AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Er ute etter svar fra dere med ulike samværsuker og eventuelt smarte løsninger. Spesielt nå som det ser ut som det blir mer hjemmekontor for flere av oss. Jeg så et oppslag i Aftenposten med en "bonusfamilie" som hadde kjøpt to leiligheter over hverandre og bygd trapp imellom, der de kunne være sammen, og trekke seg tilbake. Det er ikke nødvendigvis aktuelt for oss (ikke lett å finne i Oslo), men jeg liker idéen om å tenke litt kreativt. Mannen og jeg skal kjøpe en felles bolig. Han har to barn fra før, jeg ingen. Vi planlegger et barn sammen i nær fremtid. Barna er hos oss 40%, og de skal selvsagt ha hvert sitt rom. Vi trenger også et barnerom/nursery. Jeg kommer til å ha litt mer hjemmekontor i året som kommer, så jeg trenger litt arbeidsplass hjemme. Samme gjelder mannen min, som jobber for seg selv. Vi vil gjerne ha to bad (helst tre, men det finner man nesten ikke). Vi er et ganske bra budsjett, men siden vi er i Oslo-markedet kan vi jo ikke ha fullstendig ubegrenset med soverom. Det naturlige vil være å "konvertere" barnerommene til kontor ukene de er borte. Har noen erfaring med dette mtp. innredning osv? Nå har mannen også begynt å se på leiligheter han synes er fine som er en del mindre enn det vi egentlig tenkte oss. Han sier at barna bare er der 5 dager annenhver uke, og at det viktigste er at den er stor nok til oss. Men jeg er redd det blir trangt og strevsomt når de er der, og at det kan skape dårlig stemning når vi er oppå hverandre. Dessuten er jo ikke samværet skrevet i stein, og kan endre seg. Jeg vil ikke få et dårlig forhold til stebarna fordi vi går oppå hverandre, spesielt om jeg er gravid eller har en liten en. Dette er jo en utfordringer for alle som har et skiftende antall personer i huset - en bolig som enten er litt vel romslig (og dyr) halve tiden, eller litt for trang halve tiden. Hvilke løsninger fungerer for dere og hvilke kompromisser har dere gjort? Hvor stor plass har dere ekstra per barn? Og er planløsning like viktig som størrelse? Anonymkode: 074f8...7f7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Hvor lenge skal dere bo i denne boligen? Hvis dere har et langtidsperspektiv er jo barna etter hvert tenåringer og trenger nok enda mer plass enn nå. Det høres for meg litt vanskelig ut å kombinere barnerom med kontor, men ikke umulig. Men dere burde snakke med en interiørarkitekt for å finne gode løsninger. Hadde jeg personlig kunnet velge ville jeg kjøpt enebolig og bygget en form for anneks/uthus i hagen hvor man kunne ha kontor. Anonymkode: 6a564...353 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 (endret) Jeg har sett en løsning hvor de satte opp et skap på 2x1 m med hjemmekontoret i stuen. Dørene kunne låses når det ikke var i bruk. Jeg ville ikke valgt å ha det på et barnerom. For å unngå å ødelegge oss, har arbeidsgiver stilt med skikkelige pulter og stoler til hjemmekontorene våre. Endret 8. august 2021 av Hvemsomhelst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå