Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! 
Hvor er det lurt å ha stellebordet til baby? Vi har et litt trangt upraktisk bad rett og slett, men stort hus ellers da! Jeg har fått ordnet en løsning på badet som godt funker, (ikke optimalt, men sperrer hverken for dusj, servant, toalett eller vaskemaskin. samboer syns det bør stå på stua, der vi har mer enn god nok  plass. Der har vi jo ikke tilgang på vann? Vi kunne fått plass på et soverom også da selvfølgelig uten tilgang på vann. 
Så hva syns dere er mest praktisk ? Jeg ser for meg å ta med ungen på badet for å stelle seg om morgenen/skifte bleie. Eller gjør man kanskje ikke det? 
I landsproblem av verste sort, men  kanskje noen vet hva som vil være mest praktisk? 

Anonymkode: 18fd3...79b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt det på badet uten tvil. Gjerne på hjuler eller så lett at man kan flytte det bort til vasken når man steller.

Anonymkode: 61110...e1c

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde absolutt ikke plass på badet. Vi hadde stellebordet på barnerommet. Ikke langt til badet. Var jeg nødt til å skylle rumpa i vasken så gjorde jeg det, pakket inn i håndkle og gikk de få meterne inn på rommet. Var aldri noe problemstilling her i huset i det heletatt 😅 brukte Våtservietter, eller bolle med vann og klut. 

Anonymkode: 808fd...dcd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bad eller soverom. Aldri i stua!!

Anonymkode: f6de6...641

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heihei! 
Hvor er det lurt å ha stellebordet til baby? Vi har et litt trangt upraktisk bad rett og slett, men stort hus ellers da! Jeg har fått ordnet en løsning på badet som godt funker, (ikke optimalt, men sperrer hverken for dusj, servant, toalett eller vaskemaskin. samboer syns det bør stå på stua, der vi har mer enn god nok  plass. Der har vi jo ikke tilgang på vann? Vi kunne fått plass på et soverom også da selvfølgelig uten tilgang på vann. 
Så hva syns dere er mest praktisk ? Jeg ser for meg å ta med ungen på badet for å stelle seg om morgenen/skifte bleie. Eller gjør man kanskje ikke det? 
I landsproblem av verste sort, men  kanskje noen vet hva som vil være mest praktisk? 

Jeg har bygd et stellebord i vaskekjelleren til kona. Da kan hun kaste skitne klær i vaskemaskin mens skifting pågår

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett det i stua. La han ta et-par sprutbleier, så flytter han det til badet. 

Anonymkode: 672d8...6c6

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha det oppå vaskemaskinen? Da blir det ikke så trangt på badet.

Ellers så vet jeg at mange klarer det på soverommet om de tar med en bolle med vann. Men selv ville jeg tenkt at badet var mest praktisk!

Anonymkode: addde...a33

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bad eller soverom. Aldri i stua!!

Anonymkode: f6de6...641

Hvorfor aldri i stua? 😊

Ellers tusen takk for alle svar hittil. Håper han går med på badet 😁

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å ha det oppå vaskemaskinen? Da blir det ikke så trangt på badet.

Ellers så vet jeg at mange klarer det på soverommet om de tar med en bolle med vann. Men selv ville jeg tenkt at badet var mest praktisk!

Anonymkode: addde...a33

kunne hatt stellematte oppå vaskemaskinen og hengt opp en hylle med plass til stellesaker som var en av mulighetene vi tenkte på.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi hadde absolutt ikke plass på badet. Vi hadde stellebordet på barnerommet. Ikke langt til badet. Var jeg nødt til å skylle rumpa i vasken så gjorde jeg det, pakket inn i håndkle og gikk de få meterne inn på rommet. Var aldri noe problemstilling her i huset i det heletatt 😅 brukte Våtservietter, eller bolle med vann og klut. 

Anonymkode: 808fd...dcd

Vi må ned en trapp til badet. Så jeg tenkte å ha en stellematte på soverom til bleieskift på natt? 

Hoppbakkemester skrev (25 minutter siden):

Jeg har bygd et stellebord i vaskekjelleren til kona. Da kan hun kaste skitne klær i vaskemaskin mens skifting pågår

Mannen her i huset holder på å bygge selve vaskekjelleren! Men jeg også tenker det er greiest å ha vaskemaskin, skittentøyskurv og slikt tilgjengelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vårt stellebord på kontoret, som nå er blitt kombinert kontor/stelle/ammerom. Der har jeg også en god stol for amming. Det er vegg i vegg med både badet (som er for lite til stelleplass) og soverommet vårt, så det er praktisk spesielt om morgenen, kveld og natt. Har en skål med vann på stellebordet, og alt jeg trenger av håndklær, kluter, olje, krem, klær, osv osv innen rekkevidde der. Funker fint det. Dette er i andre etasje og har ikke egentlig noe behov for stelleplass i første etasje (stue, kjøkken, vaskerom, wc), går bare opp når vi skal skifte på dagtid.

