AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Min samboers ekskone ble syk og har vært dårlig det siste halvåret. Hun kunne derfor ikke stelle istand til konfirmasjon til sønnen sin. Jeg og samboer tok derfor på oss ansvaret, og ordnet alt til konfirmasjonen, fra A til Å. Vi ordnet lokale, invitasjoner, mat og taler, alt som hører med. Det var mange som ville hjelpe til i starten,men alle meldte avbud når det kom til stykket. Jeg og samboer stod igjen med alt jobben. Og jeg synes vi greide det fint, til tross for omstendighetene. Jeg har en liten 1 åring og er gravid med nummer 2. Vi stelte istand til konfirmasjon på det lokale vel huset. Vi valgte å gjøre det enkelt, serverte snitter, kaffe og kake. Konfirmanten fikk velge seg en dress, og vi pyntet lokalet til fest. I ettertid har vi blitt kritisert for dette. Svigermor mener at jeg bare stod og viste frem bunaden min, og gjorde ingenting fornuftig på konfirmasjonen. Ekskona til samboer mener at vi gjorde det så billig som mulig og sa hun begynte å grine da hun så lokalet. Videre var de skuffet over at det ikke var bilde av Konfirmanten på kaken, og utvalget kaker var dårlig. Her har jeg og samboer stått på som helter for å stelle istand dette, ikke har vi fått nor hjelp hverken økonomisk eller praktisk. Det var ingen som bakte så mye som en kake til konfirmasjonen. Jeg stod kvelden før og bakte 5 kaker. Vi valgte å spe på med fruktfat og is slik at det skulle være nok dessert til alle. Dette ble vi også kritisert for. Det eneste vi fikk var en gjesteliste så lang som ett uår og beskjed om å stelle istand en konfirmasjon. Vi gjorde det beste ut av det budsjettet og de ressursene vi hadde. Samboer forteller meg at jeg ikke må ta meg nær av kommentarene til svigermor og eksen hans, men jeg blir så oppgitt. Føler at utakk er verdens lønn. Hva hadde skjedd hvis vi hadde rygget ut slik som de andre? Da hadde det ikke blitt noen konfirmasjon! Jeg har så lyst til å ta igjen med samme mynt og svare frekt tilbake, men føler det vil stille meg i enda dårligere lys. Anonymkode: 1cce1...5e6 49
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Fuck'em. Hadde konfirmanten en fin dag?
Fjaselina Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Du må berre la det passere uten å la sure og teite kommentarar gå inn på deg. Det er lett å kritisere når ein kanskje egentlig har dårlig samvittighet for å ikkje ha gjort noko. Syns det er rart at ingen andre kunne bidra. Er du sikker på at det vart kommunisert godt i forkant?? 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 7. august 2021 Først av alt... Har ikke foreldrene spart opp til konfirmasjon? Jeg hadde sendt halvparten av regningen til mor.. Jeg planlegger konfirmasjon nå, og står helt alene med det, eneste er at jeg vet at jeg kommer til å dele utgiftene med far selv om det eneste han kommer til å gjøre er å dukke opp.. Jeg syntes du godt kan svare både svigermor og mor til barnet at hadde det ikke vært for deg og dere hadde det ikke blitt noe konfirmasjon, og syntes de det var for dårlig så burde det ha hjulpet til. Maken til oppførsel. Anonymkode: b3920...c1b 112
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 Ikke bry deg - det er en grunn til at det er en ex…. Men til neste gang: be gjestene bidra med kaker osv. Mange synes det er hyggelig å kunne bidra. Anonymkode: 4764e...146 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 7. august 2021 Jeg synes du skal svare for deg, ikke være en dørmatte. Men ikke vær frekk, vær konstruktiv og tydelig. Hvis svigermor klager på kakeutvalget, så sier du at du bakte 5 kaker, hvor var hennes bidrag? Samme til mor, om hun var syk selv, så kunne hun engasjert sin familie eller venninner til kakebaking og andre oppgaver. Til svigermor sier du også at du og mannen fikset hele konfirmasjonen på kort varsel, gjorde absolutt alt, og denne utakknemligheten vil du ikke høre mer om fra folk som ikke bidro en flekk. Få de til å ta litt selvkritikk. Anonymkode: 3a986...f8b 144
