Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har påleggstrekk,  opptill flere med varierende størrelse og startdato.  Hadde et 20% på restskatt som ble ferdig i juli. Nå har jeg høyt skatteprosenten min for å unngå restskatt til neste år. Men et trekk skal opp i beløp nå i august å med livsoppholdssatsen som øket, skattetrekket økt så blir det ikke nok igjen til boutgifter og livsopphold.  

Kan namsmannen stoppe trekket på få dager å justere det? Er vel ikke nok at jeg ber arbeidsgiver å ikke trekke?  

Anonymkode: f41d8...5f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ja, livsoppholdssatsene økte jo 1 juli, får arbeidsgiver beskjed om det automatisk? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok sende inn ny dokumentasjon. Jeg er på arb giver siden og har aldri gått melding om justering av trekk pga endret livsoppholdssatser. Du må sende inn lønnsslipper som viser ny skatteprosent så de kan gjøre en vurdering. 

Anonymkode: f5cb8...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har påleggstrekk,  opptill flere med varierende størrelse og startdato.  Hadde et 20% på restskatt som ble ferdig i juli. Nå har jeg høyt skatteprosenten min for å unngå restskatt til neste år. Men et trekk skal opp i beløp nå i august å med livsoppholdssatsen som øket, skattetrekket økt så blir det ikke nok igjen til boutgifter og livsopphold.  

Kan namsmannen stoppe trekket på få dager å justere det? Er vel ikke nok at jeg ber arbeidsgiver å ikke trekke?  

Arb.giver er pliktig til å utføre trekk som gitt fra namsmann. Uten et nytt vedtak må de trekke den satte sats. Alt annet er ulovlig. 

Anonymkode: 4e4eb...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...