AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Sitat Er det sånn at alle jobber 100% ved siden av videreutdanning eller master? Jeg ønsker å ta master eller videreutdanning, men har ikke landet på innen hvilket felt ennå. Er bare sikker på at jeg vil videreutdanne meg. Anonymkode: 8c0ce...aea
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Jeg tok en av AIO videreutdanningene, der er selve videreutdanningen fulltid og det er helt urealistisk å jobbe 100% ved siden av. Majoriteten av kullet mitt hadde søkt og fått utdanningsstipend ved et sykehus, og da får man lønn under utdanning + evt fra Lånekassen for de som er kvalifisert og har behov. Selve masteren skrev de fleste ved siden av jobb, noen mens de jobbet fullt, andre jobbet redusert. Masteren var på 30 stp, altså ett semester, men de fleste brukte 2 (noen 3) semester på å skrive. Så når du spør som videreutdanning ved siden av jobb så handler det veldig om hva du vil ta videreutdanning i. Jeg kjenner folk som har gjort det ved siden av jobb, men da har det gjerne enten vært deltidsutdanning eller en videreutdanning som ikke egentlig kvalifiserer til annet arbeid (f.eks veiledning, meditasjon, coaching). Eller så går de ned i stilling og jobber f.eks 50% og studerer 50%. Anonymkode: 61ab6...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå