AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Jeg er en mann på 28 som sliter med alt i livet, jeg er arbeidsledig, har en bachelor i noe som det er vanskelig å få jobb i, og ufrivillig singel og har dårlig sosial fungering. I fjor sommer bodde jeg en kort stund med en fyr et par år yngre enn meg, men alt annet enn meg for det. Han er en ung mann med god jobb, høy utdannelse og normalt bra utseende. Han starter snart i en ny jobb der han tjener millioner og får personalansvar. I tillegg til dette har han fått seg en flott dame, jeg har ikke truffet henne, fordi jeg og han er ikke så close, men allikvel følger jeg med på fb, og hun er veldig fin. Jeg bor 50m unna foreldra, og har ikke et eget sted å bo (leier)..... hvorfor er livet så urettferdig mot meg? Anonymkode: 44921...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Livet er hva du gjør det til selv. Hvorfor tar du f.eks ikke en ny utdannelse/master der du kan lett få deg jobb fremfor å sitte og synes synd på deg selv? Altså, jeg har vokst opp med alvorlig omsorgssvikt helt til jeg var 16 år og flyttet ut, og jeg kunne kastet bort hele livet på å synes synd i meg selv, men i stedet har jeg jobbet masse med meg selv og gjør det fortsatt og har tatt en høy utdannelse og skal kjøpe meg hus. Jeg er nettopp voksen og må ta ansvar for meg selv, og det må du og. Anonymkode: 45947...47f 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Livet er hva du gjør det til selv. Hvorfor tar du f.eks ikke en ny utdannelse/master der du kan lett få deg jobb fremfor å sitte og synes synd på deg selv? Altså, jeg har vokst opp med alvorlig omsorgssvikt helt til jeg var 16 år og flyttet ut, og jeg kunne kastet bort hele livet på å synes synd i meg selv, men i stedet har jeg jobbet masse med meg selv og gjør det fortsatt og har tatt en høy utdannelse og skal kjøpe meg hus. Jeg er nettopp voksen og må ta ansvar for meg selv, og det må du og. Anonymkode: 45947...47f hodet mitt er ikke skrudd sammen på riktig måte til å bli ingeniør eller lege og få fet lønn fra dag 1 Anonymkode: 44921...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er en mann på 28 har en bachelor i noe som det er vanskelig å få jobb i, singel, og har ikke et eget sted å bo (leier). Du høres ut som en helt normalt 28-åring. Du kunne nesten ikke blitt mer normal. Anonymkode: 02ded...7e2 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres ut som en helt normalt 28-åring. Du kunne nesten ikke blitt mer normal. Anonymkode: 02ded...7e2 min kompis er 25, tjener rått, har dame, egen fin leilighet og snart en bil.....jeg vet godt hvilket liv jeg velger, 100 av 100 ganger Anonymkode: 44921...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hodet mitt er ikke skrudd sammen på riktig måte til å bli ingeniør eller lege og få fet lønn fra dag 1 Anonymkode: 44921...5f8 Du trengrer selvsagt ikke bli ingeniør eller lege. Hvorfor i all verden tror du det? Du trenger bare å ta en utdannelse der du lett får deg en jobb og normal lønn. Anonymkode: 45947...47f 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): min kompis er 25, tjener rått, har dame, egen fin leilighet og snart en bil.....jeg vet godt hvilket liv jeg velger, 100 av 100 ganger Anonymkode: 44921...5f8 Men er dette livet normalt? Livet (ditt) er ikke urettferdig, kompisen din har bare hatt flaks/er ekstra flink. Ta ansvar. Søk jobb over hele landet eller start ny utdanning/ta master. Du får ikke jobb ved å sitte hjemme og synes synd på deg selv. Og man får i alle fall ikke dame av å tyte om urettferdighet mens man blir stadig mer bitter og misunnelig. Anonymkode: 21268...f5d 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Få deg en jobb, hva som helst. Om det er i butikk, som postmann, lagerarbeider, samme det. Hvis du hadde fått deg jobb hadde du 1. sluppet å sitte og tenke over hvor misslykket du føler deg. 2. kunnet spare til å eie egen bolig. 3. fått mulighet til å få flere gode venner. 4. kanskje funnet drømmedama på jobb? Husk at ingenting kommer å banker på døren din, spesielt ikke kjærester. Du må komme deg ut i verden. Anonymkode: b6e72...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Som 26 var jeg arbeidsledig og hjemmeværende mor, leide leilighet med barnefar. Nå er jeg 30 og har ny bachelor, fast stilling som betaler greit og skal kjøpe min første leilighet (singel nå). Hadde aldri trodd på noen om de fortalte meg dette som 26. Det er ikke for sent å endre kurs. Anonymkode: 26cc6...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Som 26 var jeg arbeidsledig og hjemmeværende mor, leide leilighet med barnefar. Nå er jeg 30 og har ny bachelor, fast stilling som betaler greit og skal kjøpe min første leilighet (singel nå). Hadde aldri trodd på noen om de fortalte meg dette som 26. Det er ikke for sent å endre kurs. Anonymkode: 26cc6...8ec damer går det alltid bra for til slutt... arbeidsledige menn har det værre på sjekkemarkedet/boligmarkedet/jobbmarkedet... det kan jeg love deg.. Anonymkode: 44921...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Just now, AnonymBruker said: damer går det alltid bra for til slutt... arbeidsledige menn har det værre på sjekkemarkedet/boligmarkedet/jobbmarkedet... det kan jeg love deg.. Anonymkode: 44921...5f8 Det gikk ikke bare bra av seg selv, jeg måtte jobbe beinhardt for det Anonymkode: 26cc6...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): damer går det alltid bra for til slutt... arbeidsledige menn har det værre på sjekkemarkedet/boligmarkedet/jobbmarkedet... det kan jeg love deg.. Anonymkode: 44921...5f8 Sjekkemarkedet kjøper jeg. Men boligmarkedet og jobbmarkedet? Anonymkode: 0c794...1e6 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: damer går det alltid bra for til slutt... arbeidsledige menn har det værre på sjekkemarkedet/boligmarkedet/jobbmarkedet... det kan jeg love deg.. Anonymkode: 44921...5f8 Det er selvsagt mye lettere for kvinner å få kjæreste, både med og uten jobb. Men bolig og jobb, hvorfor skulle det være forskjell der? Anonymkode: 9ab76...9c1 4
Utsiden Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Hører jeg ut som en bedriten rådgiver om jeg spør om hva du liker å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 Hvis man skal sammenligne seg med de suksessrike, blir ens eget liv fort grått og stusselig i forhold. Det er en vanlig feil å bare sammenligne seg med slike folk, og tro at alt flott bare detter ned i fanget på dem: De har som hovedregel jobbet for å komme seg dit de er. Det er også en vanlig feil å overse alle de vanlige og mer hverdagslige folka som utgjør mesteparten av menneskeheten, hvorav mange har det virkelig, virkelig ille. Poenget mitt er: Ta utgangspunkt i deg selv og det livet du har, sett pris på de godene du har og gjør alt du kan for at det livet skal bli så bra som mulig. Anonymkode: 973f3...c9d 1
HenrikML Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Det er selvsagt mye lettere for kvinner å få kjæreste, både med og uten jobb. Men bolig og jobb, hvorfor skulle det være forskjell der? Anonymkode: 9ab76...9c1 Hvorfor skulle det være lettere for kvinner enn for menn? Når det er ca like mange menn som damer i verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå