AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Jeg er en kvinne i starten av 30-årene med et stort ønske om barn. Jeg er så lei meg for jeg ønsker så innmari å bli mor.. Jeg har høyere utdanning, en bra jobb i det offentlige med bra lønn og gode arbeidsforhold. Jeg har ingen studiegjeld og har arvet en leilighet i Oslo, så jeg har heller ingen boliglån. Jeg har vært veldig, veldig heldig! Jeg kunne gitt så mye til et barn som har blitt forlatt av foreldrene, men det er jo nærmest umulig å adoptere når man ikke er gift/ er i samboerskap selv for de som er gift er det kjempe vanskelig å få adoptere et barn. Jeg kunne gitt et barn sååå godt liv og lagt til rette for at barnet får bra barndom. Jeg kan selvfølgelig bli fosterforelder, men jeg er redd for at barnet etterhvert går tilbake til foreldrene og glemmer om meg. Det er jo ikke det samme som å adoptere. Jeg kan også få barn selv uten en mann, men jeg er redd for at barnet vil hate meg for det valget. Adopsjon høres så perfekt ut og jeg hadde reddet jo barnet fra fattigdom. Jeg kommer nok til å gå glipp av noe av det fineste man kan oppleve- bli forelder og ja, jeg har reist verden rundt, utdannet meg, spist på fancy restauranter og kjøpt Manolo blahnik sko. Men for meg er det ingenting som erstatter den følelsen:( jeg måtte bare slippe ut tankene mine et sted.. Anonymkode: 875f8...d62 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Da må du nesten bare sette i gang prosessen med adopsjon eller donor. Det er de av oss med fedre som likevel vokste opp uten fordi de var ubrukelige Anonymkode: 2a097...5f8 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må du nesten bare sette i gang prosessen med adopsjon eller donor. Det er de av oss med fedre som likevel vokste opp uten fordi de var ubrukelige Anonymkode: 2a097...5f8 Men det er vel noe annet når barnet vet at moren er alenemor fordi faren er ubrukelig enn når barnet vet at moren ble alenemor med vilje.. Anonymkode: 875f8...d62
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men det er vel noe annet når barnet vet at moren er alenemor fordi faren er ubrukelig enn når barnet vet at moren ble alenemor med vilje.. Anonymkode: 875f8...d62 Det går som regel bedre med donorbarna. For de ble ikke sviktet/forlatt av far. De har en mor som ønsket de ekstremt mye. Forøvrig så er det ikke nødvendigvis sånn at man redder det barnet man adopterer. Anonymkode: 1294f...e45 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Har du sjekket litt om hvordan det går med donorbarn, kanskje det går bedre enn du tror. Jeg hadde nok opplevd det bedre dersom barnet har mitt gen, kanskje litt merkelig, men er bare sånn jeg føler det. Anonymkode: 4b843...221 1
AprilLudgate Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Tja. Adopsjon finnes fordi barn har et behov. Prøverør med donor finnes fordi enslige/par har et behov. Man velger ikke adopsjon for å «redde et fattig barn fordi dyre reiser og designersko ikke lengre gir meg mening». Du trenger nok å tenke mer grundig gjennom det praktiske og hverdagen med barn før du setter igang. Hvem skal overta når du er syk i kortere/lengre perioder, hvordan få hentet og levert i tide i bhg/skole, har du kapasitet til evt sykt barn som må ha en forelder som tar ut pleiepenger etc. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Kan du ikke vente til du finner en mann? Sikkert 40-50% av menn på din alder har vel ikke barn enda. Enten det er snakk om biologiske eller adopterte barn synes jeg det er helt uholdbart å bevisst frata barnet muligheten til å vokse opp med både ei mor og en far. Hilsen alenepappa som ser hvor sårt det er for mitt barn når de andre barna snakker om mødrene sine. Anonymkode: 762ea...2ab
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Det er flere som ønsker å adoptere enn barn frigitt for adopsjon til Norge. Ikke behov for å redde noen. Adoptivbarn har relativt ofte utfordringer, gjerne som vises etter hvert. Det går bra med donorbarna og ingenting tilsier at de har for vane å hate verken sine foreldre eller andre. Du må åpenbart skaffe deg mye mer kunnskap om temaet før du vurderer å få barn på denne måten. Anonymkode: 62e93...3ab 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Hvorfor ønsker du så intenst å drive med menneskehandel? «Redde fra fattigdom». Litt motbydelig… Anonymkode: 59d33...ea8 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ønsker du så intenst å drive med menneskehandel? «Redde fra fattigdom». Litt motbydelig… Anonymkode: 59d33...ea8 DETTE!!!!!! Kvalmt utsagn å såkalt "redde fra fattigdom"…. White saviour complex Anonymkode: d75cb...fa2 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Å tro at man redder et barn ved å adoptere er helt feil innstilling. Du adopterer fordi du vil ha barn, ikke for å redde barnet. Som enslig kvinne kan du for øvrig blir gravid uten å være i et forhold med en mann. Men så mye klaging som er det er fra alenemødre om penger og manglende tilpasning, så syns jeg faktisk det er bra at man ikke lager flere alenemødre enn nødvendig gjennom adposjon. Anonymkode: 06aa4...944 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 10.22): DETTE!!!!!! Kvalmt utsagn å såkalt "redde fra fattigdom"…. White saviour complex Anonymkode: d75cb...fa2 Hvordan vet DU at jeg er hvit? Hva har eller en hudfarge med dette å gjøre? Og hvorfor er det galt når en hvit person vil adoptere? Til din informasjon så har jeg selv utenlandsk bakgrunn. Og jeg kjenner folk som har blitt gitt bort av biologiske foreldre fordi de levde i fattige land med forferdelige vilkår. De ble adoptert av "hvite foreldre" og ser i dag på adoptivforeldre som biologiske foreldre. Anonymkode: 875f8...d62 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 10.22): Å tro at man redder et barn ved å adoptere er helt feil innstilling. Du adopterer fordi du vil ha barn, ikke for å redde barnet. Som enslig kvinne kan du for øvrig blir gravid uten å være i et forhold med en mann. Men så mye klaging som er det er fra alenemødre om penger og manglende tilpasning, så syns jeg faktisk det er bra at man ikke lager flere alenemødre enn nødvendig gjennom adposjon. Anonymkode: 06aa4...944 Hva om jeg adoptere fordi jeg vil redde et barn og fordi jeg ønsker selv barn? Det er jo nesten 700 kvinner som hvert år velger å få barn via donor. Mange av dem blir alenemødre med vilje og de trives jo med det. Anonymkode: 875f8...d62 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 10.22): Å tro at man redder et barn ved å adoptere er helt feil innstilling. Du adopterer fordi du vil ha barn, ikke for å redde barnet. Som enslig kvinne kan du for øvrig blir gravid uten å være i et forhold med en mann. Men så mye klaging som er det er fra alenemødre om penger og manglende tilpasning, så syns jeg faktisk det er bra at man ikke lager flere alenemødre enn nødvendig gjennom adposjon. Anonymkode: 06aa4...944 Er jo også forskjell på en dame som har blitt forlatt og såret av mannen sin vs. en som gjør alt med vilje. Anonymkode: 875f8...d62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 Fløff skrev (På 2021-8-8 den 10.00): Tja. Adopsjon finnes fordi barn har et behov. Prøverør med donor finnes fordi enslige/par har et behov. Man velger ikke adopsjon for å «redde et fattig barn fordi dyre reiser og designersko ikke lengre gir meg mening». Du trenger nok å tenke mer grundig gjennom det praktiske og hverdagen med barn før du setter igang. Hvem skal overta når du er syk i kortere/lengre perioder, hvordan få hentet og levert i tide i bhg/skole, har du kapasitet til evt sykt barn som må ha en forelder som tar ut pleiepenger etc. Herregud, jeg nevnte dette med reiser og dyre sko fordi hver gang jeg nevner til mine venner at jeg ønsker barn så sier de alltid å si at man kan finne lykken og mening i livet ved å reise, ha bedre råd og utvikle seg selv som person. Jeg har aldri sagt at jeg ønsker et barn fordi jeg er ulykkelig eller fordi jeg ikke får glede av shopping! Anonymkode: 875f8...d62 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå