AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg lurer på om jeg ønsker å jobbe i barnehage. Søkt en del stillinger og kun vært på intervju en gang. Er vernepleier men tenkte prøve meg på videreutdanningen spes.ped. Vil det øke sjansene mine for jobb i barnehage? Egentlig vil jeg jobbe i en "vanlig" barnehage på en avdeling. Ikke bare med barn mer spesielle behov... Søkes stort sett etter barne og ungdomsarbeidere eller barnehagelærere, men om jeg tar den utdannelsen kan jeg tre inn som en barne og ungdomsarbeider da? Har søkt på stillinger som det tidligere, men hører ikke noe... Anonymkode: 58ad1...fd7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Meld deg hos et vikarbyrå. Da får du testet ut om dette er noe for deg. Tror Adecco blir brukt av vår barnehage. Anonymkode: 6589b...83d 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meld deg hos et vikarbyrå. Da får du testet ut om dette er noe for deg. Tror Adecco blir brukt av vår barnehage. Anonymkode: 6589b...83d Hvis du gjør dette er det stor sjanse for at en barnehage vil ha deg fast etter hvert også, så lenge du gjør en god jobb med 😊 Anonymkode: fe188...561 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du gjør dette er det stor sjanse for at en barnehage vil ha deg fast etter hvert også, så lenge du gjør en god jobb med 😊 Anonymkode: fe188...561 Uten å ta spesped? Hørt det er veldig dårlig lønn som vikar, men det er jo en fin start 🙂 Anonymkode: 58ad1...fd7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du gjør dette er det stor sjanse for at en barnehage vil ha deg fast etter hvert også, så lenge du gjør en god jobb med 😊 Anonymkode: fe188...561 Er det noen som har opplevd dette? I nyere tid? Hvilken utdannelse hadde du? Anonymkode: 58ad1...fd7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Jeg er førskolelærer, og har jobbet som pedagogisk leder i barnehage i mange år. Jeg har hatt opp til flere kolleger som er utdannet vernepleier eller barnevernspedagog, men som har tatt enten småbarnspedagogikk eller barnehagepedagogikk, og fått fast ansettelse som barnehagelærer. Noen har også gått på disp uten noen videreutdanning. Anonymkode: 4fbd0...956 1
RIEN Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uten å ta spesped? Hørt det er veldig dårlig lønn som vikar, men det er jo en fin start 🙂 Anonymkode: 58ad1...fd7 Jeg jobbet gjennom Adecco og fikk raskt fast jobb uten utdannelsen. Min sjef likte å bruke vikarer som en effektiv måte for å se oss i action! Jeg har barne og ungdomsarbeider utdannelse minus fagPRØVEN men det var ikke snakk om at det var et kriterie å ta den eller at jeg hadde skolegangen. Det var ene og alene fordi hun synes jeg gjør en utrolig god jobb!! om man skal tenke lav lønn og la være å jobbe for det blir det litt for dumt tenker jeg. Alt er en start og lav lønn er bedre enn ingen lønn. etter å ha vært syk og gått på aap i fire år er assistent lønn for meg himmelen❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er førskolelærer, og har jobbet som pedagogisk leder i barnehage i mange år. Jeg har hatt opp til flere kolleger som er utdannet vernepleier eller barnevernspedagog, men som har tatt enten småbarnspedagogikk eller barnehagepedagogikk, og fått fast ansettelse som barnehagelærer. Noen har også gått på disp uten noen videreutdanning. Anonymkode: 4fbd0...956 Ts Opptimistisk svar for meg! Har vært i kontakt med en høgskole tidligere og fikk da beskjed om at vernepleiere ikke kunne ta de emnene du nevner. Vet du om det er lenge siden de tok det? Anonymkode: 58ad1...fd7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts Opptimistisk svar for meg! Har vært i kontakt med en høgskole tidligere og fikk da beskjed om at vernepleiere ikke kunne ta de emnene du nevner. Vet du om det er lenge siden de tok det? Anonymkode: 58ad1...fd7 Her hvor jeg bor er det i hvert fall stor mangel på pedagoger i barnehager, så jeg vil tro en vernepleier kan ha mulighet for å få pedagogisk lederjobb på disp, i hvert fall. Det var nytt for meg at vernepleiere ikke kan ta de emnene. Det er vel åpne studier som alle med studiekompetanse kan ta? De jeg kjenner har tatt fagene de siste fem årene, hvert fall. Anonymkode: 4fbd0...956
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Jeg har jobbet 8 år i kommunal barnehage, og har opplevd én gang at vikarer har fått fast stilling, fordi hun jobbet nok til å ha krav på det. Ledig stilling utlyses alltid, og da ansetter de som regel noen med høyere kvalifikasjoner. Anonymkode: 993ef...e37 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her hvor jeg bor er det i hvert fall stor mangel på pedagoger i barnehager, så jeg vil tro en vernepleier kan ha mulighet for å få pedagogisk lederjobb på disp, i hvert fall. Det var nytt for meg at vernepleiere ikke kan ta de emnene. Det er vel åpne studier som alle med studiekompetanse kan ta? De jeg kjenner har tatt fagene de siste fem årene, hvert fall. Anonymkode: 4fbd0...956 For barnehagepedagogikk hos Oslomet står det: Kvalifiserte søkere må ha bestått én av følgende utdanninger: Grunnskolelærer for trinn 1–7 eller tidligere allmennlærerutdanning Faglærer (fireårig faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag eller treårig faglærerutdanning som gir kompetanse for tilsetting fra 1. klassetrinn) Spesialpedagog Barnevernspedagog Kateket Steinerhøyskolens bachelorutdanning i førskolepedagogikk Steinerhøyskolens lærerutdanning med bachelorgrad i steinerpedagogikk Veiledet praksisopplæring knyttet til arbeid med barn må inngå som en integrert del av utdanningen." Jeg har også tatt kontakt med skolen som bekrefter at vernepleiere ikke kan ta det. Heter det noe annet tro? 🤷 Jeg bor på østlandet og har ikke fått noe napp på ped.eder. Ei heller barnehagelærer uten lederansvar eller barne og ungdomsarbeider.. Anonymkode: 58ad1...fd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå