Gå til innhold

Har familien din bidratt økonomisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet:

Dere i samme aldersgruppe som meg (30+), hvor mye har familiene deres bidratt økonomisk etter dere ble myndige? Nå tenker jeg på slike ting som lånt deg penger, gitt deg penger, vært kausjonist, har du arvet penger, fått en bil, vaskemaskin, møbler, dyre gaver etc.

Hva er vanlig? 

Jeg har ikke levende familie og i mitt bitre sinn virker det som alle rundt meg vasser i økonomisk støtte fra familie 😅 

Anonymkode: 66f12...f41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er allerede en tråd om dette et sted inne på forumet.

Anonymkode: c325c...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo allerede en lignende tråd om dette😊

Anonymkode: 7db9b...6e5

AnonymBruker
Skrevet

Her er den 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er den 

Takk! XD

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet:

Dere i samme aldersgruppe som meg (30+), hvor mye har familiene deres bidratt økonomisk etter dere ble myndige? Nå tenker jeg på slike ting som lånt deg penger, gitt deg penger, vært kausjonist, har du arvet penger, fått en bil, vaskemaskin, møbler, dyre gaver etc.

Hva er vanlig? 

Jeg har ikke levende familie og i mitt bitre sinn virker det som alle rundt meg vasser i økonomisk støtte fra familie 😅 

Det er bare tøys. Noen får, men mange får ikke. Dumt å være bitter for dette. Hvorfor skal familien din være forpliktet til å gi deg penger? Det som er irriterende er at de som faktisk får mye virker til å ta det som en selvfølge. Det må være kjipt å gi noe til noen som tar det som en selvfølge. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre stilte som kausjonister på topplånet på min første bolig (da jeg ikke hadde tilstrekkelig med egenkapital (topplånet var på cirka 300’). Refinansierte ganske kjapt og fikk de tatt bort som kausjonister.

Utover det har jeg ikke fått noe hjelp, men det er heller ikke noe jeg ønsker eller ber om - jeg har OK økonomi. 

Jeg er nå på jakt etter min «for resten av livet»-bolig, og mine foreldre har sagt at dersom jeg finner den ultimate drømmeboligen, men jeg mangler ett par hundre tusen i en budrunde, så kan jeg få det av de som forskudd på arv. Det er dog ikke noe jeg regner inn når jeg er på visninger, og er antakelig et tilbud jeg ikke kommer til å benytte meg av.

Anonymkode: 1bf0f...787

AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått noe av min familie. Oppvokst med å måtte jobbe for det man vil ha. Min mor er minstepensjonist også, så ville ikke drømme om å ta penger fra henne. 

Anonymkode: 67643...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet:

Hva er vanlig? 

aldri bortsett fra bursdager og jul :)

Anonymkode: b345c...08a

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre - De overførte 200 000 da vi kjøpte oss bolig. Ikke ventet, og en hyggelig bonus, men langt fra noe vi trengte, eller har merket mye på økonomien. De gir rause bursdags- og julegaver. 

Hans foreldre - Ingenting økonomisk. Men de stiller alltid opp om vi skal flytte, eller trenger annen praktisk hjelp. 

Anonymkode: 09f3b...a28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo tro at alle gode foreldre ønsker å bidra noe hvis de har god eller grei økonomi. Selv er jeg barn av en alenemor på trygd, som ønsket veldig å hjelpe, men aldri hadde mulighet. Jeg har derfor ikke fått noe som helst økonomisk hjelp, men har klart meg fint selv. Jeg kommer til å hjelpe mine barn, som fortsatt er små, når de blir unge voksne så mye som mulig, så lenge de ikke sløser masse.

Anonymkode: 237ef...a23

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting her. Har fint vært nødt til å klare meg selv etter at jeg ble 18...

Anonymkode: ce227...bac

Skrevet

Ingenting. Men de har bidratt masse med tid; praktisk hjelp med oppussing og barnevakt.

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og min mann har fått hjelp av våre foreldre. Mine foreldre er kausjonister for oss på boliglån samt de har hjulpet med det jeg vil si er høye summer innimellom, når vi trengte ny bil eller når vi har måttet betale mye for en vekrstedsregning f.eks. 

Min mor var alene med meg og mitt søsken i oppveksten og hadde ikke mye da, så hun vil derfor gi oss nå når hun kan. Hun har heller ikke mulighet til å hjelpe oss så mye i hverdagen, så hun vil hjelpe oss med det økonomiske.

Vi er veldig takknemlig for hjelpen vi har fått, og jeg håper vi kan gjøre det samme for våre barn.

Våre foreldre gir like mye til alle oss søsken. 

Anonymkode: 27e10...b53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...