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Det var vel du som ordnet bursdag og...bare tull tråder her inne Anonymkode: 420f0...b5a 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Jeg syns faktisk at det er foreldrene, og kun dem, som har ansvaret og skal ha jobben med å arrangere en konfirmasjon. Når mor er syk, er det far. Hvorfor måtte det være så lavbudsjett? Hvorfor kunne noen presentere far med en gjesteliste som måtte følges, far og mor og konfirmant bestemmer selvsagt det. Henvis alle som klager til far. Hans sønn, hans valg av alt, hans gjennomføring. Hvorfor bakte ikke han fem kaker? Hvorfor var det ikke middag? Var alt superfint, og konfirmanten fornøyd, hvorfor hører du på denne kritikken? Anonymkode: a8bfc...749 28
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Bortsett fra at snitter er skikkelig kjip i alt annet enn begravelse, så er det ikke noe å bry seg om hva de andre sier. Anonymkode: 160af...aee 29
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Det kunne vært min svigerfamilie. 😂 Noen folk er bare sånn. Anonymkode: 5a4a6...28d 3
Lønnesirup01 Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Hvem er det som har kommunisert disse kommentarene til deg? Har hans eks og svigermor sagt det direkte? Eller er det via din eksmann? Mannen din er jo guttens far, og skal svare i dette tilfellet. Han er ansvarlig for å sette både sin mor og sin ekskone på plass. Jeg synes heller ikke han skal videreformidle slike usaklige kommentarer til deg, dersom det er det som har skjedd. Videre så er konfirmasjon noe mor og far setter av penger til. At hun er syk betyr ikke at hun ikke kan betale. En konfirmasjon er ikke noe som kommer bardust på. Hvis konfirmasjonen må holdes for halvt budsjett (går utifra at din mann fortsatt har satt av penger), så står det på henne. 26
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 (endret) Jeg synes at dere var utrolig flinke som klarte å ordne alt dette. Hva forlanges egentlig av et konfirmasjonsselskap i dag? Antall gjester, type middag og kaker? Og lokaler? Det har jeg hørt at kan være vanskelig å skaffe. Hvor mye skal det koste for å være akseptabelt? vi hadde bare svært lite styr til våre, helt etter deres ønske. Endret 7. august 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 Jeg skjønner heller ikke dette med snitter. Hva har mors sykdom med menyen å gjøre? Snitter hører hjemme i begravelser, lunsj på jobben og i verste fall veldig dåp/navnefest. Anonymkode: 9aec9...eb4 25
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Vet du hva? Stemor selv her å har hatt mine to runder med konfirmasjon og det eneste jeg reagerer på her er snitter??! Her har konfirmantene fått si sin mening om mat på den store dagen, innenfor rimelighetens grenser, det er deres dag. Nå gjorde dere deres for å få til denne dagen, men samtidig så trenger dere ikke gå i konflikt heller selv om noen mener noe. Håper konfirmanten hadde en fin dag, tiltross for at mamman var syk og kanskje ikke alt ble sånn som «alle» ville… Anonymkode: 2fdc6...a69 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 Hvemsomhelst skrev (11 minutter siden): Jeg synes at dere var utrolig flinke som klarte å ordne alt dette. Hva forlanges egentlig av et komfirmasjonsselskap i dag? Antall gjester, type middag og kaker? Og lokaler? Det har jeg hørt at kan være vanskelig å skaffe. Hvor mye skal det koste for å være akseptabelt? vi hadde bare svært lite styr til våre, helt etter deres ønske. Lokale blir jo gjerne booket 1-3 år i forkant, så der kan mor ta selvkritikk også. Likedan at hun ikke har planlagt ting i god tid med far og sønn, så som meny og stilnivå. Jeg tenker konfirmasjon er hvite duker, levende lys, friske blomster, middag og taler. Men det kan man jo ordne hvorsomhelst. Anonymkode: 3a986...f8b 12
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Lokale blir jo gjerne booket 1-3 år i forkant, så der kan mor ta selvkritikk også. Likedan at hun ikke har planlagt ting i god tid med far og sønn, så som meny og stilnivå. Kommer an på hvor de bor, på bygda kan det gå å bestille samme år. Har jo vært korona også nå, så mye usikkerhet rundt tidspunkt for konfirmasjoner. Anonymkode: 3a866...b29 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #17 Skrevet 7. august 2021 Jeg hadde steila hvis mannen min hadde arrangert en konfirmasjon for vårt barn, og bare bestemt at det skulle være enkelt, billig, snitter og is og oppskåret frukt til dessert (hvorfor kjip dessert, dere hadde jo ikke middag?). Så de har jo rett, dere valgte å gjøre det så billig og enkelt som mulig. Noe spesielt styr fordi moren ikke deltok behøvde det ikke vært, kaker kan kjøpes (MAT kan kjøpes og leveres, veldig enkelt med catering), og en far er ikke veldig flink som booker et lokale og pynter det. Det skal litt mer til enn «konfirmanten fikk velge seg en dress» og taler. De andre rygget ikke ut. Det var ikke de andres ansvar som dere tok på dere, det var ene og alene fars ansvar hele tiden. Anonymkode: a8bfc...749 28
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 Hvorfor tok ikke mannen din mer ansvar? Hvorfor bakte han ikke? Hvorfor lar han dem kritisere deg? Her er det mye feil med mannen din. De andre kan du ikke endre selv om de åpenbart er noen utakknemlige fjols Anonymkode: ead84...b95 20
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 Det er sikkert to sider her, og det høres jo LITT kjipt ut, men så var jeg ikke der. Det dere kan spørre dere selv om er hvordan ville dere gjort det når 1åringen skal konfirmeres? For hvis dere ville lagt inn mer innsats og ikke minst penger der, så er dere shitty mennesker. Kun dere som vet. Anonymkode: c389b...3ca 24
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboers ekskone ble syk og har vært dårlig det siste halvåret. Hun kunne derfor ikke stelle istand til konfirmasjon til sønnen sin. Jeg og samboer tok derfor på oss ansvaret, og ordnet alt til konfirmasjonen, fra A til Å. Vi ordnet lokale, invitasjoner, mat og taler, alt som hører med. Det var mange som ville hjelpe til i starten,men alle meldte avbud når det kom til stykket. Jeg og samboer stod igjen med alt jobben. Og jeg synes vi greide det fint, til tross for omstendighetene. Jeg har en liten 1 åring og er gravid med nummer 2. Vi stelte istand til konfirmasjon på det lokale vel huset. Vi valgte å gjøre det enkelt, serverte snitter, kaffe og kake. Konfirmanten fikk velge seg en dress, og vi pyntet lokalet til fest. I ettertid har vi blitt kritisert for dette. Svigermor mener at jeg bare stod og viste frem bunaden min, og gjorde ingenting fornuftig på konfirmasjonen. Ekskona til samboer mener at vi gjorde det så billig som mulig og sa hun begynte å grine da hun så lokalet. Videre var de skuffet over at det ikke var bilde av Konfirmanten på kaken, og utvalget kaker var dårlig. Her har jeg og samboer stått på som helter for å stelle istand dette, ikke har vi fått nor hjelp hverken økonomisk eller praktisk. Det var ingen som bakte så mye som en kake til konfirmasjonen. Jeg stod kvelden før og bakte 5 kaker. Vi valgte å spe på med fruktfat og is slik at det skulle være nok dessert til alle. Dette ble vi også kritisert for. Det eneste vi fikk var en gjesteliste så lang som ett uår og beskjed om å stelle istand en konfirmasjon. Vi gjorde det beste ut av det budsjettet og de ressursene vi hadde. Samboer forteller meg at jeg ikke må ta meg nær av kommentarene til svigermor og eksen hans, men jeg blir så oppgitt. Føler at utakk er verdens lønn. Hva hadde skjedd hvis vi hadde rygget ut slik som de andre? Da hadde det ikke blitt noen konfirmasjon! Jeg har så lyst til å ta igjen med samme mynt og svare frekt tilbake, men føler det vil stille meg i enda dårligere lys. Anonymkode: 1cce1...5e6 Om stesønnen var fornøyd så var jo dagen vellykket! Jeg skjønner du er skuffet, og for noen utakknemlige fjols! Gi deg en klapp på skuldra og si "godt jobba!" Anonymkode: aa079...a80 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå