Gå til innhold

Dere som ikke spiser brød, hva spiser dere til feks frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt som blir kokt om morgenen etter at jeg har bløtlagt grynene over natten 🙂 Tilsetter frosne bær mens jeg koker. Søter med lønnesirup, og tilføyer nøtter, olje, frø etc

Anonymkode: f027b...eb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, anonym 4545 said:

Hva er det som gjør at havregrøt er å foretrekke fremfor grovt havrebrød?

Det er da ikke det. Men folk har lært det av myndighetene. 

Anonymkode: ce03b...9b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke alle som kjøper seg «dårlig» mat hvis man blir kjempesulten. Og ikke alle som kjøper «dårlig» mat er overvektige. Just saying. Veldig lett å putte folk i båser.😏

Nei, det er det selvfølgelig ikke. Og det var ikke min egen mening jeg framførte der, men derimot hvordan Helsedirektoratet tenker når de skal gi råd til befolkningen.

Og det er jo åpenbart at dersom man er som Ronny (og det er det sikkert flere som er), så er det lurt å spise frokost. Om man derimot klarer å vente til lunsj med å spise noe, så er det lurt å droppe den.

AnonymBruker
Skrevet

wok, ovnsbakte grønnsaker, kyllingfilet med salat, avokado, 

Anonymkode: c42f1...385

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å spise frokost. Har en banan med og spiser den når jeg etterhvert blir sulten, så middagsrester til lunsj.

Anonymkode: 14628...578

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spise havregrøt toppet med frukt/bær og peanøttsmør eller proteinpannekaker med banan, lønnesirup og evt noe bær :) blåbær müsli med banan synes jeg er en veldig grei frokost om jeg vil ha noe enkelt. 

Anonymkode: 9d57e...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til.

Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈

Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med.

Anonymkode: 4ba70...1af

Lager meg en smoothie til frokost. Jeg bruker litt Biola uten tilsatt sukker, et par skjeer vaniljekesam uten tilsatt sukker, havregryn, vann, en liten neve frossen avokado og frosne jordbær.

Holder meg passe mett og blodsukkeret stabilt ganske lenge.

Noen dager spiser jeg mager cottage cheese med blåbær og kanel (gjerne frosne blåbær).

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til.

Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈

Du kan spise kjøtt eller fisk m grønnsaker. Evt bake steinalderbrød( brød uten mel, gjær osv) med frø/nøtter  om du tåler det. 

Skrevet

Chiapudding, kjøleskapsgtøt, yoghurtbowl, smoothiebowl, granola med melk eller yoghurt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har spist havregryn med melk i sikkert 20år😅 Varierer innimellom med knekkebrød eller forskjellig muslier.

Anonymkode: c6077...372

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Havregrøt med mandelmelk

Chiapudding med kokosmelk

Alpro vanilje yoghurt med müsli og bær

Smoothie

Nicecream med topping

Anonymkode: eb4e0...ce9

Skrevet

Kjøleskapsgrøt laget med glutenfrie havregryn og laktosefri yoghurt, som har blitt blandet sammen kvelden før i egen beholder. NAM!

Skrevet

Smoothie med mandelmelk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Muligens et naivt spørsmål, men: Hvis du er veldig glad i brød, synes brød er godt og enkelt, hvorfor skal du da kutte det ut? 

Kan du ikke bare spise en brødskive eller to til frokost? 

• Liker 4
Skrevet

Havregryn med melk og en skje syltetøy eller knekkebrød med dansk leverpostei har det gått i her en stund. Litt variasjon i knekkebrød er fint, nå er det fiber balance som smaker best

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er da ikke det. Men folk har lært det av myndighetene. 

Det er da ikke myndighetene som sier at brød er så forferdelig usunt? Jeg skjønner heller ikke hvorfor alle disse frokostblandingene og sånt som folk foreslår her skulle være bedre enn brød.

Anonymkode: 1f3b2...19d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Magen min tåler ikke havregrøt. Usikker på om det er blandingen av melk og gluten. 

Anonymkode: f88fa...d38

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Magen min tåler ikke havregrøt. Usikker på om det er blandingen av melk og gluten. 

Anonymkode: f88fa...d38

Det finnes glutenfrie havregryn :)

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Youghurt med granola. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke frokost, men første måltid kan være:

Havregryn med bær

Smoothie med kun frukt og grønt

Noen nøtter

Wok

Frukt/grønnsaker

Hjemmelagd juice

Bananpannekaker m/peanøttsmør, jordbær og banan

Salat

Anonymkode: a8df9...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...