Gå til innhold

Hvorfor kaller menn meg søt? Syns de ikke at jeg er attraktiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid syntes at ansiktet mitt er grøsselig stygt. Liker det overhodet ikke. Smilet er fælt og alt er bare feil. 

Når jeg har vært med menn har jeg alltid fått komplimenter om at jeg er søt. Men jeg klarer ikke helt å se dette. I tillegg har jeg en litt røff og alternativ stil, og jeg har resting bitch face fra helvete, likevel sier de til meg at jeg er søt. Har innsett at de sannsynligvis ikke finner meg attraktiv eller pen, så de bare må si noe, men hvorfor? Hva legger du i det når du kaller en kvinne søt? Jeg har ingen åpenbare feminine trekk heller, kunne sikkert vært tatt for å være mann med kort hår. Har jo fått høre at jeg er pen, vakker, nydelig og hele den pakka der, og ikke minst pent smil, men det får jo alle kvinner høre. 

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er det komplimentet jeg får mest. Jeg har jo sett mange søte kvinner og jeg ligner ikke på dem i det hele tatt. Jeg har litt rundt ansikt og potetnese, kan det være en av grunnene? Jeg er heller ikke en av de damene som er søt når jeg er sint f.eks. Jeg blir faktisk skummel og det kan mennene skrive under på...

Anonymkode: a476b...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del er søt et stort kompliment. I det legger jeg pen, ungdommelig, feminin, sjarmerende.

Anonymkode: 607d7...1b5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For min del er søt et stort kompliment. I det legger jeg pen, ungdommelig, feminin, sjarmerende.

Anonymkode: 607d7...1b5

Hmm, vil ikke kalle meg spesielt ungdommelig heller. Er i slutten av 20-årene men har knapt forandret meg siden jeg var 18-år. Har alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er som tenåring, men nå blir jeg tatt for å være yngre. Helt til jeg begynner å prate, da høres jeg visst eldre ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Det her baserer jeg på tilbakemeldinger altså. Jeg syns jo ikke så mye om meg selv sånn egentlig, men hører på hva andre sier.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått komplimenter av menn, men venninnene mine sier alltid ntåååå du er så søt. For meg er det intet annet en nedverdigende. Jeg tror ikke de er helt klar over at det fremkommer som en hersketeknikk. Så jeg har dårlige assosiasjoner til ordet søt.

Anonymkode: da2e8...08d

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Søt går ikke på utseende, men mer hvordan du ter deg, som at du ser vennlig ut, du er sjarmerende har en fin personlighet osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri fått komplimenter av menn, men venninnene mine sier alltid ntåååå du er så søt. For meg er det intet annet en nedverdigende. Jeg tror ikke de er helt klar over at det fremkommer som en hersketeknikk. Så jeg har dårlige assosiasjoner til ordet søt.

Nedverdigende? ok... 

Athena79 skrev (Akkurat nå):

Søt går ikke på utseende, men mer hvordan du ter deg, som at du ser vennlig ut, du er sjarmerende har en fin personlighet osv. 

Åja, men da gir jo det mening. Er et kompliment man gir om man ikke syns dama er pen eller attraktiv med andre ord? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

oi det sier mine veninner uten at jeg har følt meg krenket😜shit må være helt bortreist jeg😟bedre å være søt!

Anonymkode: 2e80c...16a

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nedverdigende? ok... 

Åja, men da gir jo det mening. Er et kompliment man gir om man ikke syns dama er pen eller attraktiv med andre ord? 

Jo da, man kan være både søt og pen. Men søt føler jeg går litt mer i dybden. Mens kun pen da teller ikke personligheten men kun utseende, for man kan ha den dårlige personligheten selv om man har et pent utseende. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Når jeg sier til kona at hun er søt er det bare er kompliment og ikke noe annet. Det betyr st jeg er tiltrukket av utseendet og stilen. Det går på litt mer enn å være klassisk pen, men det er ingen motsetning.

Det kan godt hende de opplever den alternative stilen som søt.

"Resting bitch face" er ikke søtt. Det blir å strekke begrepet litt vel langt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nedverdigende? ok... 

Hvorfor er du så opptatt av det? Det er et kompliment. Ikke overtenk det. Jeg er søt - i det legger jeg både sjarmerende og karismatisk. Jeg er også distré, snubler i ting og tar meg selv iite høytidelig. Folk som tar seg selv høytidelig er som oftest ikke søte, for de har noe anstrengt ved seg. Søt kan også handle om naturlighet, humor etc. Det er noe annet som springer ut av trynet, ja, enn pur penhet. Det handler ikke om noe du er istedet for pen, men om noe annet, som også har med atferd eller personlighet å gjøre.

Anonymkode: d0e27...7bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne å like deg selv bedre. Må være fært å tenke det der om sitt eget ansikt 

Anonymkode: 19003...647

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (48 minutter siden):

"Resting bitch face" er ikke søtt. Det blir å strekke begrepet litt vel langt.

Jeg vet.. Men kan ikke noe for at jeg ser sånn ut når jeg er helt avslappet i ansiktet :( 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker ikke kvinner med meg? Synes de ikke jeg er attraktiv?

Anonymkode: 225d8...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sånn at det er de søte damene menn vil gifte seg med da? Jeg har aldri blitt kalt søt tror jeg, får alltid høre pen og vakker. Og tiltrukket meg kalde og dominante luringer. Skulle gjerne vært søt, søte damer er jo bare herlig og sjarmerende.

Anonymkode: 7ebab...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik du beskriver deg i HI høres du ikke særlig pen ut i alle fall.

Anonymkode: 886d7...e10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slik du beskriver deg i HI høres du ikke særlig pen ut i alle fall.

Anonymkode: 886d7...e10

Nettopp, er jo derfor jeg lurer.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp, er jo derfor jeg lurer.. 

Om du er pen eller søt spiller ingen rolle. Men du er veldig overtenkende og overanalyserende om en ting som bare er å ta til seg og så legge fra seg.

Anonymkode: d0e27...7bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette, han jeg har vært på tre dater med nå sier at jeg er «søt» og «så søt». Ikke pen eller vakker - søt! 

Anonymkode: 6d0a1...9a3

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke søt noe av det fineste man kan bli kalt, da? Det trodde jeg. Har alltid likt det når noen har kalt meg det, har bare sett det som positivt.

Anonymkode: e5e19...bd3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...