Gå til innhold

Der var vi gang med ny spre frykt kampanje!

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

C27C03B6-319F-4FF9-A276-BC9599D73968.thumb.jpeg.321080de0ce873e37685a3e03a1db998.jpeghar ikke lest artikkelen. Overskriften sa det meste. Hva skal de kalle denne varianten når vi har Alfa og Delta?? Ekko mutasjonen?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noen fryktkampanje. Derimot er dette informasjon som viser at det kan bli nødvendig med en boosterdose av vaksinen (et tredje stikk) for de som fikk vaksinen først. Effekten av vaksinen er tidsbegrenset, og særlig for eldre og andre med dårlig immunforsvar.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det er jo slike artikler media tjener penger på. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det blir som influensa. De mest utsatte vil få en oppdatert vaksine en gang i blant.

De fleste vil klare seg med delvis beskyttelse fra gamle vaksiner og/eller gjennomgått sykdom.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om man skulle laget en avisartikkel hver gang en sykehjemspasient i hele Europa døde (eller Norge for den saks skyld..) Kjære vene for et tragi- komisk opplegg. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isambard said:

Jeg tipper det blir som influensa. De mest utsatte vil få en oppdatert vaksine en gang i blant.

De fleste vil klare seg med delvis beskyttelse fra gamle vaksiner og/eller gjennomgått sykdom.

Om noen år blir det nok sånn. Men foreløpig er vi ikke helt der, og med stadig nye virusvarianter, som attpåtil blir mer smittsomme og farlige, så kan det ta tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om folk kunne sluttet å la seg sjokkere og skremme av clickbait-overskrifter.

At fullvaksinerte blir smittet og syke, og i verste fall kan dø om de f.eks. er gamle eller har underliggende sykdommer, er jo ikke noe nytt. At beboere på sykehjem har dødd etter å ha fått vaksinen er heller ikke noe nytt.

Hvis jeg leser nyheter på nett, ser jeg alt annet enn korona-saker. Et kjapt kikk inn på sol.no viser masse andre saker, og jeg må scrolle meg langt ned på siden før jeg finner en korona-sak. Da er det i tillegg en sak der en dansk professor sier korona bør anses som en influensa. Alle korona-nyhetene finner jeg stort sett her inne, i tråder laget av folk som er lei av korona-saker.

Kanskje begynne med å ikke spre dem her inne og gjøre en stor sak ut av det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (4 timer siden):

C27C03B6-319F-4FF9-A276-BC9599D73968.thumb.jpeg.321080de0ce873e37685a3e03a1db998.jpeghar ikke lest artikkelen. Overskriften sa det meste. Hva skal de kalle denne varianten når vi har Alfa og Delta?? Ekko mutasjonen?? 

og? helt riktig og innformere om dette.... Folk vet at fullvaksinerte ikke 100% beskyttet, vi kan få det vi også,men blir mindre syke... gamle mennesker dårlig mindre og kan være syke fra før... helt riktig at de skriver og dekker dette, IKKE noe frykt eller skremmsel dette, bare sannheten

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cas12 skrev (35 minutter siden):

og? helt riktig og innformere om dette.... Folk vet at fullvaksinerte ikke 100% beskyttet, vi kan få det vi også,men blir mindre syke... gamle mennesker dårlig mindre og kan være syke fra før... helt riktig at de skriver og dekker dette, IKKE noe frykt eller skremmsel dette, bare sannheten

Jo folk blir mer hysteriske uten grunn. Vi får ikke gjort så mye mer når alle er nesten full vaksinerte😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Bente1234 said:

Ha ha ha ja det blir nok neste runde hysteri med virus😂😂

(bakterie...)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bente1234 skrev (3 minutter siden):

Ha ha ha ja det blir nok neste runde hysteri med virus😂😂

Neida, det er visst normalt med litt svartedauen i omløp i enkelte områder :) Dersom noen blir syke av det, har vi penicillin til å ta knekken på det. Sånn sett er bakterier nesten greiere å ha med å gjøre enn virus, så lenge vi unngår resistente bakterier da. Det er en trussel man virkelig kan skremme seg opp over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (3 minutter siden):

Neida, det er visst normalt med litt svartedauen i omløp i enkelte områder :) Dersom noen blir syke av det, har vi penicillin til å ta knekken på det. Sånn sett er bakterier nesten greiere å ha med å gjøre enn virus, så lenge vi unngår resistente bakterier da. Det er en trussel man virkelig kan skremme seg opp over.

Er svartedauen bakterier ? Trodde det og var virus .. ser mr Koch har oppklart mysteriet. 

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bente1234 said:

Er svartedauen bakterier ? Trodde det og var virus 

Det er en gramnegativ bakterie (av slekten coccobacillus) som heter yersinia pestis. Oppkalt etter Dr. André Yersin. Den er lett å behandle med antibiotika, men behandlingen må initieres i tide. Det er jevnlig små utbrudd i verden, mest i afrika og indre deler av asia. I USA er det ca 30-40 tilfeller årlig.

Endret av Robert Koch
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (2 minutter siden):

Det er en gramnegativ bakterie (av slekten coccobacillus) som heter yersinia pestis. Oppkalt etter Dr. André Yersin. Den er lett å behandle med antibiotika, men behandlingen må initieres i tide. Det er jevnlig små utbrudd i verden, mest i afrika og indre deler av asia. I USA er det ca 30-40 tilfeller årlig.

Jepp googlet det nå👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...