Der vi bodde før hadde vi trangt bad, men plass til en stellematte på vaskemaskinen og det funka gull. 

Anonymkode: e859c...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Trenger bare en stellematte på gulvet, som kan stues inntil veggen eller under vasken når den ikke er i bruk. En liten hylle eller kasse til nødvendige stellesaker som bleier, kluter osv. 

Finnes også utbrettbare stellebord til å henge på veggen, om dere har veggplass :) Ville prøvd å få til på badet av praktiske årsaker.. De bæsjer jo mye og bløtt de første mnd, vannkran er gull. 

Anonymkode: 6b3d0...9e7

• Liker 9
Skrevet

Legg stellematta på vaskemaskina, helt genialt. Gjorde det til begge mine og vasken var rett ved siden av.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt det på soverommet med begge barn. Aldri vært noe problem. Hadde holdt det langt unna stua. 

Anonymkode: d440f...dec

• Liker 3
Skrevet

Glem stellebord. stellematte på vaskemaskinen. Stellematten kan når som helst flyttes ned på gulvet, oppå vaskemaskin, eller kanskje til kjøkkenbord om nødvendig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stelleplass på barnerommet som lå vegg i vegg med både badet og foreldresoverommet. Jeg hentet vann i vaskevannsfat (sånt med to "rom" og syntes det var veldig greit. Vi hadde ikke plass på badet bortsett fra til en løsning over badekaret, og det syntes jeg ble klønete. Vi hadde babybadekar med stativ på badet da (badekaret kunne tas av stativet og stativet slås sammen). 

Hvis du har plass på badet må jo det være det greieste? Stellematte på vaskemaskinen er helt topp. Jeg ville absolutt ikke hatt det i stua (hvorfor skal det være i stua?). 

Anonymkode: 85757...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde stelleplass på barnerommet som lå vegg i vegg med både badet og foreldresoverommet. Jeg hentet vann i vaskevannsfat (sånt med to "rom" og syntes det var veldig greit. Vi hadde ikke plass på badet bortsett fra til en løsning over badekaret, og det syntes jeg ble klønete. Vi hadde babybadekar med stativ på badet da (badekaret kunne tas av stativet og stativet slås sammen). 

Hvis du har plass på badet må jo det være det greieste? Stellematte på vaskemaskinen er helt topp. Jeg ville absolutt ikke hatt det i stua (hvorfor skal det være i stua?). 

Fordi det er der det er plass, syns han. 

Hvorfor syns så mange at det aldri skal stå på stua? Kanskje jeg får mange nok gode argumenter 😁

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er der det er plass, syns han. 

Hvorfor syns så mange at det aldri skal stå på stua? Kanskje jeg får mange nok gode argumenter 😁

Tenker feks om man har gjester, skal man stå å skifte bæsjebleie på stua mens de ser på da? Det er bare veldig rart å ha fast stellebord i stua... Hva med lukt? 

Anonymkode: 4c2ed...cc9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

grunner til å ikke ha stellebord i stuen:

- det gir ikke et estetisk løft til interiøret

- det gir lite ro under stelling hvis man har besøk, ser på tv etc. Særlig ved kveldsstell er det viktig med ro 

- stellesituasjonen er en av de viktigste samhanslingssituasjonene med spedbarn, og stelleplassen bør være egnet for dette (se punktet over med ro, skjerming for andre stimuli etc). 

- bæsj lukter 

- mangel på vann 

- upraktisk 

- sært - har aldri sett noen ha stellebord i stuen 

- barnets er ikke spedbarn for alltid. Når det er 1,5 år trenger det fortsatt å skiftes på og da er det mengder med. bæsj som lukter helt som voksnes bæsj (de spiser jo det samme). Ikke sjarmerende for hverken barn eller besøkende å foreta skift foran alle andre. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Stellebord er ikke nødvendig i det hele tatt, stellematte som kan flyttes rundt etter behov holder i massevis. Er ikke lenge det er praktisk uansett, etterhvert når babyen er med mobil og spreller og gjerne vil ned fra stellebordet så fort som mulig er det mye tryggere å ta skift med stellematte på gulvet. Vi skiftet stort sett i sofaen med eget stellehåndkle under. Tungvindt å måtte gå helt til badet/stellebord hver gang.

Anonymkode: 9cd17...91a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde heller ikke plass til fult bord på badet. Så med det ene barnet hadde jeg det på rommet til babyen, den andre gangen vippet vi en stellematte ned på gulvet på badet.

Begge deler fungerte supert. På soverommet hadde jeg en boks med hjemmelagde våtservietter laget av Mesoft. Bading ble gjort i balje i dusjen.

Savnet aldri vann nærmere stellematta.

Anonymkode: c7967...bd4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...