Gå til innhold

Baby med omgangssyke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hele huset har vært rammet av omgangssyken og minste på 9 mnd var desverre ingen unntak. Hun ble veldig trøtt ved 17 tia og la hu for en liten dupp. Klokka 18 våkna hun og spydde kjempemye. Etter ett par runder med oppkast ringte vi legevakten da hun ikke klarte å holde på noe som helst. Vi fikk beskjed om å morsmelk i små mengder og følge nøye med på bleia. 

Siste bleia med tiss i var kl 18, og siden den tid har hun egentlig kastet opp alt. Har gitt hun 5 ml med morsmelk om gangen med en medisinsprøyte, men 95% kommer i retur. Ringte legevakten igjen men kjenner jeg er litt stressa over tissebleiene. Vet jeg sikkert er hysterisk men skal de virkelig gå så lenge uten tilsyn fra lege når de ikke har tissa på minst 6 timer? 

Han på legevakta mente også at morsmelken sikkert gjorde hun mer kvalm og at jeg heller skal gi hu cola eller saft, noen som vet om dette stemmer? 

Anonymkode: 398ba...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser jeg har surret litt når jeg har skrevet, er helt utslitt. Legevakten mente ihvertfall at vi skulle vente enda litt til før tilsyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tørre bleier mer enn 12 timer bør lege se på barnet. Ikke cola sukker og kullsyre gjør det verre. 

Anonymkode: 659a1...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tørre bleier mer enn 12 timer bør lege se på barnet. Ikke cola sukker og kullsyre gjør det verre. 

Anonymkode: 659a1...c5a

Takk for svar! Ja var liksom det jeg synes å ha fått med meg også så ble litt overrasket over svaret jeg fikk siste gangen jeg ringte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...