AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg lurer på hva det kan komme av? Jeg bruker gryte av rustfritt stål fra ikea der det står at kan brukes på alle plater og induksjon. Men dem har jo også alliminium i seg... Det synes jeg er rart hvis det skal kunne brukes på induksjon. Kanskje jeg må bytte ut grytene fordi dem er for gamle? Grytene er litt missfargede og brune under. Anonymkode: c14ff...137
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Det jeg mener er at plata blekner og skaper farger Anonymkode: c14ff...137
newman01 Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Skjønte ikke siste meldingen, men det er helt vanlig at det er aluminium i induksjonsgryter. De har en plate med magnetisk metall pakket inn i aluminium i bunnen. Test med en magnet. Om magneten fester seg kan den brukes på induksjon. Det at gryter blir misfarget under skjer pga. varme og olje. Legg gryta opp-ned i vasken og spray med ovnsrens og skrubb dem rene med stålull eller gryteskrubb. Da blir de blanke igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå