Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Alnabru i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat lagt inn et bud på et hus der, men er utenbys fra og egentlig ikke kjent i området? Noen som har innspill på hvordan det er å bo der med barn?

Anonymkode: 20182...4ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et egnet sted å bo. Mye trafikk og lite sol.

Anonymkode: 1d2e3...837

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Elendig strøk. Trafikktung beliggenhet med mye industri, belastede nabolag og beryktede skoler. 

Sorry. 

Anonymkode: ddd95...3d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er en fin rideskole der da :)

Anonymkode: 832b7...613

AnonymBruker
Skrevet

Men akkurat hvor er dette huset? Du finner fine delbydeler ganske nær det som kan kalles Alnabru, da. 

• Liker 3
Skrevet

Håper du liker pakistanske naboer for det får du

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke mange boliger på selve Alnabru, men f.eks Tittutveien/Tittutgrenda ligger da absolutt solrikt til, og har god støyskjerming. Allikevel litt avsondret fra andre boligstrøk 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, NakenPanda said:

Håper du liker pakistanske naboer for det får du

Det er ingen pakistanere som bor på Alnabru. Det du finner der er østeuropeiske bygningsarbeidere i utleiehybler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alnabru har mye industri, men det finnes enkelte greie områder der. 

Anonymkode: 26f0a...548

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Elendig strøk. Trafikktung beliggenhet med mye industri, belastede nabolag og beryktede skoler. 

Sorry. 

Ok. Vi har blitt litt bekymret utifra hva vi leser her, så vi skal prøve å få trekket budet tilbake på mandag.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Vi har blitt litt bekymret utifra hva vi leser her, så vi skal prøve å få trekket budet tilbake på mandag.

Alnabru er sånn omtrent det eneste stedet i Oslo hvor du kan kjøpe en enebolig til en overkommelig pris. Det er det en grunn til.

• Liker 9
Skrevet

Belag deg å stå i trafikkø hver dag..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bud er bindende, så du får håpe noen byr over deg. 

Anonymkode: a6a5a...587

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Håper du liker mye trafikk, lite sol og snakker polsk.

Anonymkode: 8ecd2...1f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke trekke tilbake et bud. Bud er binnende.

men jeg er ikke SÅ skeptisk til Alnabru jeg da. Det er skitbillig der, og hvis man drømmer om hus og hage i Oslo til en overkommelig pris, så kan man faktisk få det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jaha? Det er jo ingenting til salgs på alna akkurat nå? Så enten troller du eller så mener du Teisen/Risløkka/Hellerud ?🤔

D14FC533-A596-46B7-AF12-D012D5E17304.png

Anonymkode: 021d4...1f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tittutveien er en grei plass å bo, men utover det er selve Alnabru et meget lite attraktivt boområde for meg personlig. Nærheten til Alnasenteret, Obs, Plantasjen, IKEA etc. er praktisk innimellom.

Anonymkode: 5f3bf...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du kanskje fortelle oss gatenavnet eller legge ut annonsen til hurset? Alnabru er et industriområde, så det er i utganspunktet ikke et veldig hyggelig sted, men det er mange områder rundt og i nærheten som er hyggelige, så det er litt vanskelig å vite hvordan det er akkurat der dere har lagt inn bud.

Anonymkode: ef0e6...2bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger dere inn bud når dere overhodet ikke er kjent? Har dere sett huset, eller bydd usett?

Jeg ville ikke bodd på Alnabru, men det er sikkert andre som trives der. Det er jo helt individuelt, så du kan ikke belage deg på hva vi på et forum mener. 

Anonymkode: 7039d...197

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig hvor? Jeg bor rett ved Alnabru, usikker på om megler kunne kalt her jeg bor Alnabru eller ei. 
Her er mye blokker, men også rekkehus, grendeområder og helt vanlige boligstrøk. Jeg bor i en gatestubb med eneboliger og tomannsboliger, anslår ca 60/40 med etnisk norske vs utenlandsk opprinnelse, fin blanding synes jeg. 
Bra handlemuligheter på Tveita-senteret og Alna senteret (gull om du skal pusse opp!), kort vei til badevannet Lutvann (Oslomarkas klareste og dypeste vann - og der Bond-scenene ble spilt inn), Østmarka er rett ved og det er faktisk ganske effektivt å komme seg til sentrum, Gardermoen, Lillomarka m.m.

Alnaelva smukter seg herfra og ned til Kværnerbyen hvis du vil jogge gjennom skogen og ned til f eks jobb i sentrum. 
Men ja Alna har også steder med mye industri, samt mye lyd fra E6. Det er mye forskjellig her så vanskelig å si så mye mer uten å vite hvor boligen er

Anonymkode: 75903...5c6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...