Gå til innhold

Planlagt KS - hvordan fungerer det med samboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått innvilget planlagt keisersnitt, og det begynner å nærme seg. Jeg har lest litt på sykehusene sine sider angående partner, men det står bare innformasjon om vanlig fødsel - altså at partner kan bli med på dette og ellers bare besøke under besøkstiden. 

Noen som vet hvordan det er når det er planlagt keisersnitt? Vi har stilt oss inn på at han bare kan slippe meg av på sykehuset på morgenen, for så å komme tilbake når det er besøkstid. Men har et lite håp at det er sånn at partner for være med inn og være tilstedet når babyen er ute 🙈

Anonymkode: 7e626...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått innvilget planlagt keisersnitt, og det begynner å nærme seg. Jeg har lest litt på sykehusene sine sider angående partner, men det står bare innformasjon om vanlig fødsel - altså at partner kan bli med på dette og ellers bare besøke under besøkstiden. 

Noen som vet hvordan det er når det er planlagt keisersnitt? Vi har stilt oss inn på at han bare kan slippe meg av på sykehuset på morgenen, for så å komme tilbake når det er besøkstid. Men har et lite håp at det er sånn at partner for være med inn og være tilstedet når babyen er ute 🙈

Anonymkode: 7e626...db7

Ring føden der du skal ha keisersnitt, de vet nok svaret.

Pga covid er det forskjeller rundt om i Norge hva far/medmor får delta på og hvor lenge de får være eller om de hele tatt får besøke.

AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset der jeg fødte fikk partner være med på planlagt ks, men måtte holde korona-avstand (1m) til de ansatte der, så han kunne ikke stå ved hodet mitt osv. 

Anonymkode: 905a4...589

AnonymBruker
Skrevet

Øh. Tuller du? Han får jo være med inn på KS. Det gjelder alle fødeavdelinger i Norge. Det er ikke forskjell sånn sett på vanlig fødsel og KS.

Anonymkode: 48a60...bc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt planlagt keisersnitt før corona, da var far med inne på operasjonsstua og «oppvåkning» etterpå :) Han måtte ut når bedøvelsen skulle settes, men var med på hele operasjonen. Regner med de får det nå også, så lenge menn får være med på fødsel. Har du ikke satt opp samtale med lege før snittet? Jeg varsomme på samtale +blodprøver rett før.. Du kan spørre da. Håper det ikke er annerledes pga korona ❤️ Lykke til! 

Anonymkode: 3cb0b...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha planlagt keisersnitt neste uke, og samboer får være med. Er på kalnes.

Anonymkode: 64228...336

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt på Kalnes i midten av juli. Det var samme dag som de åpnet for at partner kunne komme til og fra sykehuset, så forut for keisersnittet var det fortsatt ganske strenge covid-regler. Det var likevel klart at far fikk bli med helt fra start, selv om keisersnittet kunne skje mange timer etter vi skulle møte opp. Han fikk også sitte ved siden av meg under operasjonen.

Han fikk imidlertid ikke være med på observasjon etterpå, og på grunn av litt surr fra de ansatte så fikk jeg heller ikke babyen til meg før det hadde gått to timer. Synes det var ganske sårt, særlig siden jeg ikke hadde telefon, så jeg kunne ikke få oppdatering fra mannen om at alt var bra med småen. 

Da jeg skulle dra til rommet mitt fikk vi beskjed om at de nettopp åpnet for at far også kunne være med på observasjonen også, så det er neppe et problem for deg :) (gitt det er samme rutiner på ditt sykehus da)

Anonymkode: d0f52...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...