Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bruke tøybleie til baby, og lurer på om noen har erfaringer/tips?

Ønkser å bruke organisk materiale, og ønsker å bruke minst mulig penger. Hva trenger jeg for å komme i gang?

Anonymkode: df063...94a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i Tøybleie prat og fjas på Facebook, og spør der 🙂 Mer sannsynlig at du får gode råd om du spør der enn her! 

Vi har brukt lommebleier med innlegg med førstemann (fra bumgenious) slutta md bleier nå i sommer (2 år).  Fornøyd med det, men skal prøve ai2-system nå med neste, for å få litt mindre vask. 

Det krever litt mer enn engangs, men det blir mer sannsynlig med tidlig bleieslutt, det er bedre for sart babyhud og du sparer miljøet (særlig om du kjøper brukt og ikke bruker tørketrommel). Masse lykke til!

Anonymkode: 62b11...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i gruppa nevnt over og Tøybleiesnakk. Mye kunnskap der! Der finnes det også lånepakker til både nyfødt og One size, så kan du prøve litt forskjellig uten å kjøpe masse.

Om du vil gjøre det skikkelig billig er gulpekluter og hjemmestrikket, lanolisert ullbukse greia. Jeg bruker det litt selv på min på 7 mnd (litt mer «avansert» da, bruker gjerne en boostet preflat med knappebleie i ull utenpå), og det funker faktisk. Har enda ikke opplevd lekkasje med lanolisert ull. 

Det mest brukte er nok bleier med PUL, et plastmateriale som holder bleien tett, med en eller annen form for tekstil som holder på væske inni. Bambus, hamp og bomull er mest brukt. Det samme er mikrofiber (men denne skal ikke ligge direkte mot hud). 

Jeg begynte med lommebleier, og kjøpte bare noen jeg syns så fine ut. Deretter eskalerte det fort og kraftig. I sommer har jeg brukt ai2 og liker det godt, men nå har babyen blitt en makk på stellebordet så jeg vurderer å gå tilbake til lommebleier for en periode. 

Lillegull Tøybleier har en kjempefin innføring her: https://www.lillegullbleier.no/toybleier---se-var-hjelpeside-om-toybleier

Anonymkode: 6b15c...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...