AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #21 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså... 1500 kr for 45 minutter. Smak litt på den timebetalingen. La oss si de har vanlig arbeidsdag med 8-10 pasienter på den tiden. Opp til 15000 pr dag i lønn, Du skal søren i meg leie dyrt skal det forsvares. Har aldri vært borte i private psykologer som har sekretær. Selv ikke de som jobber sammen med flere. Det er rett og slett horrible priser. 500 kr for 45 minutter er mye det også, men det hadde jeg forstått. Anonymkode: 9ac6d...cdb Tror neppe de fleste psykologer jobber 10 - 12 timers dager som de må gjøre med ditt anslag. Anonymkode: dfce1...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #22 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men altså... 1500 kr for 45 minutter. Smak litt på den timebetalingen. La oss si de har vanlig arbeidsdag med 8-10 pasienter på den tiden. Opp til 15000 pr dag i lønn, Du skal søren i meg leie dyrt skal det forsvares. Har aldri vært borte i private psykologer som har sekretær. Selv ikke de som jobber sammen med flere. Det er rett og slett horrible priser. 500 kr for 45 minutter er mye det også, men det hadde jeg forstått. Anonymkode: 9ac6d...cdb For en næringsdrivende må du trekke fra ca 1/3 eller mer for å komme ned i vanlig brutto lønnsinntekt for en ansatt. Så si en timepris på 1000. Så kommer alle kostnadene for praksisdriften. Og skatt. Og så skal de ha en timelønn som er passende for 6 års utdannelse og det ansvaret de har. Du kan jo gjøre øvelsen den motsatte veien. Tenk deg til en timelønn/årslønn du synes passer for en privatpraktiserende psykolog med 6 års utdannelse, og kanskje spesialisering på toppen. Så tenker du gjennom alle utgiftene som skal dekkes til stat og praksis, så alle forsikringer. Så ser du hva du kommer opp med. Anonymkode: 309a3...9d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 9. august 2021 #23 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men altså... 1500 kr for 45 minutter. Smak litt på den timebetalingen. La oss si de har vanlig arbeidsdag med 8-10 pasienter på den tiden. Opp til 15000 pr dag i lønn, Du skal søren i meg leie dyrt skal det forsvares. Har aldri vært borte i private psykologer som har sekretær. Selv ikke de som jobber sammen med flere. Det er rett og slett horrible priser. 500 kr for 45 minutter er mye det også, men det hadde jeg forstått. Anonymkode: 9ac6d...cdb Hvordan får du 15 000 per dag i lønn? Ingen psykologer har 8-10 pasienter hver dag, kanskje 4-5. Med en timepris på 1500 får de 6000-7500 inn den dagen. Men det er jo ikke det de får i lønn. 6000 minus alle utgiftene som er nevnt i tråden her (skatt, forsikringer, leie av lokaler, lønn med pensjon, tilgang på sikre journalsystemer, utstyr, IT-support, betale for eventuelle tester man bruker ++). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #24 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hæ ? Tjener en offentlig psykolog på dps bare 800.000 brutto i året ? Anonymkode: a5bd7...ba0 Ja. Grunnlønn som psykolog ved Ahus og Oslo universitetssykehus starter på rundt 500.000, og øket gradvis. Største økningen er når man blir spesialist. Her er grunnlønn på overnevnte sykehus 760.000. Kommunen ligger omtrent likt. Anonymkode: 86376...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #25 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men altså... 1500 kr for 45 minutter. Smak litt på den timebetalingen. La oss si de har vanlig arbeidsdag med 8-10 pasienter på den tiden. Opp til 15000 pr dag i lønn, Du skal søren i meg leie dyrt skal det forsvares. Har aldri vært borte i private psykologer som har sekretær. Selv ikke de som jobber sammen med flere. Det er rett og slett horrible priser. 500 kr for 45 minutter er mye det også, men det hadde jeg forstått. Anonymkode: 9ac6d...cdb Du har lite forståelse for hvor krevende det er å ha pasienter i terapi ser jeg. Ingen har 8-10 om dagen. Da måtte man møtt opptil 50 ulike mennesker i uken. I jobben min er det helt essensielt at jeg husker hver eneste pasient, hver eneste historie og hvordan møte akkurat denne på en god måte for at terapien skal bli nyttig og god. Da er det mer enn nok med 4-5 om dagen. I tillegg er man pliktig til å føre journal, som man gjør utenom samtalen. Man bruker også tid på å forberede seg til hver time. I det ligger det både å omstille seg fra forrige pasient for å møte neste på en god måte og å forberede innholdet for samtalen. Anonymkode: 86376...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #26 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil tro at en månedslønn på 250 000 til 300 000 vil dekke ganske mye mer enn strøm og leie av lokale. Anonymkode: 9ac6d...cdb Mye av det er MVA og diverse skatter. Anonymkode: a85b5...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #27 Del Skrevet 9. august 2021 De har gått 6 år på et krevende studie og kunne brukt kunnskapen på andre områder. Consulting, forskning etc. 1 million i lønn er fortjent for psykologer. Anonymkode: a85b5...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #28 Del Skrevet 9. august 2021 En rørlegger/elektriker/mekaniker er også fort vekk 1000 - 1500,- timen, ingen som stusser på det? Anonymkode: 8e835...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå