RIEN Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg er 37+1 gravid med tvillinger. Blir satt i gang 38+4 altså om 10 dager. de siste tre dagene har det skjedd noe i underlivet. Jeg kan verken gå eller bevege meg i sengen, sitte o.l uten at det BRENNER /gjør sykt vondt!!! Jeg tror jo dette er vanlig fordi det er vanvittig tungt, begge to er 3 kg og litt til (hver) men har også lyst å finne ut hva det er. Om babyene fødes uten rier 😂 ( ja begynner å bli mental, er så lei) men etter x antall sutre turer og viktige turer på føden har jeg så lite lyst å bruke 2-3 timer der på sjekk. har noen erfaring med slike smerter gravid led twins, en eller fler betyr ikke noe for meg. Og er det såkalt nedpress? Er det en konstant smerte slik som dette? tv 1 er hodeleie
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Kanskje de kommer snart? ❤❤ Jeg vet desverre ikke, ville bare si lykke til og gratulerer. Ble satt i gang i uke 38 og hadde ikke nedpress på forhånd. Kan jo være at de kommer av seg selv? ❤❤ Anonymkode: cccaa...aa9
RIEN Skrevet 8. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje de kommer snart? ❤❤ Jeg vet desverre ikke, ville bare si lykke til og gratulerer. Ble satt i gang i uke 38 og hadde ikke nedpress på forhånd. Kan jo være at de kommer av seg selv? ❤❤ Anonymkode: cccaa...aa9 Ja det kan jo hende 🥰🙈 «vært i fødsel» siden uke 33 da den ble stoppet. Så er så drita lei. Men tusen takk’ de er jo ute snart uansett ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Nå er det 15 år siden jeg var gravid, men da gikk jeg gravid samtidig med ei venninne. Jeg husker ho nevnte brennende følelse på slutten og trodde det var det samme som jeg hadde. Jeg hadde nedpress fra uke 34 og premature rier (kom 10 dager før), men hennes følelse stemte ikke helt med min. Jeg hadde følelsen av...ja, hvordan skal man forklare det. At det var hovent, sprengt på en måte. Se for deg hvordan hodet og ansiktet føles når du henger opp/ned for lenge, eller står på hodet (om du husker tilbake til barndommen hvor dét var mer normalt :P) Det føltes som at det eneste som ville hjelpe der nede var å skjære opp kjønnslepper og slimhinner for å lette på trykket. Litt som en fasciotomi man ser på Greys (hvordan de må snitte på leggen for å få ut blod). Hennes følelse var brennende, ho sa det føltes som å konstant gå med brennesle i trusa. Så ho tok det opp på kontroll, og ho hadde fått helvetesild. De trodde først det har herpes genitalis og det var stort holoy i heimen der siden ho trodde mannen hadde vært utro. Det var tatt prøver av sårene (for de så ho ikke) og det var varicella zoster, vannkoppeviruset, som utløste herpes zoster hos henne. Ho vet fortsatt ikke hvor ho har blitt utsatt for varicella-viruset, men ho hadde hatt vannkopper og blir man smittet med vannkoppeviruset etter å ha hatt vannkopper så får man (som regel) en eller flere utbrudd av helvetesild. Så...kan du ha blitt utsatt for vannkopper, enten som du vet eller via barn/bhg noe slik? Kan du se noe der nede selv, i speil? Er det bare en brennende følelse du har, eller er det rødt og hovent? Anonymkode: e028b...c39 2
RIEN Skrevet 8. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå er det 15 år siden jeg var gravid, men da gikk jeg gravid samtidig med ei venninne. Jeg husker ho nevnte brennende følelse på slutten og trodde det var det samme som jeg hadde. Jeg hadde nedpress fra uke 34 og premature rier (kom 10 dager før), men hennes følelse stemte ikke helt med min. Jeg hadde følelsen av...ja, hvordan skal man forklare det. At det var hovent, sprengt på en måte. Se for deg hvordan hodet og ansiktet føles når du henger opp/ned for lenge, eller står på hodet (om du husker tilbake til barndommen hvor dét var mer normalt :P) Det føltes som at det eneste som ville hjelpe der nede var å skjære opp kjønnslepper og slimhinner for å lette på trykket. Litt som en fasciotomi man ser på Greys (hvordan de må snitte på leggen for å få ut blod). Hennes følelse var brennende, ho sa det føltes som å konstant gå med brennesle i trusa. Så ho tok det opp på kontroll, og ho hadde fått helvetesild. De trodde først det har herpes genitalis og det var stort holoy i heimen der siden ho trodde mannen hadde vært utro. Det var tatt prøver av sårene (for de så ho ikke) og det var varicella zoster, vannkoppeviruset, som utløste herpes zoster hos henne. Ho vet fortsatt ikke hvor ho har blitt utsatt for varicella-viruset, men ho hadde hatt vannkopper og blir man smittet med vannkoppeviruset etter å ha hatt vannkopper så får man (som regel) en eller flere utbrudd av helvetesild. Så...kan du ha blitt utsatt for vannkopper, enten som du vet eller via barn/bhg noe slik? Kan du se noe der nede selv, i speil? Er det bare en brennende følelse du har, eller er det rødt og hovent? Anonymkode: e028b...c39 Takk for GODE beskrivelser av begge ! Jeg kjenner meg mest igjen i din beskrivelse for dette er inni og oppi ikke på utsiden 🙈
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 RIEN skrev (26 minutter siden): Takk for GODE beskrivelser av begge ! Jeg kjenner meg mest igjen i din beskrivelse for dette er inni og oppi ikke på utsiden 🙈 Kan høres ut som det er nedpress du kjenner da! 😀 så spennende! Lykke til! Anonymkode: e028b...c39
RIEN Skrevet 8. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan høres ut som det er nedpress du kjenner da! 😀 så spennende! Lykke til! Anonymkode: e028b...c39 Tusen takk!! Vet hva nedpress egentlig innebærer. I en gruppe på Facebook er det ulike meninger om det faktisk er hodet til baby eller bare at det er tungt 🤷🏻♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå