AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg har nylig operert vår valp på 9 måneder, og han skal være forsiktig med å belaste foten. Da blir deg lange dager- og vi har gitt han et tyggebein (presset hud) hver dag. Er dette veldig usunt, tro? Får ikke griseører- da jeg hører dette er heldig salt. Dette er forøvrig en liten hund ❤️ Anonymkode: 917f7...0c6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Griseører er lørdags, tyggebein i hud kan de alltid ha tilgjengelig👍🏼 Anonymkode: 037d9...7dc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Tyggebein er jo til for at hunden sklall rense tennene. Anonymkode: 3139a...394
Tabris Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Jeg gir tyggebein ca en gang i uka, som regel på fredagskvelden som helgekos. Da får han en tørket okseknoke eller skinkebein. Han kan få litt mindre ting ellers i uka, som f.eks okseøre. Det varer en stund. Ellers er jo fylt kong ganske genialt, det kan du fylle med maten hans. (Legg tørrfor i vann til det får en grøtaktig konsistens og fyll kongen med det. Når han klarer å få ut alt så kan du begynne å legge kongen i fryseren først for å få det til å vare enda lenger).
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Jeg gir aldri lenger tyggebein av hud. Hu får margbein titt og ofte. Anonymkode: f990b...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Hun før okseøre hver 2. - 3. dag. Er forsiktig med hva vi gir henne av andre ting, da hun er litt sensitiv. Rådyrbein får hun kanskje annenhver uke. Hun promper noe helt sykt av griseøre, så det har vi sluttet med. Anonymkode: e2f35...1ba
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Hun er ikke så begeistra for de av tørket hud så gidder som regel aldri kjøpe det. Får en sjelden gang grieøre eller dentasticks, får fort løs mage av slikt Anonymkode: f32c3...086
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Hver dag. Mange ulike tyggeting tilgjengelig for alle hundene. Seriøst. Tygging er en daglig nødvendig aktivitet for hunder generelt og har mange goder inkludert rense tenner og stressreduserende. Forskning viser at hunder har et stort (daglig) naturlig tyggebehov og liker å variere med over 40 ulike teksturer, smaker, former osv. Jeg sier ikke at vi må ha over 40 ulike tygg liggende tilgjengelig, men dette er faktisk en veldig viktig del av atferden og behovene deres. Derfor bruker jeg tid (og penger) på å finne ulike tygg. Alt fra tørrfisk til avkapp jeg får av jegere jeg kjenner om høsten og som fryses ned og kan gis resten av året. Griseører er fett og mye kalorier så det får hundene mine svært sjelden. Anonymkode: 75557...0c1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 Får sunne "dentasticks" kjøpt hos veterinæren hver dag mtp tennene. Ellers lite annet enn tørrfôr pga allergi mv. Anonymkode: 9f004...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå