AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Ønsker ikke å gi typiske gaver min generasjon fikk som smykker, sølvskje, armbånd, smykkeskrin osv. Ønsker å gi noe nyttig med bruksverdi. Barnet er ei jente. Vet ikke helt hvor dyr gave det er forventet fra en fadder? Tenkte kanskje opp mot 1000 kr. Anonymkode: eb5e7...cfc
Sitronpai Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Innskudd i fond. Da kan senere gaver også gå inn i det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Turutstyr: -hengekøye -sovepose i junior str (dvs større enn vognpose, som passer fra ca 3-12 år) -primus - kompass -fiskestang -kokebok for barn - globus med lys - atlas Anonymkode: 439fc...f76 1
Brunello Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Dåpsgaver er i det vesentlige bare tull. Barnesmykker, barneskjeer i sølv og annet fjas. Til jenter kan man kjøpe et skikkelig smykke, eksempelvis gullhjerte, hun kan bruke hele livet. Ellers kan fondsandeler være en fin gave. Kr 1 000,- er godt innafor hva du bør gi.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Barnehage sekk smykke sånn og legge første tann i fotoalbum Anonymkode: 1f714...215
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Vi var veldig glad for -bøker med lyd -ryggsekk med matboks og flaske. -en sparebøsse -trehjulssykkel -Stokkestol(tripptrapp stol) -toalettmappe til barnet med eget navn(finnes på Zara) Anonymkode: 5a4bb...579
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Ser du skriver ikke smykke, men må bare nevne at det går an å kjøpe mer klassiske smykker, som kan brukes som voksen også. Hun ene jeg er fadder til fikk et gullhjerte med små diamanter på, som egentlig er et voksensmykke. Så kjøpte jeg lenke i barnestørrelse i tillegg. Anonymkode: 396dd...250
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Opprett et fond til barnet! Evt. innskudd om barnet allerede har. Selv fikk jeg en overraskelse da jeg fylte 18, av at min fadder hadde opprettet et fond til min dåp da jeg var baby, som hun hadde gitt 100 kr til i måneden. Hun ga vel det som tilsvarer en tusenlapp i dag som første innskudd. Jeg visste ingenting om dette fondet før jeg fylte 18, så det var utrolig gøy. Mine foreldre visste om det hele tida, men visste det ville bli en del av 18 årsgaven min fra henne og sa aldri noe. Anonymkode: 0378b...f71
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opprett et fond til barnet! Evt. innskudd om barnet allerede har. Selv fikk jeg en overraskelse da jeg fylte 18, av at min fadder hadde opprettet et fond til min dåp da jeg var baby, som hun hadde gitt 100 kr til i måneden. Hun ga vel det som tilsvarer en tusenlapp i dag som første innskudd. Jeg visste ingenting om dette fondet før jeg fylte 18, så det var utrolig gøy. Mine foreldre visste om det hele tida, men visste det ville bli en del av 18 årsgaven min fra henne og sa aldri noe. Anonymkode: 0378b...f71 Hver eneste måned frem til jeg fylte 18, så 1200 i året i 18 år. Anonymkode: 0378b...f71
Hedda-78 Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Man har da ikke fadder i navnefest. Fadder er en kristen skikk, fadderen skal se til at barnet blir opplært i den kristne tro. Det gir ingen mening i en humanistisk navnefest. For øvrig synea jeg at f.eks bøker i den store hvite serien er en fin gave. Sangbok og eventyrbok. Eller hva med et smykkeskrin? 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Takk, for gode forslag! Barnehagesekk med navnet på synes jeg høres fint ut og kanskje noen bøker oppi Anonymkode: eb5e7...cfc
Ullvott Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 (endret) Store hvite-serien, andre eventyrbøker, barnehagesekk, ullpledd (ikke babystørrelse, men hakket større): vi har både gitt og sett andre gi denne typen gaver. Har inntrykk av at dette er ting som blir satt pris på og blir mye brukt. En litt mer typisk gave er barnebestikk. Gir du stålbestikk er det ikke noe om og men med vasking, og det kan brukes daglig i årevis. PS: det er ikke faddere i navnefest. Man kan være en viktig person for barnet likevel Endret 9. august 2021 av Ullvott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå