Gå til innhold

Forsikring på katt/hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere forsikring på hunden eller katten deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke det. Hva er en slik forsikring egentlig for?

Skrevet

Det er jeg litt usikker på. Men jeg byttet forsikringsselskap idag og da spurte de om jeg ville ha forsikring på katten min. :forvirret:

Jeg sa jeg skulle tenke på det, og høre om noen andre her har det, og hva det er godt for?

Skrevet

Jeg er akkurat i ferd med å tegne forsikring på hunden min, men har aldri hatt det på kattene jeg hadde før.

Det er absolutt en fordel å ha en forsikring som dekker veterinærutgifter, for det kan bli dyrt! Blir dyret ditt sykt snakker man fort om titusener av kroner.

Livsforsikring er mer med tanke på at man skal ha råd til å kjøe et nytt dyr hvis ønskelig når det dyret du har dør. Det er jo mest aktuelt når man har kostbare dyr, slik som oss som må ut med 10.000,- for en evt ny hvalp.

Agria har gode forsikringer, driver kun med dyr, men etter hva jeg har forstått nå, så kan man få bedre avtaler i det selskepet man har sine øvrige forsikringer.

Skrevet

Har ikke fått forsikret hunden min enda, men har absolutt planer om å gjøre det!

Skrevet

Nei, katten vår er ikke forsikret.

Skrevet

Hunden min er forsikret - men jeg har aldri forsikret kattene mine.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Har ikke kommet så langt enda, men har planer om å forsikre kattene mine. Har ikke så god råd, så jeg synes å forsikre dem er en god måte å unngå de potensielt kjempestore utgiftene som kan komme dersom en av dem blir syk og trenger behandling hos dyrlege.

Skrevet

hva koster det og forsikre en katt?

eller 2 katter og 2 hunder...heh.. :sjenert:

Skrevet

Både hunden og katten er forsikret (veterinærutgifter, ikke dødsfall). Koster rundt 1000 kr i året.

Skrevet

Har aldri forsikret kattene mine, men hunden er forsikret.

Var glad jeg hadde forsikring når den ble syk:

- operasjon kom på nesten 15.000, forsikringen dekket kr 10.000

I tillegg kom behandling/undersøkelse hos veterinær, medisiner +++

Hele "episoden" kom på ca. 20.000.

Jeg anbefaler forsikring (jeg har både veterinær og livsforsikring)!

Skrevet

...står også en del om forsikring i tråden "Hvilken hundeforsikring?".

Skrevet

Ja, jeg har forsikret ilderne mine. Både veterinærforsikring og dødsforsikring.

Veterinærutgifter kan bli svært store hvis dyret blir sykt, og hvem har mulighet til å punge ut 10-15000 på en gang? (iallefall ikke jeg)

Jeg betaler 850,- per år per ilder for denne forsikringen. Egenandelen er 1000,- og ved dødsfall får jeg 3000,- igjen på forsikringen. Mine er forsikret via Gjensidige, men sannsynligvis kommer jeg til å bytte til Agria.

Skrevet

Min hund er forsikret. Betaler 1600,- pr år. Hvis han må til vet. får jeg dekket 10.000,- med en egenandel på 10%, minimum 1000,- pr skade. Dør han får jeg summen for ny hund.

Skrevet

Ja, du bør absolutt forsikre dyret ditt!

Min katt ble veldig syk i vår, og da spurte veterinæren om vi hadde forsikring - implisitt spurte han om vi hadde råd til å gi ham den behandlingen han trenge for å bli frisk. Det føltes som en enorm lettelse å slippe å tenke på penger i den situasjonen. Alt i alt kostet behandelingene rundt 5000 kr, og da var det veldig greit å få 80% refundert.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg sjekket en del forsikringselskaper når hunden til venninna mi ble syk. Men fant ut at noen selskaper sluttet når hunden ble 10år, tror et selskap sluttet når hunden ble 8 år!?! og det er jo kanskje da jeg virkelig vil trenge den + at hunden min er allerede 7 år..

Satser heller på å spare penger jeg, og skjer det noe så skal jeg alltid klare å punge ut!

Skrevet
Jeg er akkurat i ferd med å tegne forsikring på hunden min, men har aldri hatt det  på kattene jeg hadde før.

Det er absolutt en fordel å ha en forsikring som dekker veterinærutgifter, for det kan bli dyrt! Blir dyret ditt sykt snakker man fort om titusener av kroner.

Livsforsikring er mer med tanke på at man skal ha råd til å kjøe et nytt dyr  hvis ønskelig når det dyret du har dør. Det er jo mest aktuelt når man har kostbare dyr, slik som oss som må ut med 10.000,- for en evt ny hvalp.

Agria har gode forsikringer, driver kun med dyr, men etter hva jeg har forstått nå, så kan man få bedre avtaler i det selskepet man har sine øvrige forsikringer.

Nei, man får ikke automatisk gode avtaler i det selskapet man har. det kommer mye an på hunderasen. Noen er dyrere enn andre.

hos meg ble egenandelen hos veterinær 500 pr.gang,men 12000 ved død.

nå har jeg vert mye hos veterinær og betalte opp til 400 kr.hver gang. Så der hadde jeg uansett ikke fått noe på forsikringen.

ved død, så er det 12000,men om han dør/skadet og må avlives, så betyr ikke 12000 noe for meg.

Selvsagt blir det fort noen tusen om hunden må opererees, så får jeg heller ta det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...