AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Dere som har hatt eller har en kjæreste som ikke var den han/hun utga seg for å være, hvordan ble han/hun avslørt? Hva slags røde flagg så dere i forkant? Fortell meg deres historie. Anonymkode: bcc8c...77e 1
Vestkantfrue Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 I starten var alt kjempe fint, perfekt og han var så hensynsfull. Ga meg masse oppmerksomhet. Så ble jeg trygg på han og etter det virket det som han slapp alt litt. Begynte med små løgner, dro på turer ( nach med jenter og dro på tur med andre single jenter på tur nr 2) forventet at jeg skulle ha all verdens tillit samme hvor mye han såret meg. Han forstod ikke hva som såret meg, enda jeg sa det. Forstod ikke grensene mine. På slutten var jeg så utmattet av forholdet at jeg sov i nesten over ett døgn. Lå bare i sengen. Så tok jeg meg sammen. Tenkte selvrespekt. Og avsluttet det. Selve bruddet er kanskje ikke det vanskelige men det vanskelige jeg syns er følelsen av at han ikke bryr seg om bruddet (forsøkte å snakke litt men han hadde vondt i hodet), og følelsen av at jeg var så lite verdifull. Det er tyngst. Og jeg sa at siste turen var dårlig tidspunkt for forholdet så sier han at han drar likevel…for meg er det vanskelig å starte forholdet på nytt. Jeg klarte ikke å fortsette 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 «Alle har en eks som er psykopat»😝😉 Anonymkode: 0b346...c56 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Føde flagg: Flyttet raskt inn hos meg. Viktig og gi meg godt inntrykk av familien sin (var ikke en bra familie). Mange samboere og gale exer. Ringte meg hele tiden når jeg ikke var hjemme. Veldig flink til og si unnskyld. Skulle alltid imponere gjester med og lage maten selv. Små unødvendige løgner. Veldig kranglete og måtte alltid ha rett. Store røde flagg ble chlamydia, psykisk og fysisk vold, voldtekt. Avslørt etter bruddet med manipulasjon, fysisk vold, overvåking, ny kjæreste uten meninger, løgner, og den evige kampen om barna. Anonymkode: d1ac7...846 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Alle har en eks som er psykopat»😝😉 Anonymkode: 0b346...c56 Nei heldigvis ikke. Men de som har det vil slite i mange år. Anonymkode: d1ac7...846 23
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Sa at han elsket meg nesten med en gang vi hadde truffet hverandre, kunne ikke forstå at jeg syntes det var rart. Veldig store grandiose ord om meg som person og hvor utrolig jeg var. Lite eller ingen sympati når jeg var lei meg eller gråt. Alltid noen andre det var noe galt med. Dette pakket han inn så godt at jeg ikke merket det selv før andre påpekte det. Aldri noe galt med han, han var alltid offeret. I det hele tatt, man blir hjernevasket så langsomt at det er umulig å merke. Anonymkode: e1965...802 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Dette overforbruket og misbruket av disse ordene er totalt ute av kontroll. Anonymkode: 405b8...fe2 14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Jeg var så utrolig usikker på meg selv, forholdet vårt, han, ja alt! Følte alt gikk for fort og utenfor min kontroll. Jeg gråt og gråt, men klarte ikke sette ord på følelsene mine. Dette var helt i starten og han holdt meg og trøstet meg og klarte å klemme ut ei tåre som medfølelse. Gjorde et stort nummer utav at jeg fikk ham til å gråte av medfølelse, han som aldri gråt. Når jeg tenker tilbake på akkurat den hendelsen var det så åpenlyst falskt. Han tok over livet mitt fullstendig og på en så slu måte at jeg ikke fikk det med meg før det var for sent og jeg satt i saksa. Det endte med fullstendig nervøst sammenbrudd og innleggelse på diverse institusjoner på østlandet. Anonymkode: 8d8d3...3c0 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Jeg hadde en kjæreste som løy mye. Han var treningsavhengig og løy ofte om at han skulle gjøre andre viktige ting enn trening. Han avslørte seg selv flere ganger Anonymkode: 165f9...2ff
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette overforbruket og misbruket av disse ordene er totalt ute av kontroll. Anonymkode: 405b8...fe2 Enig. Er altfor mange som tror at de har møtt på en psykopat, når det i realiteten var en drittsekk. Folk skjønner ikke forskjellen. Anonymkode: 6fc00...46f 13
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Enig. Er altfor mange som tror at de har møtt på en psykopat, når det i realiteten var en drittsekk. Folk skjønner ikke forskjellen. Anonymkode: 6fc00...46f Jo, mange skjønner forskjellen-det blir heldigvis mer informasjon der ute, det er nemlig mange av dem. Røde flagg: Tidlig med intens interesse og lovnader om framtiden så trakk han seg litt tilbake ( test ) for å så være på igjen, deretter begynte han med varm/kald oppførsel, startet også med triangulering av tidligere eks og sjalusifabrikkering, det var også annen minipulasjon og stygge episoder, når jeg nevnte det var det jeg som var for sensetiv, det var jo bare en spøk, var aldri ggod nok uansett hva jeg gjorde. Til slutt ville jeg ikke møte han, da var det store ord og lovnader igjen, når jeg først møtte han var han en del sint og bare forlot meg, kanskje noen timer så kom han tilbake. Etter en ekstem sårende episode han utsatte meg for ringte alarmbjellene så kraftig at jeg konfronterte han med alt, brøt kontakten og så meg aldri tilbake. Fikk tilbake livsgnist, energi, mitt gode humør og ståpåvilje. Anonymkode: 9afa3...df1 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Endte med 5 bevepnet politi hentet han og holdt han i avhør i 3 dager Anonymkode: 349df...f66 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Endte med 5 bevepnet politi hentet han og holdt han i avhør i 3 dager Anonymkode: 349df...f66 Men han snakket seg vel fri og skyldte på deg? Anonymkode: d1ac7...846
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Det var ikke jeg som avslørte det i den forstand, det var det psykologen som gjorde. Og da ble han rasende, og kom hjem til meg å skjelte å smelte på den ubrukelige psykologen. Alle brikkene har falt på plass i etterkant. Tegn i forkant var impulsiv personlighet, urealistiske tanker om seg selv og planer fremover, stor seksuell lyst og 'utsvevende' seksualitet, løgn, manipulasjon, og mangler på anger og sympati. I tillegg spilte han et spill for galleriet, så de fleste merket ikke hvor psykisk syk han var før det klikket helt, og han ble lagt inn. Anonymkode: d48a9...26f 6
vestavind Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Er altfor mange som tror at de har møtt på en psykopat, når det i realiteten var en drittsekk. Folk skjønner ikke forskjellen. Anonymkode: 6fc00...46f De som har møtt en psykopat vet forskjellen. Tror få vet hva en psykopat er før de har møtt en...da vet de det. 9
vestavind Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 vestavind skrev (Akkurat nå): De som har møtt en psykopat vet forskjellen. Tror få vet hva en psykopat er før de har møtt en...da vet de det. Det er stoooooor forskjell på drittsekk og psykopat. 5
Silva Pluvialis Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 (endret) vestavind skrev (På 8.8.2021 den 2.57): Det er stoooooor forskjell på drittsekk og psykopat. Ja. Veldig mange vet, derimot, ikke forskjellen. Psykopati (dyssosial pf) er en alvorlig personlighetsforstyrrelse med svært spesifikke tegn og reaksjonsmønstre. Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Jeg vet ikke om min eks er noe av dette, men han var nå ikke helt riktig skrudd sammen. Han var så fantastisk og støttende i starten av forholdet, så jeg trodde han var sånn alle årene vi var sammen. Det som egentlig skjedde var at han etterhvert begynte å snakke drit om meg, jeg kunne ikke gjøre noenting riktig og alt var feil. Jeg hadde ikke venner, jeg var ikke god i jobben min (så den kunne jeg jo egentlig bare slutte i å gå hjemme), jeg fikk ikke til å holde huset rent, jeg var feit (med en bmi på 18-19). Jeg flyttet til hans hjemsted, han begynte å si hvor kjip vennene mine fra mitt hjemsted var, hvor kjip familien min var, og på den måten holdt jeg kontakten med de på et minimum. Det er mye annet som skjedde og, men dette er vel det som skjedde direkte mot meg. Ellers prøvde han alltid å virke så god som mulig utad. Han gjorde innimellom feil på jobb, men det var jo selvfølgelig alle andres feil. En gang hadde noen klaget til sjefen, han lo da han fortalte det og klarte å snakke seg ut av det. Jeg kjente jo han godt igjen i det han fortalte at klagen gikk ut på og tenkte jeg egentlig at den klagen var berettiget, og var overrasket over at ingen hadde klaget på det før. Jeg så det ikke selv da. Jeg ble deprimert, men kunne ikke forstå hvorfor, for livet mitt var jo så bra. Til slutt gjorde han det slutt med meg, han orket ikke en som var deprimert. Han mente at jeg ikke kom til å klare meg alene og at det ikke var nødvendig for meg å flytte tilbake til mitt hjemsted, jeg hadde jo ingen der. En uke etter at jeg hadde flyttet tilbake til mitt hjemsted fikk jeg plutselig sove igjen, jeg pustet lettere og følte meg ikke lengre deprimert. Anonymkode: 1ac1d...497 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Og både venner og familie sto klar da jeg flyttet hjem igjen. Så fra å selv ikke tro at verken venner eller familie hjemmefra brydde seg om meg har jeg nå er rikere sosialliv enn jeg har hatt på mange år. Anonymkode: 1ac1d...497 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Er altfor mange som tror at de har møtt på en psykopat, når det i realiteten var en drittsekk. Folk skjønner ikke forskjellen. Anonymkode: 6fc00...46f Det er forskjell på å være psykopat og en vanlig drittsekk ja, STOR, men spekteret for narsissisme er også bredt, og man kan møte folk med enten full narsissistisk personlighetsforstyrrelse, eller med sterke narsissistiske trekk. Jeg har møtt 2 narsissistiske menn i mitt liv, når jeg ser tilbake på det så tror jeg alvorlig talt den ene var nærmere psykopati. Han hadde ingen, og da mener jeg virkelig ingen, empati. Anonymkode: 90dc2...25f 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå