AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #21 Del Skrevet 9. august 2021 Er det bare en demensavdeling på det lokale sykehjemmet? Eller har de flere avdelinger? jeg jobber på sykehjem og jeg stortrives! Det et som regel rolige dager, bra arbeidsmiljø og nok fagpersoner. Det er en del pasienter som har demens der jeg jobber, men de har kommet såpass langt i sykdommen at mange av de er sengeliggende. De blir som regel ikke sinte. De kan selvfølgelig bli sinte, men da er det viktig at man vet hvordan man skal håndtere de. Selv om man har en demenssykdom, så er det mange ulike sykdommer, og alle er forskjellige. Vi har mange «glad-demente», de er så glad og morsomme. Sier mye morsomt, tuller og ler. jeg har også jobbet på en demensavdeling, der hadde de ikke kommet så langt i sykdommen, så de skulle i utgangspunktet klare seg mye selv mtp stell. De kunne bli ganske sinte og utagerende. Der trivdes jeg ikke. Anonymkode: 6e8c8...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #22 Del Skrevet 9. august 2021 Det er en jævlig, jævlig jobb. Folk lever lenger og lenger, og du risikerer å ha samme pasient i ti år. Det er fysisk og psykisk utmattende, du må gjøre mye tungt stell (for eksempel skrubbe dem rene etter at de har sølt med avføring fra nesen til tærne) og du risikerer å få juling på jobb. Skjer sistnevnte, kan du glemme å få støtte fra ledelsen, da får du spørsmål om hvordan du kunne unngått at situasjonen oppsto. Av og til kan du kose deg med å lese leserinnlegg i aviser eller sosiale media om hvor dårlig demente blir behandlet av kunnskapsløse pleiere. Husker jeg leste en gang om en pårørende som syntes det var uverdig for hans demente far at pleiere måtte tilkalle politiet for å stoppe faren fra å gå bananas og skade andre. Som om noen tilkaller politiet for gøy, og som om det skulle være noe bedre om faren skadet eller til og med drepte noen. Anonymkode: e3eab...abd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå