Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Ex.Fac. for jus tidligere (samt Ex.Phil.), og skal nå starte på rettsvitenskap ved UiT. Har meldt meg opp til to emner: JUR-1003 og JUR-1004 (samt søkt innpass for Ex.Fac. og Ex.Phil.), men ser på timeplanen at fra 11. oktober inngår Ex.Fac. i JUR-1003. Ex.Fac. har jo emnekode JUR-0500, så syntes dette var litt merkelig. Lurer på om noen vet om all undervisning i JUR-1003 fra 11. oktober kun er Ex.Fac., som det ser ut som ut fra timeplanen? Isåfall får jo jeg juleferie veldig tidlig. :P 

Et annet spørsmål: Lurer på om det er vanskelig å få jobb utenfor Nord-Norge dersom man har studert jus ved UiT? Det kan godt hende jeg har lyst å jobbe her når jeg er ferdig utdannet, men ønsker å ha mulighetene åpne.

Anonymkode: fcead...6c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

Anonymkode: fcead...6c9

Skrevet

Det året jeg gikk førsteåret var det kun exfac-undervisning de siste månedene av første halvår. 

Jeg jobber nå i et større advokatfirma i en by i Sør-Norge. 

Anonymkode: 5cc8c...746

Skrevet

Vedr jobbmuligheter: jeg jobber med mange jurister uteksaminert fra UiT. Jobber i en statlig organisasjon på Østlandet. Tror ikke studiested begrenser mulighetene dine..

Skrevet

Studiested har vel ingenting å si? Jeg gikk både på UiT og UiO og jobber i Trondheim. Ingen som har nevnt noe om studiested, de ser på kompetansen din og karakterene. 

Anonymkode: af16b...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...