Gå til innhold

9 av topp 12 artikler på nrk er sport - fordumming av folket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I skrivende stund handler ni av de tolv øverste artiklene på nrk.no om kjendisutøvere og deres bragder i OL.

Er virkelig det absolutt aller viktigste for det norske folk å vite nøyaktig hva de øverste 0,01 prosentene av dem som driver med sport har utrettet?

Eller er det kanskje noen andre ting i verden som påvirker menneskers liv mer enn dette?

Anonymkode: b4ff9...f81

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Kunne de ikke hatt tilsvarende fokus på forskningsformidling i stedet? Ny banebrytende kunnskap! Hva som helst annet enn at noen ødelegger kroppene sine med for mye trening for å få litt gull om halsen. Totalt hjernedødt.

Anonymkode: 43c67...5ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere er såkalte midwits. Dere har litt over gjennomsnittlig intelligens, men tror dere er genier og forsøker å fremstå som mer mye intelligente enn dere er. En måte flere midwits gjør dette på, er å se ned på idrett og folk som liker idrett.

For å illustrere det enkelt:

• Lav IQ: "Wow, jeg elsker idrett😃"
  • Normal IQ:  "Wow, jeg elsker idrett😃"
  • Midwits: "FAEN SOM JEG HATER IDRETT OG IDIOTER SOM LIKER DET😠"
  • Høy IQ:  "Wow, jeg elsker idrett😃"

Anonymkode: f9ad9...0b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er OL, og det er helg. Nrk melder bare gladsaker i helgene. Det er bare i uka vi har fokus på "tunge" politiske saker, som er så viktig for Nrk. De seriøse fagfolkene, i den overbetalte nyhetsredaksjonen, slapper av i helgene med benene høyt og en øl eller to.

Anonymkode: e631b...4a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at det er helg? De journalistene som skriver vanlige saker har nok fri nå.

Anonymkode: fbbab...15a

AnonymBruker
Skrevet

Journalistene krever å bli sett på den fjerde statsmakt....

Trenger de virkelig det for å skrive om Warholm og Jakobsen?

Anonymkode: 1f1d9...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere er såkalte midwits. Dere har litt over gjennomsnittlig intelligens, men tror dere er genier og forsøker å fremstå som mer mye intelligente enn dere er. En måte flere midwits gjør dette på, er å se ned på idrett og folk som liker idrett.

Så teit og banalt. Noen starter en diskusjon og du innfører en teori om IQ? Det handler om hva man tenker er viktig å opplyse og utbrodere om for sivilsamfunnet, og nå er det seriøst helt sinnssykt med idrett.

Anonymkode: 56a80...ae8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Journalistene krever å bli sett på den fjerde statsmakt....

Trenger de virkelig det for å skrive om Warholm og Jakobsen?

Jakobsen? Hopperen som ga seg for flere år siden?

Anonymkode: 15775...136

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jakobsen? Hopperen som ga seg for flere år siden?

Anonymkode: 15775...136

Ja, blant annet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt vanlig at journalistene skriver om det som er i fokus. Akkurat nå er det OL, og dermed blir det mye sportsnyheter.

Anonymkode: ba090...530

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er greit når det er OL, da ❤️dessuten bærer det litt preg av ferietid enda. Visste dere at nrk.no er en av de siste reklamefrie sidene?

Anonymkode: 20d3b...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, det forundrer meg at media bruker så mye energi på tull. Det har virkelig 0 innvirkning på livene til 99,9% av befolkningen om den ene eller den andre har gjort det en eller det andre i OL, drittlei hele hysteriet!

Har stort sett unngått nyhetene i det siste, bare surfet kjapt igjennom for å se om det er noe viktig.

Prøvde å se Dagsrevyen her om dagen, da brukte de de 14 første minuttene til å informere om at en eller annen hadde satt rekord. Virkelig?? 14 av 20 minutter på det? Og da har de egen sportssending etterpå hvor de skal snakke mer om tullet!

Anonymkode: 77eeb...563

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leserne kan skylde seg selv.

Flere hundre journalister jobber natt og dag med Panama papers i flere år. For etterforskningen og avsløringen fikk journalistene en klapp på skulderen. Men ingen leste arbeidet deres og resultatet førte kun til skuldertrekk fra politikere. Arbeidet som ligger i kjernen av journalistisk virksomhet ble glemt etter kort tid og gjorde ingenting for karrierene til de som hadde deltatt i arbeidet.

Da er det ikke rart de heller skriver om sport og enkle saker som vekker følelser hos folk. Journalister må betale regninger de også.

Anonymkode: 6783d...30a

• Liker 2
Skrevet

Hvilke saker som står på forsiden er avhengig av hva annet som har skjedd. Dersom det ikke har hendt noe annet viktig, får mindre viktige (men hyggelige) nyheter stor plass.

Når det er sagt, tipper jeg NRK er et av de nyhetsmediene i verden som dekker flest utenrikssaker som har liten direkte betydning for hjemlandets befolkning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Hvilke saker som står på forsiden er avhengig av hva annet som har skjedd. Dersom det ikke har hendt noe annet viktig, får mindre viktige (men hyggelige) nyheter stor plass.

Journalister skal ikke sitte foran pc-en og vente til noe "viktig" skjer. De skal ut i felten og etterforske. De skal lete fram de sakene som bevisst eller ubevisst blir gjemt unna for offentligheten. Viktige saker blir funnet, ikke servert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Journalister skal ikke sitte foran pc-en og vente til noe "viktig" skjer. De skal ut i felten og etterforske. De skal lete fram de sakene som bevisst eller ubevisst blir gjemt unna for offentligheten. Viktige saker blir funnet, ikke servert.

Grave-journalistikk er ressurskrevende og tar tid, derfor er det begrenset med den type saker. Alle journalister kan ikke bruker ukesvis på å lage en artikkel.

Anonymkode: 8eb1a...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har sommerferie nå de som drive med etterforskning. Dessuten tar de sakene lang tid. De må ha andre saker på trykk i mellomtiden. 

Anonymkode: a9bd7...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brød og sirkus holder befolkningen opptatt av noe. 

Anonymkode: a335d...627

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er midwtis det samme som big wigs?

Anonymkode: 0bd5b...2d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Journalister har som alle andre arbeidstid. I helgene har noen vakt. Det er ikke da scoopene presenteres.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...