AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #61 Skrevet 9. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi enkelt 🙈 Anonymkode: 18fd3...79b Hva er enklere enn å fukte en klut eller litt papir i vann? 🤦 For all del, våtservietter er gull å ha på tur, veldig deilig å ha når man ikke har tilgang på vann og såpe og 2åring har spist is 😌 Men til rompetørk i eget hjem med tilgang til rent vann blir det for dumt å bruke våtservietter på en baby, både for miljøet, for lommeboka og for babyen hud. Anonymkode: e859c...1cb 5
Synne-Marie Skrevet 9. august 2021 #62 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe, jada, det meste forekommer naturlig, men naturlig er ikke ensbetydende med bra 🤦 Veldig mye av det man finner i naturen er farlig for oss. Den eneste ingrediensen som er nødvendig er den første - vann. Når vann funker helt fint og er det som anbefales av helsepersonell å bruke på små barn, hvorfor i alle dager ville jeg brukt noe som inneholder såper og syrer i tillegg da? Anonymkode: e859c...1cb Jeg sa ikke at naturlig var bra. Jeg sa at ingrediensene i produktet forekommer naturlig i maten vi spiser og i kroppene våre. Dermed vil jeg at du spesifiserer hva som er farlig for barnehud av det. Jeg er bare nysgjerrig her. Det blir vanskelig for meg å gjette grunner til hvorfor du skulle bruke et produkt du ser på med fordommer og forakt, men en grunn kunne være at du ikke hadde tilgang til vann. Det skjer jo noen ganger når man er på farten. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #63 Skrevet 9. august 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men har inntrykk av at mange bruker våtservietter ved bleieskift? Spesielt om man er ute på noe. Vet man kan lage våtservietter selv men tror ikke jeg kommer til å drive med det i evigheten. Jeg kjenner meg selv: Alt skal bli så fint og gjøres på rett måte. 1 uke senere: ble ikke noe av 😂 Anonymkode: 18fd3...79b Jeg vet ikke om noen som bruker våtservietter på bleieskift hjemme, det er nok vanligere på tur. Men å "lage våtservietter selv" er ikke verre enn å ta en bunke mesoft fra pakka man har stående fremme, holde de under vann og putte i en plastboks eller ziplock pose og slenge i stelleveska Jeg er helt ekstremt lat, men selv jeg har klart den rutinen gjennom 3 år med ett bleiebarn og har klart meg så langt med nr to også Til matsøl og fingervask er våtservietter fint på tur, men altså ikke nødvendig eller anbefalt for bleieskift. Anonymkode: e859c...1cb 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #64 Skrevet 9. august 2021 Synne-Marie skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at naturlig var bra. Jeg sa at ingrediensene i produktet forekommer naturlig i maten vi spiser og i kroppene våre. Dermed vil jeg at du spesifiserer hva som er farlig for barnehud av det. Jeg er bare nysgjerrig her. Det blir vanskelig for meg å gjette grunner til hvorfor du skulle bruke et produkt du ser på med fordommer og forakt, men en grunn kunne være at du ikke hadde tilgang til vann. Det skjer jo noen ganger når man er på farten. Ikke at jeg egentlig har noe problem med våtservietter, de kan være kjekke å ha på tur til både store og små. Men til baby hadde vi aldri behov for det. Vi hadde helt vanlige kluter, og noen ganger mesoft. Og var vi et sted vi ikke hadde tilgang på vann, så hadde ALLTID jeg og/eller baby drikkevann på flaske. Så da åpnet vi flasken og helte litt av vannet på en klut. Behovet for våtserviett er større nå som barna er større, og vi ikke drasser rundt på stelleveske og kluter og vannflaske hvor enn vi går, synes jeg. (Men det holder med sånne små pakker med 10stk eller hva det er... Bruker ikke så mange av gangen.) Anonymkode: e2c3c...e99 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #65 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 13.12): Heihei! Hvor er det lurt å ha stellebordet til baby? Vi har et litt trangt upraktisk bad rett og slett, men stort hus ellers da! Jeg har fått ordnet en løsning på badet som godt funker, (ikke optimalt, men sperrer hverken for dusj, servant, toalett eller vaskemaskin. samboer syns det bør stå på stua, der vi har mer enn god nok plass. Der har vi jo ikke tilgang på vann? Vi kunne fått plass på et soverom også da selvfølgelig uten tilgang på vann. Så hva syns dere er mest praktisk ? Jeg ser for meg å ta med ungen på badet for å stelle seg om morgenen/skifte bleie. Eller gjør man kanskje ikke det? I landsproblem av verste sort, men kanskje noen vet hva som vil være mest praktisk? Anonymkode: 18fd3...79b Masse store bæsje bleier, brun bæsj på klær og bleie og oppover rygg. Vil man virkelig ha det i stua kan du spørre mannen? Bæsjelukta vil jo spre seg der man faktisk oppholder seg da. Anonymkode: 38e10...aa4 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #66 Skrevet 9. august 2021 4 minutter siden, Synne-Marie said: Jeg sa ikke at naturlig var bra. Jeg sa at ingrediensene i produktet forekommer naturlig i maten vi spiser og i kroppene våre. Dermed vil jeg at du spesifiserer hva som er farlig for barnehud av det. Jeg er bare nysgjerrig her. Det blir vanskelig for meg å gjette grunner til hvorfor du skulle bruke et produkt du ser på med fordommer og forakt, men en grunn kunne være at du ikke hadde tilgang til vann. Det skjer jo noen ganger når man er på farten. Her svarte jeg jo på noen som mente at man måtte ha stellebord på badet fordi det ikke er miljøvennlig eller bra bruke våtservietter. Og jeg svarte at man kan jo fint ha stellebord på et annet rom enn badet men allikevel ikke bruke våtservietter. Ser ingen grunn til å bruke våtservietter hjemme, man har jo vann. Hva fikk gjør på farten får jo være opp til de, men det jo mulig å ha med seg vann på tur Disse tingene du lister opp er såpe og syrer, og det er ikke mer komplisert enn at det ikke anbefales å bruke såper på babyer, rent vann holder. Anonymkode: e859c...1cb 3
Synne-Marie Skrevet 9. august 2021 #67 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Her svarte jeg jo på noen som mente at man måtte ha stellebord på badet fordi det ikke er miljøvennlig eller bra bruke våtservietter. Og jeg svarte at man kan jo fint ha stellebord på et annet rom enn badet men allikevel ikke bruke våtservietter. Ser ingen grunn til å bruke våtservietter hjemme, man har jo vann. Hva fikk gjør på farten får jo være opp til de, men det jo mulig å ha med seg vann på tur Disse tingene du lister opp er såpe og syrer, og det er ikke mer komplisert enn at det ikke anbefales å bruke såper på babyer, rent vann holder. Anonymkode: e859c...1cb Jaja, jeg ville bare vite hva alle disse tilsetningsstoffene, og alt det farlige var (Det er dine ord ikke mine). Jeg er enig i at det er fornuftig å bruke vann og klut, men fra et miljøaspekt, ikke fordi våtservietter er farlige. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #68 Skrevet 9. august 2021 6 minutter siden, Synne-Marie said: Jaja, jeg ville bare vite hva alle disse tilsetningsstoffene, og alt det farlige var (Det er dine ord ikke mine). Jeg er enig i at det er fornuftig å bruke vann og klut, men fra et miljøaspekt, ikke fordi våtservietter er farlige. Nå tror jeg du må lese om igjen. Jeg har jo ikke skrevet dette. Her er nøyaktig det jeg skrev som du siterte meg på: Quote De inneholder altfor mye tilsetningsstoffer til å bruke på sart babyhud, der holder det med helt rent vann, evnt en mild olje om det er noe som ikke går bort med vann. Jeg skrev senere en kommentar på at "mye som forekommer i naturen er farlig for oss", og det er fakta, men jeg har ikke sagt at våtservietter er farlige. Selv om våtservietter ikke er farlige er de helt unødvendig å bruke i bleieskift på babyer. Anonymkode: e859c...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #69 Skrevet 9. august 2021 Veldig avsporing, men siden noen spurte om våtservietter, et lite tips: hvis man ikke har vann og må ty til våtserviett til bleieskift på farten - sørg for å gå over med rent vann så fort man har tilgang på det En ulempe med våtservietter er at såpen fra våtservietten blir igjen på huden hvis ikke man skyller av med vann etterpå. Såperester kan tørke ut huden og hvis babyhuden er ørlite sår kan det svi skikkelig! Også er det vel også noe med å unngå såper med tanke utvikling av allergier og eksem ol, her er nok noen produkter verre enn andre. Husker noen skrev en gang at man kan bruke våtservietter til å fjerne permanent tusj og at det da blir ganske fjernt å bruke det samme til å tørke stump, og det er jo et poeng 😬 Anonymkode: e859c...1cb 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #70 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Veldig avsporing, men siden noen spurte om våtservietter, et lite tips: hvis man ikke har vann og må ty til våtserviett til bleieskift på farten - sørg for å gå over med rent vann så fort man har tilgang på det En ulempe med våtservietter er at såpen fra våtservietten blir igjen på huden hvis ikke man skyller av med vann etterpå. Såperester kan tørke ut huden og hvis babyhuden er ørlite sår kan det svi skikkelig! Også er det vel også noe med å unngå såper med tanke utvikling av allergier og eksem ol, her er nok noen produkter verre enn andre. Husker noen skrev en gang at man kan bruke våtservietter til å fjerne permanent tusj og at det da blir ganske fjernt å bruke det samme til å tørke stump, og det er jo et poeng 😬 Anonymkode: e859c...1cb Jeg trodde jeg fint kunne bruke våtservietter 🙈 Failet som mor før jeg har blitt mor jeg! Anonymkode: 18fd3...79b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #71 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trodde jeg fint kunne bruke våtservietter 🙈 Failet som mor før jeg har blitt mor jeg! Anonymkode: 18fd3...79b Jeg har aldri tenkt over det før, så jeg kunne nok fint ha brukt det jeg også om jeg ikke hadde kommet over denne tråden eller hørt det av noen før babyen kommer. At de sendes med i slike babypakker gjør jo også at de virker nødvendige/lure å bruke (men skjønner jo at det heller er en oppfordring til kjøp, alt man tror man MÅ HA er det jo noen som tjener på). Blir klut og vann her. ☺️ Anonymkode: 8b0cb...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #72 Skrevet 9. august 2021 Synne-Marie skrev (6 timer siden): Jeg gjorde det. Neutral Baby Våtservietter inneholder vann, glycerin (kommer fra planter og dyr og brukes som løsningsmiddel i kosmetikkproduksjon, søtningsmidler, såper, sukkertøy, antifrys, antibiotika og i medisin), natriumbenzoat (forekommer naturlig i mat), sitronsyre (forekommer naturlig i mat), melkesyre (finnes naturlig i mat) og sodium hyaluronate (finnes naturlig i kroppen). Hvilen av disse ingrediensene kan ikke brukes på sart babyhud? Øh...... Natriumbenzoat og sitronsyre er e-stoffer, de forekommer ikke NATURLIG i mat da de nesten alltid fremstilles syntetisk. Sitronsyre lages som oftest av svartmugg, fordi det er billigere tilsetning enn faktisk sitron. De er konserveringsmidler. Barn med atopisk hud frarådes våtservietter i ansiktet av hud/allergileger da dette kan skade huden deres. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, men har inntrykk av at mange bruker våtservietter ved bleieskift? Spesielt om man er ute på noe. Vet man kan lage våtservietter selv men tror ikke jeg kommer til å drive med det i evigheten. Jeg kjenner meg selv: Alt skal bli så fint og gjøres på rett måte. 1 uke senere: ble ikke noe av 😂 Anonymkode: 18fd3...79b I sverige frarådes bruk av våtservietter til babyer på grunn av konserveringsmidlene som også er hormonforstyrrende. Fra 1177.se, den nasjonale siden for helsetjenester (https://www.1177.se/barn--gravid/att-ta-hand-om-barn/barnsakerhet/barn-och-kemikalier/😞 Sitat Använd våtservetter endast i undantagsfall En del våtservetter innehåller konserveringsmedel och parfym. Det är bra om barn inte utsätts för detta. Även om parfymfria våtservetter används, så kan konserveringsmedlen ge allergi. Använd därför tvättlappar och vatten till vardags, och våtservetter enbart vid enstaka tillfällen när du till exempel är ute och reser. Anonymkode: 373e1...d50 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #73 Skrevet 9. august 2021 Synne-Marie skrev (5 timer siden): Jeg sa ikke at naturlig var bra. Jeg sa at ingrediensene i produktet forekommer naturlig i maten vi spiser og i kroppene våre. Dermed vil jeg at du spesifiserer hva som er farlig for barnehud av det. Jeg er bare nysgjerrig her. Det blir vanskelig for meg å gjette grunner til hvorfor du skulle bruke et produkt du ser på med fordommer og forakt, men en grunn kunne være at du ikke hadde tilgang til vann. Det skjer jo noen ganger når man er på farten. Se innlegget over, så får du svar på spekulasjonene dine. Anonymkode: 373e1...d50 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #74 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har aldri tenkt over det før, så jeg kunne nok fint ha brukt det jeg også om jeg ikke hadde kommet over denne tråden eller hørt det av noen før babyen kommer. At de sendes med i slike babypakker gjør jo også at de virker nødvendige/lure å bruke (men skjønner jo at det heller er en oppfordring til kjøp, alt man tror man MÅ HA er det jo noen som tjener på). Blir klut og vann her. ☺️ Anonymkode: 8b0cb...c6d Takk da er vi hvertfall to 😊 Har kjøpt inn gammeldagse kluter og fått plassert ifølge mannen «det jævla stellebordet» på badet så det blir enklere med vann. Hva i alle dager skal jeg med de 10 pakkene med våtservietter alle sender med da 😝 Anonymkode: 18fd3...79b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #75 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk da er vi hvertfall to 😊 Har kjøpt inn gammeldagse kluter og fått plassert ifølge mannen «det jævla stellebordet» på badet så det blir enklere med vann. Hva i alle dager skal jeg med de 10 pakkene med våtservietter alle sender med da 😝 Anonymkode: 18fd3...79b Gratulerer! Våtseviettene kan du bruke til tur/besøk (klapp tørt med et håndkle og smør på salve eller litt olje etterpå) og til klissete hender fram til barnet er sånn ca 10. Anonymkode: 85757...08f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #76 Skrevet 9. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk da er vi hvertfall to 😊 Har kjøpt inn gammeldagse kluter og fått plassert ifølge mannen «det jævla stellebordet» på badet så det blir enklere med vann. Hva i alle dager skal jeg med de 10 pakkene med våtservietter alle sender med da 😝 Anonymkode: 18fd3...79b Høres ut som noen prøver å gjøre deg avhengig ja🤦 Du kan spare de til du har litt eldre, men grisete barn - greit å ha en pakke liggende i bilen eller sekken. Anonymkode: e859c...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #77 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk da er vi hvertfall to 😊 Har kjøpt inn gammeldagse kluter og fått plassert ifølge mannen «det jævla stellebordet» på badet så det blir enklere med vann. Hva i alle dager skal jeg med de 10 pakkene med våtservietter alle sender med da 😝 Anonymkode: 18fd3...79b Veldig greit å ha til spying i bil! Anonymkode: 373e1...d50
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #78 Skrevet 9. august 2021 Har mitt stellebord på babyens rom, det er ikke plass på badet uansett hvordan jeg hadde prøvd. Har en skål med vann hengende på ene kanten, denne får rent vann hver gang vi skifter bæsjebleie, og hver morgen og kveld. Her får hun også morgen- og kveldsstell. Bading gjøres i dusjen på badet. Har ikke savna stellebord på badet i det hele tatt. Anonymkode: 17048...666 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #79 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gratulerer! Våtseviettene kan du bruke til tur/besøk (klapp tørt med et håndkle og smør på salve eller litt olje etterpå) og til klissete hender fram til barnet er sånn ca 10. Anonymkode: 85757...08f Takk 😁 Jeg vant , med hjelp av kvinneguiden 😂🥰❤️ Anonymkode: 18fd3...79b 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #80 Skrevet 9. august 2021 Man MÅ jo ikke ha stellebord. Vi hadde et veldig lite bad da eldstemann ble født. Hadde en stellematte vi la på gulvet på badet - null problem. Hadde ALDRI hatt stellebord på stua. Anonymkode: f6229...dca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå