AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Har en samboer som snur døgnet når han kommer hjem fra jobb. Han er en mann på 23. Han jobber og er borte 2 uker, og har 2 uker fri. Dette er hans første fritur og før han begynte denne turnusen, lovte han dyrt og hellig at han skulle bruke friukene fornuftig og hjelpe til her hjemme (har vært et stort problem i forholdet at han bidrar for lite). Nå er de to ukene snart gått, og han har gått EN tur med hunden. Han sitter oppe til langt på natt og sover til langt utpå dagen. Inatt skulle han liksom snu døgnet, og når jeg våknet kl 06.00 satt han oppe enda. Han skulle døgne, sa han, slik at han fikk snudd. Vel, nå sover han, og han er umulig å vekke. Ellers kan han glatt sovne på sofaen kl 17 og sove til 21-22 på kvelden. Nå er jeg så lei, har prøvd å tatt det opp mange ganger, og nærmest revet av meg håret i frustrasjon (har også truet med å gå, senest igårkveld). Men det fortsetter bare😔 Han argumenterer for at han ser ikke problemet når han likevel ikke har noe annet å gjøre. Vi har en stor hund som trenger fysisk og psykisk stimuli (han er fullt og helt mitt ansvar i 2 uker, så forventer at samboer tar sin del når han først er hjemme), han har rotet full garasjen og boden. Likevel er det "ingenting" å gjøre.. Hva søren skal jeg gjøre?? Det går da ikke an å få unger oppi dette i fremtiden?? Alt jeg ser er en fremtid med ekstra jobb hvor alt ligger på meg, fordi han ikke orker å ta ansvar, og det gjør meg så inderlig trist😞 Jeg sitter i skrivende stund og gråter ut øyeballene i frustrasjon, jeg klarer ikke gå, men klarer heller ikke ha det slik!😔 Anonymkode: 65fa1...a22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Han er i hvert fall ikke voksen nok til å få barn, det er sikkert. Alderen tatt i betraktning er det relativt normal oppførsel, selv om det også er rimelig egoistisk. Han må rett og slett bare vokse opp mer, noe han nok gjør i eget tempo så lenge ingenting tvinger han til noe annet. Om du vil være med på det løpet eller ikke er opp til deg. Anonymkode: 28a8c...617 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Hadde jeg virkelig ikke funnet meg i. Du får bare hive han ut. Dette blir garantert ikke bedre. Du får be han finne et nytt sted til neste 2 ukers fri Anonymkode: b2762...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Du kan ikke bare true med å gå, og så bli, da ser han jo at det er tomme trusler. Begynn å pakk. Han er ikke en du ønsker barn med. Han klarer ikke å ta vare på hunden en gang. Anonymkode: 77b07...e05 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Du har ikke en mann på 23, - men en gutt... Bra du fant ut det nå. Anonymkode: b2b59...f43 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Sikkert overveldende med første fritur. Han må få seg noe å gjøre hjemme, trene, en deltidsjobb, noe mer enn hunden. Han kan søke råd hos erfarne kolleger. Hvis han ikke har lyst til å bli singel, da. Anonymkode: ce617...38b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Han er jo bare 23 år? Ville ikke forventet noe annet av en så ung mann. Min samboer er 33 og gjør akkurat det samme i helgene 😂 Han tar ansvar for både hus og hage altså, så jeg unner han den kosen. Når det gjelder hunden, er det deres felles hund, eller er det du som ville ha hund? Jeg ville ha hund og jeg anskaffet hund, da må jeg også ta utgangspunkt i at jeg tar hovedvekten av ansvaret. Når det gjelder barn, er det sånn at dere prøver å få barn eller har det på de umiddelbare planene? Antakelig er han ikke klar for det, og det er helt greit fir en gutt på 23. Slapp av litt og ikke forvent at han skal oppføre seg som en på 45. Anonymkode: e4b43...eea 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er i hvert fall ikke voksen nok til å få barn, det er sikkert. Alderen tatt i betraktning er det relativt normal oppførsel, selv om det også er rimelig egoistisk. Han må rett og slett bare vokse opp mer, noe han nok gjør i eget tempo så lenge ingenting tvinger han til noe annet. Om du vil være med på det løpet eller ikke er opp til deg. Anonymkode: 28a8c...617 Ang barn, så er det sikkert og visst at han ikke er moden enda. Men jeg er stygt redd for at han heller ikke legger fra seg denne uvanen, selv etterhvert som han blir eldre. Får en følelse av at han kanskje burde hatt flere forhold for å forstå hvordan det egentlig fungerer. Jeg har bare blitt en stemme uten makt, føler jeg, da jeg har maset og gnagd om dette nå i snart to år. Ts Anonymkode: 65fa1...a22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sikkert overveldende med første fritur. Han må få seg noe å gjøre hjemme, trene, en deltidsjobb, noe mer enn hunden. Han kan søke råd hos erfarne kolleger. Hvis han ikke har lyst til å bli singel, da. Anonymkode: ce617...38b Hjelper ikke. Når man har samboer og ikke minst dyr må man faktisk trå til. Ikke være egoistisk og sove og game. Løp ts Anonymkode: b2762...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er jo bare 23 år? Ville ikke forventet noe annet av en så ung mann. Min samboer er 33 og gjør akkurat det samme i helgene 😂 Han tar ansvar for både hus og hage altså, så jeg unner han den kosen. Anonymkode: e4b43...eea Det er stor forskjell på å gjøre det en gang i blant, mellom pliktene sine, og å forsømme pliktene for å snu døgnet. Jeg tror ikke TS hadde hatt noen problemer med å unne han det en gang i blant, men nå lever de to forskjellige liv. Anonymkode: 77b07...e05 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han er jo bare 23 år? Ville ikke forventet noe annet av en så ung mann. Min samboer er 33 og gjør akkurat det samme i helgene 😂 Han tar ansvar for både hus og hage altså, så jeg unner han den kosen. Når det gjelder hunden, er det deres felles hund, eller er det du som ville ha hund? Jeg ville ha hund og jeg anskaffet hund, da må jeg også ta utgangspunkt i at jeg tar hovedvekten av ansvaret. Når det gjelder barn, er det sånn at dere prøver å få barn eller har det på de umiddelbare planene? Antakelig er han ikke klar for det, og det er helt greit fir en gutt på 23. Slapp av litt og ikke forvent at han skal oppføre seg som en på 45. Anonymkode: e4b43...eea Hadde det bare vært helgene, så hadde jo dette vært helt ok for meg😊 men nå har det vært slik i to uker i strekk snart. Ikke tar han ansvar for å gjøre noe utenfor husets fire vegger heller. Jeg må mase. Når det kommer til hunden, så var jeg skeptisk. Jeg har hatt hund før, og sa til han at det er mye jobb med hund. Jeg sa til og med til han at jeg er stygt redd for at alt ansvar blir liggende på meg, og at jeg ikke vil ha hund. Men han lovte dyrt og hellig at dette var noe han virkelig ville, og skulle med den største selvfølge ta sin del av ansvaret. Ingen planer om barn enda, har mistet lysten på det også etter alt dette. Men han vil ha.. TS Anonymkode: 65fa1...a22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når man har samboer og ikke minst dyr må man faktisk trå til. Ikke være egoistisk og sove og game. Løp ts Anonymkode: b2762...ac9 Han må ingenting. Han prioriterer det han ønsker. Det gjør du også. Hva får du ut av forholdet? Anonymkode: ce617...38b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde det bare vært helgene, så hadde jo dette vært helt ok for meg😊 men nå har det vært slik i to uker i strekk snart. Ikke tar han ansvar for å gjøre noe utenfor husets fire vegger heller. Jeg må mase. Når det kommer til hunden, så var jeg skeptisk. Jeg har hatt hund før, og sa til han at det er mye jobb med hund. Jeg sa til og med til han at jeg er stygt redd for at alt ansvar blir liggende på meg, og at jeg ikke vil ha hund. Men han lovte dyrt og hellig at dette var noe