Gå til innhold

Gå fra hverandre i småbarnsperioden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo gjerne sagt at forhold ryker i småbarnsperioden. Hvilken alder på barnet/barna er det typiske man går fra hverandre? Eller er det kun en myte? Har selv familie og venner og av de er det kun 1 som har gått fra hverandre i den perioden. Mulig det ikke er representativt. 

Hva med etter småbarnsperioden? Er det en tøff tid hvor folk ofte går fra hverandre, eller er man sterkere sammen og tåler mer? 

Anonymkode: 314ef...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker... De jeg kjenner som har gått fra hverandre i småbarnsfasen har gjort det når barnet var rundt ett år. Men det er bare to par, så ikke så veldig representativt kanskje 😄

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk fra hverandre da barnet var to år. Prøvde igjen da barnet var tre år uten å lykkes.

Anonymkode: 0c287...dba

AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra hverandre når barnet var 2 år. Etter et år fra hverandre fant vi tilbake til hverandre, og nå går det kjempebra. Småbarnsperioden kan være grusom!

Anonymkode: 82f98...35b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to vennepar som har gått fra hverandre i småbarnsperioden. Det ene da barnet var bare tre måneder, grunnet at foreldrene innså at de ikke var kompatible likevel. De ble gravide veldig tidlig i forholdet. Det andre da barnet var 1,5 år fordi mannen var utro.  

Anonymkode: 6faa4...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som har gått fra hverandre da barna var små. Har tre vennepar som har gått fra hverandre, alle da barna var fra åtte til tolv år. 

Anonymkode: 2a7ac...e82

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

vi slo opp når barnet var 20mnd, vi funket ikke sammen dessverre, men ting ble mye bedre etterpå, far stilte mye mer opp og idag samarbeider vi godt, dette er nå 7 år siden i Oktober

Anonymkode: c40fe...a48

AnonymBruker
Skrevet

Skal dere skille så gjør det mens barna er små! Ikke vent til dere får hormonelle tenåringer som klikker og utagerer ved skillsmisse.   

Anonymkode: c5b7c...adf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir jo gjerne sagt at forhold ryker i småbarnsperioden. Hvilken alder på barnet/barna er det typiske man går fra hverandre? Eller er det kun en myte? Har selv familie og venner og av de er det kun 1 som har gått fra hverandre i den perioden. Mulig det ikke er representativt. 

Hva med etter småbarnsperioden? Er det en tøff tid hvor folk ofte går fra hverandre, eller er man sterkere sammen og tåler mer? 

Anonymkode: 314ef...87d

Det er nok mer når du møter mye utfordringer i småbarnsfasen. Hvis du har kombinasjon med kolikk, økonomisk bekymring, og masse medisinske utfordringer rundt barn så kan det bli for mye om man ikke hele tiden er obs på å holde sammen.

Anonymkode: 4aee3...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er mer omvendt. Når barna er skolealder, så går de ifra hverandre. Ser det her i nabolaget og blandt venner og barnas venner. 

Kanskje dette har mer med alder å gjøre. Vi og omgangskretsen er i 30-40årene. 

Anonymkode: 841a9...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk fra hverandre da barnet var ca 6 måneder, men gikk i terapi og har holdt sammen de neste fem årene. Småbarnstiden var heftig..

Anonymkode: c88bf...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksmannen har akkurat gått fra hverandre. Vi har 2 barn. Minste på 2.5 år og største på snart 5.5 år. 

Anonymkode: 8349a...483

AnonymBruker
Skrevet

Eksen gikk fra meg da barnet var 6 mnd. Han klagde på at jeg ikke ville ha sex og det var så kaos hjemme.. Han hadde funnet en ny da. Han hadde nemlig tatt opp kontakt med tidligere venner, for han måtte ut av huset for å få seg pauser. 

Babyfasen hadde jo vært mindre kaos om han hjalp til da. 

Hadde forresten vært sammen nærmere 15 år, så var ikke sånn at jeg fikk barn med en tilfeldig jeg ikke kjente 😅

Anonymkode: 311bd...9cd

• Liker 2
Skrevet

vi har tre tette, svært tette, barn og jeg tenker at om vi klarer denne perioden sammen klarer vi alt. 

Bekjente som har gått fra hverandre i min krets har gjort det når barnet var 1-2 år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Strange Doll skrev (6 minutter siden):

vi har tre tette, svært tette, barn og jeg tenker at om vi klarer denne perioden sammen klarer vi alt. 

Bekjente som har gått fra hverandre i min krets har gjort det når barnet var 1-2 år

Merkelig konklusjon. Det er ikke sånn at «travelt med barn» er eneste grunnen til at par går i oppløsning.

Anonymkode: 99916...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha lest at det er størst risiko når barna er 0-3 år. 

Anonymkode: a998d...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig konklusjon. Det er ikke sånn at «travelt med barn» er eneste grunnen til at par går i oppløsning.

Nei absolutt ikke. Men med tre barn blir det lite tid til annet. det blir mye våkennetter, sykdom osv. Om vi kommer oss gjennom en periode der tre små mennesker er klistremerker på oss stiller vi sterkt videre tenker jeg. 

Kan ikke se at jeg skrev at travelt med barn var konklusjonen min heller?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Strange Doll skrev (8 minutter siden):

Jepp er i samme situasjon som deg bare at ene barnet har et sjeldent syndrom og det har vært ganske mye fra dag 1. Klarer vi dette klarer vi alt ❤️;) ❤️  Så håper det stemmer og at det ikke er barna som blir limen i forholdet til slutt. Så det gjelder nok å gi litt nærhet, kjærlighet og oppmerksomhet også i kaoset. Selv om det ikke er så lett å finne tid eller overskudd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp er i samme situasjon som deg bare at ene barnet har et sjeldent syndrom og det har vært ganske mye fra dag 1. Klarer vi dette klarer vi alt ❤️;) ❤️  Så håper det stemmer og at det ikke er barna som blir limen i forholdet til slutt. Så det gjelder nok å gi litt nærhet, kjærlighet og oppmerksomhet også i kaoset. Selv om det ikke er så lett å finne tid eller overskudd.

Helt enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel mer det at når det er travelt med barn så er det lett for at man sklir fra hverandre, fordi man glemmer å ta vare på forholdet/tiden strekker ikke til. Kanskje man også har forskjellige forventninger til hverandre som foreldre og som par, og forskjellige behov, og det oppstår uenigheter som ikke løses. Så går tiden, ett år og to år, og så er man blitt litt fremmed for hverandre. Man slutter å snakke sammen og slutter å ta på hverandre. Følelsene forsvinner og en eller begge føler seg alene i forholdet, eller føler seg sviktet osv

Anonymkode: 53a11...be6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...