Gå til innhold

De kvinnene som slet med å få seg kjæreste i 20-åra, vil de fortsette å slite i 30- og 40-åra også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de kvinnene som slet med å få kjæreste som helt ung til tross for slank og liten kropp, langt hår og helt gjennomsnittlig pen. Det må ha vært personligheten min, jeg var/ er sjenert og stille/ rolig. Fikk etterhvert et samboerforhold som varte i 10 år, så jeg var «heldig», men hadde sikkert flaks da jeg møtte han. Dessverre varte det ikke og vi vokste fra hverandre. Har et barn på deltid. Nå er jeg midt i 30-årene og har ikke begynt å date etter bruddet denne vinteren.

Har reflektert over om jeg vil komme til å slite på nytt hvis jeg kaster meg ut i dating igjen. Personligheten min må da fortsatt spille en stor rolle 🤔

Anonymkode: 8d175...479

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig umulig å svare på.
Samtidig ser jeg at det ofte stemmer andre veien. Er man attraktiv i ungdommen, er man ofte det resten av livet også. Jeg har alltid hatt lett for å finne meg en partner, og det har ikke endret seg, selv om jeg har bikket 50. 
Du har jo forholdserfaring, og jeg vil tro du har gode forutsetninger for å finne deg en ny. Om du er en forsiktig type, har ikke så mye å bety nå som du er voksen. Det er nok mer utfordrende når man er ung, og må stikke seg litt ut i vennegjengen.

Anonymkode: 1366a...61b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjelder begge kjønn.

Anonymkode: c3b50...905

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg, dessverre. 

Anonymkode: 9c954...600

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du "slet" med å få kjæreste og du har allerede hatt et forhold som varte i 10 år og du er bare midt i 30-årene?

Anonymkode: b8c9f...d7b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 25, det varte i 3 år. Deretter var jeg singel noen år, før jeg plutselig opplevde at jeg var populær. Føltes veldig merkelig ut! Traff samboer da jeg var 33, og siden har jeg ikke vært singel.

Anonymkode: 126b4...fda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har reflektert over om jeg vil komme til å slite på nytt hvis jeg kaster meg ut i dating igjen. Personligheten min må da fortsatt spille en stor rolle 🤔

Føler du at du har utviklet deg selv siden 20årene? Er du like stille, kjeitete, nervøs, dårlig humor, kjipe hobbies, ingen venner?  Har du finstilt kompasset ditt etter hva slags menn du faktisk passer sammen med? 

For meg handler ikke dating om å sitte på utstilling, og bli valgt, men like mye om hvor god du er til å skape kontakt og dialog.  Noe må du vel ha lært på disse årene i forhold?  

Anonymkode: e51f6...8f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en av de kvinnene som slet med å få kjæreste som helt ung til tross for slank og liten kropp, langt hår og helt gjennomsnittlig pen. Det må ha vært personligheten min, jeg var/ er sjenert og stille/ rolig. Fikk etterhvert et samboerforhold som varte i 10 år, så jeg var «heldig», men hadde sikkert flaks da jeg møtte han. Dessverre varte det ikke og vi vokste fra hverandre. Har et barn på deltid. Nå er jeg midt i 30-årene og har ikke begynt å date etter bruddet denne vinteren.

garantert, kvinner er mest attraktive i den alderen og kvinner aldrer fortere enn menn, samtidig som utseende er det største og eneste kortet kvinner kan spille på hos menn. forskning viser en ganske klar oversikt over menn og kvinners verdi på partnermarkedet

det betyr dermed ikke at du IKKE vil få en kjæreste eller noe som helst, det betyr bare at ting blir vanskeligere for kvinner jo lengre tid som går men lettere for menn. du treffer nok en du liker en eller annen gang, men du kan ikke sikte så høyt når du er over 30

yY58MX3.jpg.crdownload

Anonymkode: b7347...a0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

garantert, kvinner er mest attraktive i den alderen og kvinner aldrer fortere enn menn, samtidig som utseende er det største og eneste kortet kvinner kan spille på hos menn. forskning viser en ganske klar oversikt over menn og kvinners verdi på partnermarkedet

det betyr dermed ikke at du IKKE vil få en kjæreste eller noe som helst, det betyr bare at ting blir vanskeligere for kvinner jo lengre tid som går men lettere for menn. du treffer nok en du liker en eller annen gang, men du kan ikke sikte så høyt når du er over 30

yY58MX3.jpg.crdownload 47 kB · 0 Nedlastninger

her

7MnkZVVdHOkptVKgZho_ihv4qtiJLWtMRMMdD1WCN2E.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det gjelder begge kjønn.

Anonymkode: c3b50...905

nope, kun kvinner

7MnkZVVdHOkptVKgZho_ihv4qtiJLWtMRMMdD1WCN2E.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

yY58MX3.jpg.crdownload 47 kB · 1 Last ned

Beklager å si det, men din tid kommer aldri.

Anonymkode: 6ece9...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

yY58MX3.jpg.crdownload 47 kB · 2 Nedlastninger

Hahaha, vel jeg kunne ikke sikte høyt da jeg var 18 heller, så dette er gammelt nytt for meg du 😅

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hahaha, vel jeg kunne ikke sikte høyt da jeg var 18 heller, så dette er gammelt nytt for meg du 😅

Ts

Noen kvinner blir penere med årene også, får mer dreis på hår og sminke og klær og kropp(trening/kosthold).

Anonymkode: a5c2f...44f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

yY58MX3.jpg.crdownload 47 kB · 2 Nedlastninger

Utseendet er det eneste kortet kvinner kan spille på hos menn ???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utseendet er det eneste kortet kvinner kan spille på hos menn ???

Menn har krav?!?!?!?! 😳

Anonymkode: 28880...23c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn har krav?!?!?!?! 😳

Kvinner har også krav.
Når det gjelder relasjoner som går utover det vennskapelige, har utseendet mye å si for kvinner. Jeg er singel fordi jeg ikke anser menn på min alder (40) som fysisk attraktive lenger. 

Anonymkode: 5760a...a18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Menn har krav?!?!?!?! 😳

Også kvinner som ikke er billedskjønne har krav!  Han skal bl.a. ha orden på økonomien og ikke forfalle fysisk. 

• Liker 1
Gjest På druen
Skrevet

yY58MX3.jpg.crdownload 47 kB · 3 Nedlastninger

Høres ut som du tror at menn blir bedre med årene. Det gjør de ikke. Så fort de fyller 45 så henger både trynet og ballene. 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Hm, jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har også hatt kjæreste. Vært i to forhold og det siste varte i 10 år. Jeg vet ikke om jeg da kan si at jeg har slitt med å få kjæreste, men jeg kan i hvert fall si at jeg aldri har vært særlig populær blant menn. Fikk min første kjæreste da jeg var 20 for eksempel og det året er vel det eneste året jeg faktisk har opplevd at flere menn har vært interessert. 

Etter det har det ikke vært særlig mange. Ikke som jeg har visst om i hvert fall, men jeg har i hvert fall ikke opplevd særlig stor forskjell uansett om jeg har vært 20 eller 30. 

Nå har jeg vært singel i 4 år og opplever at personligheten min ikke er særlig attraktiv. Er sjenert, stille og "kjedelig". Utseendet mitt er helt greit og prøver å gjøre det beste ut av det jeg har. Man får heller ikke bedre selvtillit av at ingen tilsynelatende er interessert så det blir vel en ond sirkel, selv om jeg for eksempel ikke burde la teite menn på datingsider definere hvordan jeg skal føle meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er sjenerte og prøver å finne steder å møte menn - prøv nye hobbyer! Venninnen min som er veldig sjenert og kanskje litt nerd i noen øyne, begynte på klatring (hun har alltid vært glad i trening). Og hun møtte drømmefyren der. Hun hadde aldri vært i forhold før. Man må bare kaste seg ut i nye ting i blant for å møte folk. ☺️

Jeg har forsåvidt en annen venninne som har vært singel hele livet (hun er i begynnelsen av 30-årene), og hun er pen, blond og alt på stell. Men ganske sterk personlighet. Og hun har typ aldri vært romantisk med noen før. Annet enn i russetiden. Hun vil kun ha type for å ha noen å dele kostnader med virker det som😂 Så uansett om du er sjenert eller har sterkt personlighet så kan det å finne noen være vanskelig altså. Men man må faktisk hoppe ut i det! Drømmefyren kommer ikke bankende på døra!

Anonymkode: dbb6a...5cd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...