han virkelig ville, og skulle med den største selvfølge ta sin del av ansvaret. Ingen planer om barn enda, har mistet lysten på det også etter alt dette. Men han vil ha.. TS Anonymkode: 65fa1...a22 DA er saken en ganske annen! Høres ut som både du og hunden burde ta beina på nakken og løpe! Anonymkode: e4b43...eea 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Greit å finne ut av før dere fikk barn. Anonymkode: 29bf5...378 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det bare vært helgene, så hadde jo dette vært helt ok for meg😊 men nå har det vært slik i to uker i strekk snart. Ikke tar han ansvar for å gjøre noe utenfor husets fire vegger heller. Jeg må mase. Når det kommer til hunden, så var jeg skeptisk. Jeg har hatt hund før, og sa til han at det er mye jobb med hund. Jeg sa til og med til han at jeg er stygt redd for at alt ansvar blir liggende på meg, og at jeg ikke vil ha hund. Men han lovte dyrt og hellig at dette var noe han virkelig ville, og skulle med den største selvfølge ta sin del av ansvaret. Ingen planer om barn enda, har mistet lysten på det også etter alt dette. Men han vil ha.. TS Anonymkode: 65fa1...a22 Da må han først slutte "å døgne", som en annen 12-åring 🤪 Du vet du har rollen som mamma her nå ? Gaming og tenåringsoppførsel ...herregud. Han kan ikke ha savnet deg stort ,når han har vært borte,- for så ikke gjøre ting sammen når han endelig er hjemme . Praktisk for han da... Anonymkode: b2b59...f43 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 Her må du faktisk sette krav og kreve at han følger de opp. Når han kommet hjem neste gang kam du ha klar en liste som tydeliggjør dine forventninger.. Leggetid: Kl.23 Stå opp: Kl.8 Tur med Tiko fra 8.30-9.30 så har jeg frokost klar når du kommer hjem 16: Middag 17: Husarbeid 18: Tur med Tiko Eller sett opp en liste over alle tingene du gjør ila en uke for Familien A/S Når han jobber som han gjør syns jeg det er helt innafor at han får et par dager til å komme seg på. Men dette er helt horribelt Anonymkode: a39b8...18c 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her må du faktisk sette krav og kreve at han følger de opp. Når han kommet hjem neste gang kam du ha klar en liste som tydeliggjør dine forventninger.. Hun har vært et gnagsår på ham i 2 år allerede, og sikkert tatt over den rollen som mora hans hadde. Han kan kanskje forandre seg i løpet av de neste 5-20 år, men jeg anbefaler ikke å henge rundt og vente. Dette er en særdeles dårlig dynamikk i et forhold. Gi fyren klar beskjed om hvorfor det blir brudd, og han ender kanskje opp med en indre motivasjon til slutt, etter 2-3 brudd til. Anonymkode: 7e4ff...3ce 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Det kommer ikke til å endre seg. Er sammen med en på over 60 som oppfører seg likt. Det fungerte så lenge vi begge hadde samme jobb og var borte i perioder, men da jeg måtte bytte jobb pga sykdom og var hjemme hver ettermiddag sluttet han å ta ansvar for noe som helst hjemme. Anonymkode: 1922a...a10 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Jeg er uenig i lister. Da blir du moren hans, og hvem vil vel ha sex med barnet sitt? Hvis han ikke klarer å ta ansvar på egen hånd er han ikke en mann men en forvokst guttunge, og du bør avslutte samboerskapet, og for guds skyld, ikke få barn med ham. Du kan vurdere å fortsette å være kjærester, men han her trenger å stelle for seg selv en stund og skjønne hva det innebærer. Anonymkode: 342e9...005 1
Virrevirrevapp Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan vurdere å fortsette å være kjærester, men han her trenger å stelle for seg selv en stund og skjønne hva det innebærer. Anonymkode: 342e9...005 Ja, la ham være særboer, styre seg sjøl og møt ham først når han er frisk, opplagt og stiller med middag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå