AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #41 Skrevet 8. august 2021 Havregrøt som blir kokt om morgenen etter at jeg har bløtlagt grynene over natten 🙂 Tilsetter frosne bær mens jeg koker. Søter med lønnesirup, og tilføyer nøtter, olje, frø etc Anonymkode: f027b...eb1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #42 Skrevet 8. august 2021 3 minutter siden, anonym 4545 said: Hva er det som gjør at havregrøt er å foretrekke fremfor grovt havrebrød? Det er da ikke det. Men folk har lært det av myndighetene. Anonymkode: ce03b...9b4
Lafamiglia Skrevet 8. august 2021 #43 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke alle som kjøper seg «dårlig» mat hvis man blir kjempesulten. Og ikke alle som kjøper «dårlig» mat er overvektige. Just saying. Veldig lett å putte folk i båser.😏 Anonymkode: ce03b...9b4 Nei, det er det selvfølgelig ikke. Og det var ikke min egen mening jeg framførte der, men derimot hvordan Helsedirektoratet tenker når de skal gi råd til befolkningen. Og det er jo åpenbart at dersom man er som Ronny (og det er det sikkert flere som er), så er det lurt å spise frokost. Om man derimot klarer å vente til lunsj med å spise noe, så er det lurt å droppe den.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #44 Skrevet 8. august 2021 wok, ovnsbakte grønnsaker, kyllingfilet med salat, avokado, Anonymkode: c42f1...385
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #45 Skrevet 8. august 2021 Ser ingen grunn til å spise frokost. Har en banan med og spiser den når jeg etterhvert blir sulten, så middagsrester til lunsj. Anonymkode: 14628...578
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #46 Skrevet 8. august 2021 Jeg pleier å spise havregrøt toppet med frukt/bær og peanøttsmør eller proteinpannekaker med banan, lønnesirup og evt noe bær blåbær müsli med banan synes jeg er en veldig grei frokost om jeg vil ha noe enkelt. Anonymkode: 9d57e...6b7
sicario Skrevet 8. august 2021 #47 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til. Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈 Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med. Anonymkode: 4ba70...1af Lager meg en smoothie til frokost. Jeg bruker litt Biola uten tilsatt sukker, et par skjeer vaniljekesam uten tilsatt sukker, havregryn, vann, en liten neve frossen avokado og frosne jordbær. Holder meg passe mett og blodsukkeret stabilt ganske lenge. Noen dager spiser jeg mager cottage cheese med blåbær og kanel (gjerne frosne blåbær).
Xanadus Skrevet 8. august 2021 #48 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til. Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈 Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med. Anonymkode: 4ba70...1af Du kan spise kjøtt eller fisk m grønnsaker. Evt bake steinalderbrød( brød uten mel, gjær osv) med frø/nøtter om du tåler det.
Tigerstaden Skrevet 8. august 2021 #49 Skrevet 8. august 2021 Chiapudding, kjøleskapsgtøt, yoghurtbowl, smoothiebowl, granola med melk eller yoghurt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #50 Skrevet 8. august 2021 Har spist havregryn med melk i sikkert 20år😅 Varierer innimellom med knekkebrød eller forskjellig muslier. Anonymkode: c6077...372
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #51 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til. Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈 Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med. Anonymkode: 4ba70...1af Havregrøt med mandelmelk Chiapudding med kokosmelk Alpro vanilje yoghurt med müsli og bær Smoothie Nicecream med topping Anonymkode: eb4e0...ce9
Jolene Skrevet 8. august 2021 #52 Skrevet 8. august 2021 Kjøleskapsgrøt laget med glutenfrie havregryn og laktosefri yoghurt, som har blitt blandet sammen kvelden før i egen beholder. NAM!
Fabienne Skrevet 8. august 2021 #54 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til. Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈 Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med. Anonymkode: 4ba70...1af Muligens et naivt spørsmål, men: Hvis du er veldig glad i brød, synes brød er godt og enkelt, hvorfor skal du da kutte det ut? Kan du ikke bare spise en brødskive eller to til frokost? 4
tentaclemaiden Skrevet 8. august 2021 #55 Skrevet 8. august 2021 Havregryn med melk og en skje syltetøy eller knekkebrød med dansk leverpostei har det gått i her en stund. Litt variasjon i knekkebrød er fint, nå er det fiber balance som smaker best
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #56 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er da ikke det. Men folk har lært det av myndighetene. Anonymkode: ce03b...9b4 Det er da ikke myndighetene som sier at brød er så forferdelig usunt? Jeg skjønner heller ikke hvorfor alle disse frokostblandingene og sånt som folk foreslår her skulle være bedre enn brød. Anonymkode: 1f3b2...19d 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #57 Skrevet 8. august 2021 Magen min tåler ikke havregrøt. Usikker på om det er blandingen av melk og gluten. Anonymkode: f88fa...d38
Jolene Skrevet 8. august 2021 #58 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Magen min tåler ikke havregrøt. Usikker på om det er blandingen av melk og gluten. Anonymkode: f88fa...d38 Det finnes glutenfrie havregryn
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #60 Skrevet 8. august 2021 Spiser ikke frokost, men første måltid kan være: Havregryn med bær Smoothie med kun frukt og grønt Noen nøtter Wok Frukt/grønnsaker Hjemmelagd juice Bananpannekaker m/peanøttsmør, jordbær og banan Salat Anonymkode: a8df9...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå