Gå til innhold

Har dere noe i kjøleskapet som dere vil ha i fred?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi deler selvfølgelig alt, men de gangene jeg kjøper en 12 pakning med Pepsi Max så vil jeg helst ha det i fred, ta en når jeg skal kose meg. 

Samboer bare forsyner seg, kanskje 2-3 for dagen. Da blir det liksom borte. Som om han kjøper øl, også bare drikker jeg siden det "er" Der. 

Har dere noe sånt som irriterer dere litt? 

Anonymkode: 0a93f...5a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingen av oss er gribber, å ingen av oss kjøper noe kun til oss selv. 

Anonymkode: 10d8d...e5a

• Liker 10
Skrevet

Kan du ikke si det da, at du ønsker å ha brus tilgjengelig og at han kan kjøpe seg sin egen 12 pakning? 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Ingen av oss er gribber, å ingen av oss kjøper noe kun til oss selv. 

Anonymkode: 10d8d...e5a

Når ble man gribb for å kjøpe noe til seg selv?

Anonymkode: 31a6b...1ce

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare om jeg har kjøpt inn til en spesiell matrett, men da sier jeg fra. Kan du ikke bare be samboer fylle på det han tar?

Anonymkode: 5d44c...79e

AnonymBruker
Skrevet

Champagnen 🥂

Anonymkode: f0f7b...4f2

• Liker 1
Skrevet

Pepsi Max, og sjokolade de gangene jeg har kjøpt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere separat økonomi på mat så er det jo greit å ha ting for seg selv. Handler dere sammen ser jeg ikke problemet med at han tar.

Her handler jeg, men da til alle. Eneste jeg forventer er at det som begynner å bli lite av skrives på handleliste

Anonymkode: 1cd20...60e

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper all mat felles, men vi (jeg) hadde et problem med at mannen og et hjemmeboende barn forsynte seg av matvarer som jeg hadde planlagt å bruke f.eks til gjester. Løsningen ble røde, gule og grønne små post it-lapper. Røde betyr «ikke rør», gule betyr «spør først» (kan ta, men ikke bruke opp alt) og grønne er «fritt vilt». Eksempel: jeg har kjøpt 12 egg og skal bruke 6 i en kake. Eggekartongen får gul lapp. Når jeg har bakt kaken får kartongen grønn lapp. Har også innført regelen om at den som tar den nest-siste av et eller annet må huske å skrive på handlelista.

Anonymkode: 0079e...4a8

• Liker 9
Skrevet

Har kun en ting som aldri skal inn i kjøleskapet, som jeg kommer på nå, og det er Salami

AnonymBruker
Skrevet

Kokt salami vil jeg gjerne at ingen andre forsyner seg av, siden den er dyrere enn FirstPrice salamien vi også har. Ellers er kjøleskapet fritt frem for alle.

Kjenner jeg blir litt irritert når barna heller spiser en halv agurk enn å ta seg en frukt da, men jeg kan ikke nekte de det heller, det er jo bare sunt selv om det er dyrere😅

Anonymkode: 06020...2b7

Skrevet (endret)

Øl selvsagt. Hva annet har man i kjøleskapet egentlig? 

Endret av Glut
AnonymBruker
Skrevet
Newgirll skrev (10 minutter siden):

Kan du ikke si det da, at du ønsker å ha brus tilgjengelig og at han kan kjøpe seg sin egen 12 pakning? 😊

Da himler han med øynene og sier at jeg er smålig. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, bare om jeg har kjøpt inn til en spesiell matrett, men da sier jeg fra. Kan du ikke bare be samboer fylle på det han tar?

Anonymkode: 5d44c...79e

Jo jeg gjør det, men det gjør han aldri. Noe som betyr at jeg må handle Pepsi Max hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Snus. 

Anonymkode: 355ad...444

AnonymBruker
Skrevet

3 skiver skinke

Anonymkode: 5c00a...c35

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Glut skrev (27 minutter siden):

Øl selvsagt. Hva annet har man i kjøleskapet egentlig? 

Scampi til øl? 😀

Anonymkode: 9207b...f5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

3 skiver skinke

Anonymkode: 5c00a...c35

😂😂😂 Jepp, jepp. Hva om kjæresten kommer på besøk...Who knows 😁

Anonymkode: 9207b...f5e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi deler selvfølgelig alt, men de gangene jeg kjøper en 12 pakning med Pepsi Max så vil jeg helst ha det i fred, ta en når jeg skal kose meg. 

Samboer bare forsyner seg, kanskje 2-3 for dagen. Da blir det liksom borte. Som om han kjøper øl, også bare drikker jeg siden det "er" Der. 

Har dere noe sånt som irriterer dere litt? 

Her sier vi ifra om det er noe vi ikke vil den andre skal røre, da rører vi det ikke, og går heller kjøper selv om vi vil ha.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da himler han med øynene og sier at jeg er smålig. 

Jo jeg gjør det, men det gjør han aldri. Noe som betyr at jeg må handle Pepsi Max hele tiden. 

Si at "da er jeg smålig, og du er grådig. Ikke rør det flere ganger. Kjøp selv"

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi kjøper all mat felles, men vi (jeg) hadde et problem med at mannen og et hjemmeboende barn forsynte seg av matvarer som jeg hadde planlagt å bruke f.eks til gjester. Løsningen ble røde, gule og grønne små post it-lapper. Røde betyr «ikke rør», gule betyr «spør først» (kan ta, men ikke bruke opp alt) og grønne er «fritt vilt». Eksempel: jeg har kjøpt 12 egg og skal bruke 6 i en kake. Eggekartongen får gul lapp. Når jeg har bakt kaken får kartongen grønn lapp. Har også innført regelen om at den som tar den nest-siste av et eller annet må huske å skrive på handlelista.

Anonymkode: 0079e...4a8

Dette med lapper var kjempelurt! Tror jeg skal gjøre det selv😃

Anonymkode: 06020...2b7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...