AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg begynner å gå litt lei. Jeg har sagt ifra gjentatte ganger at jeg trenger litt space. Men de kontakter meg for ubetydelige ting opp mot ca 8 ganger pr dag... Jeg har sosial angst, og jeg vet jeg burde utsette meg for sosiale greier for å få vekk frykten. Men dette blir litt kvelende, føler de bruker opp min «sosiale kvote» hver dag, så jeg orker nesten ikke snakke med andre... Anonymkode: 9fa88...214
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Og jeg har også prøvd å ignorere de, men om jeg ikke svarer på et par dager så blir de helt hysteriske, og kommer hjem til meg og titter inn vinduer osv. (de vet forresten ikke at jeg sliter psykisk. Har ikke noe nært forhold, kun overfladisk) Anonymkode: 9fa88...214 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 På en dag? Det må bli sånn ca. 0,05 ganger eller så. Anonymkode: ecdf3...7c4 12
KoopaTroopa Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Snakker med mine omtrent en gang i uka på telefon. Møter de omtrent en gang i uka eller annenhver uke. Flere ganger per dag hørtes voldsomt ut. Har du bodd alene lenge? 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Siden jeg flyttet ut da jeg var 19 har jeg hatt kontakt med foreldrene mine kanskje to ganger i måneden. Anonymkode: 73558...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og jeg har også prøvd å ignorere de, men om jeg ikke svarer på et par dager så blir de helt hysteriske, og kommer hjem til meg og titter inn vinduer osv. (de vet forresten ikke at jeg sliter psykisk. Har ikke noe nært forhold, kun overfladisk) Anonymkode: 9fa88...214 Er du helt sikker på at de ikke vet du sliter psykisk? For det du forteller høres ut som oppførselen til foreldre som er dypt bekymret for barnet sitt. Kanskje de finner på småting å ringe deg om, fordi de er redde for deg? For det høres ellers høyst uvanlig ut at foreldre med kun et overfladisk forhold skulle ønske å ha så tett kontakt - de to påstandene motsier hverandre. Om det ikke ligger noe bak oppførselen deres, som bekymring for deg. Anonymkode: 71199...22b 13
Lycka Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Ca. en gang pr. dag og jeg synes det er i overkant.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 En gang hver andre uke ca. Du er bare nødt til å sette ned foten og si at «det holder nå.» Særlig hvis det kun er overfladiske spørsmål og henvendelser. Herregud, jeg hadde blitt gal av slikt mas. Anonymkode: acdbc...64f 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Siden jeg flyttet ut da jeg var 19 har jeg hatt kontakt med foreldrene mine kanskje to ganger i måneden. Anonymkode: 73558...2e5 Så trist 🙄 Anonymkode: 264b1...3e6 2
veronicalake Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 En gang i måneden kanskje.. Det kan også gå opptil 3 måneder før jeg hører noe. Ofte er det jeg som tar kontakt hvis det går for lang tid, hvis ikke jeg tar kontakt kan det gå flere måneder.. Foreldrene mine er skilt, hvis det har noe å si..
Tigerstaden Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Snakker med mine foreldre kanskje annenhver dag/ hver tredje dag på tlf. Noen snaps her og der med bilder av familiedoggen 🐶🐶
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er du helt sikker på at de ikke vet du sliter psykisk? For det du forteller høres ut som oppførselen til foreldre som er dypt bekymret for barnet sitt. Kanskje de finner på småting å ringe deg om, fordi de er redde for deg? For det høres ellers høyst uvanlig ut at foreldre med kun et overfladisk forhold skulle ønske å ha så tett kontakt - de to påstandene motsier hverandre. Om det ikke ligger noe bak oppførselen deres, som bekymring for deg. Anonymkode: 71199...22b De aner ingenting om min psykiske helse 🙈 de sliter selv, og er litt blinde pga det... ser bare sine egne behov. Er også derfor jeg har overfladisk kontakt med dem Jeg tror også de finner på ting å kontakte meg om, bare for å ha kontakt. Skriver hva de spiste til middag, og lurer på hva jeg spiste til middag. Finner opp praktiske problemer som jeg vet har vært et problem i over 10 år, og jeg vet de egentlig ikke bryr seg, men plutselig haster det og de vil jeg skal komme og fikse det asap ts Anonymkode: 9fa88...214 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 KoopaTroopa skrev (1 time siden): Snakker med mine omtrent en gang i uka på telefon. Møter de omtrent en gang i uka eller annenhver uke. Flere ganger per dag hørtes voldsomt ut. Har du bodd alene lenge? Har bodd alene i 15 år 🙈 men dette har pågått gjennom hele livet... fikk heller ikke fred da jeg var yngre og bodde på barnerommet ts Anonymkode: 9fa88...214
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Null. Snakker med dem på telefon kanskje en eller to ganger i året. Sms kanskje en gang i måneden i snitt. Anonymkode: 4e3ed...d9f
Chiyo Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Snakker ikke med de hver dag. Det holder med en eller to ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): En gang hver andre uke ca. Du er bare nødt til å sette ned foten og si at «det holder nå.» Særlig hvis det kun er overfladiske spørsmål og henvendelser. Herregud, jeg hadde blitt gal av slikt mas. Anonymkode: acdbc...64f Har satt ned foten mange ganger, men det ender med helt hysterisk oppførsel fra dem, særlig den ene... gråting, hyling, truing ect... jeg blir gal 😩 Hver gang jeg har sagt ifra, så sier de at de forstår til slutt og sier de skal respektere meg, men fortsetter neste dag som at ingenting har skjedd ts Anonymkode: 9fa88...214
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har bodd alene i 15 år 🙈 men dette har pågått gjennom hele livet... fikk heller ikke fred da jeg var yngre og bodde på barnerommet ts Anonymkode: 9fa88...214 Huff. Dette hørtes jo helt ekstremt ut.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så trist 🙄 Anonymkode: 264b1...3e6 Fordi...? Anonymkode: b0311...324 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi...? Anonymkode: b0311...324 Jeg skjønner hvorfor noen syntes det er trist, syntes det er trist selv. Skulle jo ønske jeg hadde oppegående foreldre og en normalt foreldre relasjon til dem. Men de gjør det veldig vanskelig... de bare dytter meg lenger og lenger vekk mentalt med oppførselen og jeg er ganske fed up. Skulle jo ønske jeg hadde hatt ordentlige voksne gjennom oppveksten og livet generelt. Veiledning og støtte ect. Men jeg har alltid måtte klart meg selv 🙈 ts Anonymkode: 9fa88...214
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 Har ikke snakket med dem siden juni. Selvvalgt. Anonymkode: cedbe...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå