Gå til innhold

klamydia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel dame på 30 som alltid har vært svært forsiktig med kondombruk når det gjelder sex med ny partner. 

Men, for to uker siden klarte jeg altså å gå på mitt livs første smell med ONS, der det ikke ble brukt kondom. Jeg har testet meg men vet det kan gå over en uke før jeg får svar og klarer ikke å slappe av. 

Vet det er 1/3 sjangse for å bli smittet OM fyren skulle selv ha klamydia, og han kom ikke inni meg (om det har LITT å si).

Så jeg trenger noen råd:

hvordan kan jeg formulere en melding til mannen der jeg (med respekt) kan spørre om hvorvidt han er "clean" eller ikke? siden denne beskymringen tar over hverdagen kanskje det kan være godt å bli litt beroliget før jeg får svar på prøven.

Har ingen symptomer, MEN jeg har litt smerter i eggestokkene og nedre del av mage. Kan det være et symptom 2 uker etter? går på minipillee så har ikke eggeeløsning.

Håper på noen beroligeende svar hilsen redd kvinne som angrer på et dumt valg. 

Anonymkode: 4cd95...001

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si, når du umiddelbart får vite svaret og antibiotika hvis nødvendig får det ikke gitt skade på fruktbarheten hvis prøven skulle være positiv. Smerter i eggstokkene merker du nok siden du er hyperaktivert på eventuelle symptomer 

Anonymkode: 24462...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet det er 1/3 sjangse for å bli smittet OM fyren skulle selv ha klamydia, og han kom ikke inni meg (om det har LITT å si).

Nei det stemmer ikke sjangsen er faktisk større en 1/3 sjangse dessuten kan du bli smittet uavhengi om han kom eller ikke kom. Det at det ikke ble brukt kondom er nok til at du ble smittet du kan bli smittet ved og suge også. Hvorfor er du bare redd for klamydia? Det finnes flere sykdommer du også kan få ved og ikke bruke kondom.

Anonymkode: 43bd3...e85

AnonymBruker
Skrevet

Klamydia skyldes en smittsom infeksjon med bakterien Chlamydia trachomatis. Smitteoverføring skjer ved direkte kontakt mellom en smittet og en frisk persons slimhinner ved samleie (både vaginalt og analt) eller oralsex. Man kan smittes indirekte via fingre når man beføler kjønnsorganene eller via sexleketøy. Kilde: https://www.sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/klamydia/#:~:text=Klamydia skyldes en smittsom infeksjon,beføler kjønnsorganene eller via sexleketøy.

Anonymkode: 43bd3...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...