Gå til innhold

Vurderer omskolering siden jeg ikke får til jobben.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utdanning som automatiker/elektriker men føler at uansett hvor jeg jobber så får jeg ikke jobben min til. Dette spiser veldig av meg og gjør meg smålig deprimert og gjør at jeg blir fort stresset på jobb når jeg ikke får til det jeg er satt til å gjøre. Noen gang i den grad at jeg skjelver, er på gråten og gruer meg til å dra på jobb. 

Jeg har egentlig vurdert omskolering i flere år men har samtidig akkurat kjøpt hus og prøver å bli gravid illa året så vet egentlig helt hvor jeg skal starte. Har heller ikke lyst til å si opp jobben og begynne på fulltidsstudie da det er jeg som tjener desidert mest i husstanden. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte eller hvor jeg kan få råd og veiledning. Har googlet masse men synes dette er vanskelig :(

hjelp! 

Anonymkode: dea04...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke får til jobben? Eller føler at du ikke får til jobben

AnonymBruker
Skrevet

For det første så eier jeg ikke fantasi med tanke på å være løsningsorientert så setter meg ofte i et hjørne hvor jeg ikke ser hvordan jeg skal fortsette videre. 

For det andre så er jeg veldig visuell av meg, noe jeg ofte prøver å forklare til sjefer og baser at de må enten vise meg eller tegne for meg hvordan de vil jeg skal gjøre ting med dette har blitt ignorert på samtlige plasser jeg har jobbet så når de da prøver å stå å forklare jobben for meg så blir det helt gresk. 

Har også ett lite snev av sosial angst som heller ikke gjør saken noe bedre 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

For det første så eier jeg ikke fantasi med tanke på å være løsningsorientert så setter meg ofte i et hjørne hvor jeg ikke ser hvordan jeg skal fortsette videre. 

For det andre så er jeg veldig visuell av meg, noe jeg ofte prøver å forklare til sjefer og baser at de må enten vise meg eller tegne for meg hvordan de vil jeg skal gjøre ting med dette har blitt ignorert på samtlige plasser jeg har jobbet så når de da prøver å stå å forklare jobben for meg så blir det helt gresk. 

Har også ett lite snev av sosial angst som heller ikke gjør saken noe bedre 😅

Da lurer jeg litt på hvordan du bestod eksamen? 

En annen ting. Har du prøvd dette? 

Hva skjer hvis jeg gjør slik? Okey da funket ikke den delen. Hva hvis jeg gjør dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det bra på eksamen men siden faget er så bredt som det er så er jeg borti mye jeg aldri har vært borti.

Hadde også en sjef på en av mine forrige jobber som jobbet aktivt med å bli kvitt meg og "fant" ting å ta meg på for å prøve å sparke meg. Skal sies at jeg hadde et motsvar på alt men hjalp jo ikke selvtilliten noe nevneverdig. 

Men føler rett og slett ikke jeg trives i yrket lenger

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det bra på eksamen men siden faget er så bredt som det er så er jeg borti mye jeg aldri har vært borti.

Hadde også en sjef på en av mine forrige jobber som jobbet aktivt med å bli kvitt meg og "fant" ting å ta meg på for å prøve å sparke meg. Skal sies at jeg hadde et motsvar på alt men hjalp jo ikke selvtilliten noe nevneverdig. 

Men føler rett og slett ikke jeg trives i yrket lenger

Så i bunn og grunn er det jobben som ikke har gitt deg god nok opplæring. 

Selv er jeg en likanes type så har aldri hatt problemer med å si til sjefen eller sjefen til sjefen at du får komme deg hit å vise meg. Ellers blir det bare krøll her. Hva skjer hvis du drar en slik en?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg føler jeg mangler opplæring på jobb og har hatt lyst og sakt i fra at jeg har lyst til å lære mer. Var veldig på det når jeg var på intervju til den jobben jeg er i nå at jeg skulle læres opp i en hel del, men når arbeidsdagen har begynt og alt er hektisk så blir det aldri tid til dette. 

Jeg vet selv jeg kan være litt dårlig på å si i fra og er redd for å virke masete men kjenner også jeg drømmer meg litt tilbake til den tiden jeg jobbet i butikk og den tryggheten av at jeg kunne hele butikken ut og inn og alltid hadde et svar å gi om noen spurte meg om noe.

AnonymBruker
Skrevet

Hm i en sånn type jobb må man være løsningsorientert,nyskjerrig spørre og grave og opptatt av å tilegne seg kunnskap selv.

Anonymkode: 257ba...365

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har utdanning som automatiker/elektriker men føler at uansett hvor jeg jobber så får jeg ikke jobben min til. Dette spiser veldig av meg og gjør meg smålig deprimert og gjør at jeg blir fort stresset på jobb når jeg ikke får til det jeg er satt til å gjøre. Noen gang i den grad at jeg skjelver, er på gråten og gruer meg til å dra på jobb. 

Jeg har egentlig vurdert omskolering i flere år men har samtidig akkurat kjøpt hus og prøver å bli gravid illa året så vet egentlig helt hvor jeg skal starte. Har heller ikke lyst til å si opp jobben og begynne på fulltidsstudie da det er jeg som tjener desidert mest i husstanden. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte eller hvor jeg kan få råd og veiledning. Har googlet masse men synes dette er vanskelig :(

hjelp! 

kanskje litt kynisk å spørre nå siden du er så fortvilet, men har selv vurdert elektro, svak strøm. må du være spesielt god i matematikk for å jobbe som elektriker? er det mye tall og hoderegning når du jobber?

Anonymkode: 39495...c02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hjelp! 

Handler dette om dårlig selvtillit, elendig opplæring/veiledning, eller om et genuint ønske om å bytte yrke?

Anonymkode: 8c61b...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...