Gå til innhold

Ser svigerdatter ca to til tre ganger i året i forbindelse med familie sammenkomst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har det slik med sin svigerdatter? Er dette egentlig akseptabelt? 

Veldig hyggelig og prater fint sammen når vi er sammen. Men det er det. 

Anonymkode: 0b993...c38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen andre som har det slik med sin svigerdatter? Er dette egentlig akseptabelt? 

Sånn er det mellom meg og min svigermor.

Anonymkode: e3ea2...3cf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig tar mye kontakt med min svigermor, fordi jeg liker henne. Og vi bor i samme nabolag. 

Anonymkode: 1ac47...3d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan dere bor om det er vanlig eller ikke. Hvis dere bor i samme nabolag er det jo sjelden, men hvis dere bor langt fra hverandre er vel det normalt. 

Anonymkode: 975b9...056

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ser du din sønn/ hennes mann og eventuelle barnebarn oftere? Bor dere langt fra hverandre? Det mangler litt for mye i hovedinnlegget til å gi et godt svar. Selv ser jeg min svigermor ca en gang i uken (sammen med mann og barn), og vi er begge fornøyd med det og har et godt forhold. Vi bor også nærme, og hun har i mange år vært en god støtte.

Anonymkode: fb340...983

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du «akseptabelt»? :klo: 

Hun har blitt sammen med din sønn eller datter. Hun har ikke blitt sammen med deg. Hun trenger verken kjenne deg eller like deg. Du er slekta til personen hun liker. Ikke en som vedkommer henne.

Anonymkode: ae52f...923

• Liker 34
Skrevet

Jeg lurer også på hva du mener når du spør om det er akseptabelt.

Det viktigste for deg er vel at du møter sønnen og barnebarna dine.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer du? Bor de langt vekke? Ringer, snapper, melder du? Gir du positiv oppmerksomhet? Har de barn?

Anonymkode: 4ac1a...120

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på da :) Hvorfor ser du henne sjeldent? Ser du din sønn/datter oftere? 

Jeg er sjeldent med på familieselskap pga sykdom, men alle vet jeg skulle ønske jeg kunne være med. Ser svigermor ca annenhver uke da.

Anonymkode: cfc57...fc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik med min svigermor. Vi kommer veldig godt overens, men hele slekta til mannen min er introverte, så verken de eller min mann tar initiativ til noe mer enn bursdag/jul. Jeg har sagt til mannen min at han tar ansvar for sin familie og jeg tar ansvar for min. Jeg kommer fra en stooooor ekstrovert familie, så vi møtes mye oftere. 

Anonymkode: 6789e...4df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn med min svigermor. Vi bor 8 timer unna. Jeg kjører ikke 8 timer hver vei alene for å henge med svigers, dette vil jo selvsagt hele familien være med på. 

Anonymkode: 9b528...88f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bor dere langt ifra hverandre? Er de gift, har barn? Hva gjør du for å opprettholde kontakt? Hvor ofte treffer du din sønn? 

Utrolig mangelfullt innlegg, og vanskelig å svare deg. 

Anonymkode: 47f96...524

Vi bor ca 700 meter fra hverandre. De er samboere med et barn. Vi har vært på hytta i sommer og da er det kun han og barnet som har komt og besøkt oss. Hun er veldig velkommen hun også og det vet hun. Både på hytte og hjemme. 

Min sønn prater jeg med flere ganger i uka og jeg ser barnebarnet mitt nesten hver uke da barnet og far kommer på besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor ca 700 meter fra hverandre. De er samboere med et barn. Vi har vært på hytta i sommer og da er det kun han og barnet som har komt og besøkt oss. Hun er veldig velkommen hun også og det vet hun. Både på hytte og hjemme. 

Min sønn prater jeg med flere ganger i uka og jeg ser barnebarnet mitt nesten hver uke da barnet og far kommer på besøk. 

Kanskje hun bare ikke liker deg. 

Anonymkode: a9569...3ff

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Inviterer du? Bor de langt vekke? Ringer, snapper, melder du? Gir du positiv oppmerksomhet? Har de barn?

Anonymkode: 4ac1a...120

Sjelden. Hun har gitt beskjed om at hun ikke liker og snakker i tlf. For henne er det visst masete. Kun greit hvis det er noe veldig viktig som ikke kan vente. Så da dropper jeg jo det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun bare ikke liker deg. 

Anonymkode: a9569..

Ingen grunn for at hun ikke skulle det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen grunn for at hun ikke skulle det. 

Kanskje hun har sosial angst, er introvert, har stort behov for alenetid, har en sykdom som hun ikke vil at noen skal vite noe om? Kan være mye som er årsaken til det uten at hun har lyst å dele det med deg.

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt flere ganger til henne at døra vår er alltid åpen. Det er bare og komme. Trenger ikke engang gi beskjed på forhånd. Det har jeg sagt fra begynnelsen. 

I sommer sa jeg at jeg savnet henne, og da fikk jeg bare "takk så hyggelig sagt" til svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...