Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til å få bort gule svetteflekker under armene på hvite t-skjorter? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanish gel:

image.jpeg.8ead4044b2f240ccab612148040a5d79.jpeg

eller fem minutter med denne fjerner også gule deo-flekker:

8717163672662-p.jpg

bare husk å vask tøyet som vanlig i maskin etter at middelet har fått 5 min til å virke først

Anonymkode: 6fc2b...b9c

• Nyttig 1
Skrevet

Andre som har tips? 

prøvde effekt sin do-rens i dag, uten hell.. 

Skrevet

Kutt ut deodorant. Du trenger det ikke, bare sørg for å dusje og bruke rene klær. 

Anonymkode: e2d86...8b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kutt ut deodorant. Du trenger det ikke, bare sørg for å dusje og bruke rene klær. 

Anonymkode: e2d86...8b5

Det er ikke deoen som gjør det. Det er kjemien i enkelte menneskers svette som lager de gule flekkene i armhulene. Samme årsak til at hodeputer blir gule med årene der man ligger med hodet og svetter ned i puten. Man har ikke deodorant i fjeset og på hodet, og gulner gjør det likevel der man svetter.

Har en venninne som har samme problem med lyse eller hvite t-skjorter etc. De blir gule i armhulene, så hun kan ikke bruke sånne plagg lenger. Mine hvite plagg skjer det ikke med, da min svette åpenbart er annerledes kjemisk enn hennes. Og jeg bruker alltid deo...

Anonymkode: 4040f...c58

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke deoen som gjør det. Det er kjemien i enkelte menneskers svette som lager de gule flekkene i armhulene. Samme årsak til at hodeputer blir gule med årene der man ligger med hodet og svetter ned i puten. Man har ikke deodorant i fjeset og på hodet, og gulner gjør det likevel der man svetter.

Har en venninne som har samme problem med lyse eller hvite t-skjorter etc. De blir gule i armhulene, så hun kan ikke bruke sånne plagg lenger. Mine hvite plagg skjer det ikke med, da min svette åpenbart er annerledes kjemisk enn hennes. Og jeg bruker alltid deo...

Jeg fikk ikke lenger gule flekker etter at jeg byttet deo. 

Anonymkode: 9742f...079

• 11 måneder senere...
Skrevet

Endelig har jeg funnet noe som funker! 

bland zalo og edikk. Spray/hell blandingen på den gule svetteflekken. Ta så på litt bakepulver og skrubb med en tannkost, før du vasker den i vaskemaskin. Helt genialt 👌

• Liker 1
Skrevet
On 8/14/2021 at 2:11 PM, AnonymBruker said:

Det er en kjemisk reaksjon mellom alluminiumen (som gir antiperspirant effekten) i deodoranter og svetten din.

Et par ting kan fungere.

1 kutt ut deo totalt

2 bytt til deo som ikke har antiperspirant effekter.

3 bytt til krystallbasert deo

Så fort du gjør dette slik at du slutter å putte mer gulfarge i klærne ved hvert bruk, så bør det forsvinne etter hvert som det blir vasket en haug ganger.

Når det er sagt så kan svette i seg selv forårsake gulfarge over lengre tid, og det blir et annet problem,  men gulfargen som kommer av aluminium og svette er mye kraftigere og det er den som generelt sett er årsaken når folk får kraftige gule flekker under armene.

Skrevet

Er vel klor som ordner det 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (9 timer siden):

Er vel klor som ordner det 

Jeg bruker også klorin på gule flekker. Blir alltid fint resultat. 

Anonymkode: 14a54...626

• Liker 2
Skrevet
Enot10 skrev (10 timer siden):

Endelig har jeg funnet noe som funker! 

bland zalo og edikk. Spray/hell blandingen på den gule svetteflekken. Ta så på litt bakepulver og skrubb med en tannkost, før du vasker den i vaskemaskin. Helt genialt 👌

Genialt, men man kan også bruke en flekkfjernersåpe ( gallesåpe ) .

Sonett Flekkfjernersåpe, gallesåpe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 10.04):

Jeg bruker også klorin på gule flekker. Blir alltid fint resultat. 

Anonymkode: 14a54...626

Det gjør det vasket selv noen skjorter med jordslag på ble så fine atte synd jeg ikke oppdaget flekkene før jeg gikk i begravelse 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...