Gå til innhold

Dere som ikke spiser brød, hva spiser dere til feks frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til.

Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈

Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med.

Anonymkode: 4ba70...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker den hvite Cheriosen med vanlig lettmelk, en skål med det og en banan så er jeg klar for dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe, coca cola og sigg. 

Anonymkode: 637dd...0e4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I dag ble det en ostepølse før kaffen.

Anonymkode: 8b97e...e2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Jeg liker den hvite Cheriosen med vanlig lettmelk, en skål med det og en banan så er jeg klar for dagen.

Takk for tipset👏

Gjest Føsleguri
Skrevet

Yoghurt med frokostblanding og blåbær.

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt med bær på, smoothie med havregryn, yoghurt med müsli og banan.

Anonymkode: 99fb2...bdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tenkt lenge på å endre kosten, og da kutte ut brød, eller hvertfall kutte veldig ned på det. Men jeg er egentlig veldig glad i brød, det er godt og enkelt å lage til.

Jeg reagerer på endel mat, som bla løk, melk, ananas, egg, så det gjør jo det ikke lettere🙈

Så jeg er på jakt etter hva jeg kan erstatte det med.

knekkebrød stort sett, spiser brød en sjelden gang,men sjelden. så liker jeg havregrøt av og til, så baker jeg sunne rundstykker mye på høst og vinteren, så da går det mest på det :)

Anonymkode: cd241...86e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Havregrøt, kjøleskapsgrøt, eggerøre eller omelett, fruktsalat, smoothie, yoghurt med müsli eller granola, knekkebrød.

Er det en mulighet for deg å spise dansk rugbrød? Det er veldig godt med f.eks. egg og tomat, ovnsbakt postei og stekt bacon eller avocado og bløtkokt egg.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Skrevet

Spiser vanligvis ikke frokost ettersom jeg ikke er sulten om morgenen, men oppvarmede middagsrester burde kunne funke bra. Eller fruktsalat med gresk yoghurt og nøtter, eller spekeskinke, ost og grønnsaker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egg, havregrøt, chiagrøt, smoothies. 

Anonymkode: 13b47...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Knekkebrød eller müslie med yoghurt.

Anonymkode: 214ae...a99

AnonymBruker
Skrevet

Granola med biola

Anonymkode: 67af4...db9

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 minutt siden):

Havregrøt, kjøleskapsgrøt, eggerøre eller omelett, fruktsalat, smoothie, yoghurt med müsli eller granola, knekkebrød.

Er det en mulighet for deg å spise dansk rugbrød? Det er veldig godt med f.eks. egg og tomat, ovnsbakt postei og stekt bacon eller avocado og bløtkokt egg.

TS tåler ikke egg.

Anonymkode: 5cfea...d4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS tåler ikke egg.

Det glemte jeg visst, men da får hun stryke de få forslagene med egg. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å lage smoothie. Lettvint måte å få i seg mye bra næring og slippe å kaste frukt og grønt. Hiver oppi litt forskjellig ettersom hva jeg har. I tillegg til frukt og grønt blir det ofte f.eks. nøtter, naturell yoghurt, melk eller juice, havregryn.

Anonymkode: d073e...e7a

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (5 minutter siden):

Cheerios ville jeg styrt unna, ettersom kornet her er ekstrudert, og dermed gir en helt annen helseeffekt enn helt korn.

• Liker 7
Gjest BittenTei
Skrevet

Cola zero, snus og evt noe nachochips. Er ingen frokostspiser lenger 🙈 Før var det havregraut med div bær samt en dæsj yoghurt eller rømme oppå. 

Skrevet
Arkana skrev (3 minutter siden):

Dansk rugbrød er superbra. Støtter dette.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis du skal kutte brød, og du samtidig ikke tåler melk (eller egg), betyr det at alle kornprodukter og melkeprodukter er uaktuelle?

For omtrent samtlige svar du får nå inneholder jo nettopp slike matvarer, så i så fall er det greit å presisere, slik at folk ikke fortsetter å svare forgjeves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...