know. 

Skjønner han ikke vil ha noen som er arbeidsledig eller driver dank, men ellers tenker jeg det er helt sprøtt å avvise noen som tjener til livets opphold. Skal han være med deg eller jobben din? Nei, en slik snobb skal du være glad takket nei.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er enda mer overfladisk at det handler om karriere og ikke utseende spør du meg

Det rareste her er jo at en er opptatt av "grunnen" framfor å bare akseptere at han ikke ønska et forhold til ts. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du si noe om hvilket fagfelt dette dreier seg om?

Anonymkode: b8b3c...d31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En tabbe du også gjorde, som er en slags «felle» mange kvinner går i, var å anta at din verdi ville øke i hans øyne bare fordi du er yngre enn ham. At man som kvinne liksom har sjans på hvem som helst så lenge han er 10 år eldre el.l.

• Liker 9
Skrevet

Så bra ts!

Synd å bli avvist, men det høres ut som om du er mer opptatt av egen innsats enn avvisningen. Så avvisningen kommer i andre rekke og det er bra!  Du kan være stolt av deg selv👏👏 you go girl

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Så han sa nei, fordi du bare har en bachelor? 

Anonymkode: 7bd40...38e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så han sa nei, fordi du bare har en bachelor? 

Anonymkode: 7bd40...38e

Det virker slik, så dette håper jeg KG-gutta får med seg - dvs de som hele tiden maser om at kun kvinner er opptatt av partners yrke/status.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...